Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
13.10.1998
 Testnyheder fra Silverstone
 
12.10.1998
 Test før det sidste GP
 

Hop til top13.10.1998

Testnyheder fra Silverstone

British American Racings testteam skal teste fra den 13. til den 15. oktober på hjemmebanen, Silverstone.

Den første dag med test, har British American Racing brugt det nationale bane og vil fortsætte i morgen og torsdag på den internationale bane.
Klokken 12: Jean-Christophe Bouillion havde kørt 23 omgang og sat en tid på 0:51.70 (Pedro de la Rosa/Jordan: 0:52.03 sek). Mens mange teams tester på Barcelona i denne uge, har British American Racing valgt deres hjemmebane i denne uge. Klimatiske forhold vil være mindre milde end i Spanien, men Silverstone har den fordel at være tæt på British American Racings fabrik i Brackley, hvilket betyder at testteamet kan drage fordel af ekstra support hvis det er nødvendigt. Mod slutningen af eftermiddagen, blev afdelingen afbrudt på grund af en mindre mekanisk fejl i bremsesystemet. Teamet vil fortsætte med at dets udviklingsarbejde på kontrolsystemer.

Craig Pollock:
"Teamet vil i al væsentlighed fortsætte det arbejde der begyndte i Barcelona, analysere det nye British American Racing softwareudstyr, teste elektronik og hydrauliksystemer. Det overordnede mål med denne uge er at teste holdbarheden i pakken, og det vil blive udført ved at køre som mange mil som muligt. Mecachrome-ingeniører vil fortsætte med at teste motorens kompatibilitet med bilen, hvilket allerede har givet meget positive resultater ved den forgående test i Barcelona."

Robert Synge:
"I denne uges test har til formål at teste holdbarheden af vores nye udstyr, ved at køre som mange mil som det er muligt. Vi vil checke holdbarheden af det nye hydraulik og elektroniksystem som vi påbegynde test af i Barcelona. Vejret er nok ikke så solrigt som i Spanien men vi bekymrer os ikke om vejrforholdene. Vi er her for at fortsætte vort arbejde på de nye British American Racing systemer og vi tager chancen til at måle alle tænkelige parametre i bilen. Det er hvorfor vi har dækket bilen med sensorer, mere end på en normal testbil. Vi har sat belastningsmålere på bilen 'wishbones' for at checke deres bevægelser. Disse tre dages test vil tillade os at samle fornøden information som vil være værdifuld i det endelige design på den nye bil som vil begynde at køre i december."

Jean-Christophe Boullion:
"Som et samlet hele havde vi en meget problemløs morgen. På min første tur i dag, havde vi lidt overstyring ved høje hastigheder, med det var rettet inden min anden tur, og jeg må sige at jeg er meget imponeret over 'pakken'. Bilen har en god balance. Motoren har en stor fleksibilitet. Det er alt sammen meget opmuntrende i disse tidlige tider. Jeg ønsker nu at jeg kunne køre nogle tider, men det er ikke derfor vi er her i dag. Lad os samle fornødne dat først der vil gøre forskellen senere!"

BB  


 

Hop til top12.10.1998

Test før det sidste GP

Prost tester ny bil. Prost-Peugeot teamet var på Magny Cours i sidste uge, for at teste deres nye bil, som er baseret på AP01 chassiset men udstyret med en ny Peugeot motor og ny gearkasse, som skal bruges i 1999 bilen. Oliveir Panis kørte bilen tirsdag og onsdag, hvorefter Jarno Trulli overtager bilen torsdag og fredag. Banen var våd det meste af tiden, men trods alle odds sagde begge kører at var meget nem at køre, og at den nye gearkasse er et kæmpe fremskridt i forhold til dette års gearkasse. "Det var en rigtig god test , og det er et godt tegn for os til næste sæson," siger Alain Prost.

Williams blev hjemme
Williams teamet blev hjemme i sidste uge, for at forberede sig på en test i næste uge på Magny Cours banen. Her er det planen at testkørene Juan Pablo Montoya og Max Wilson skal teste bilerne, sammen med Villeneuve og Frentzen. Team planlægger også at teste på Silverstone den 19. og 20. Oktober, for at lave den sidste test før det Japanske GP.

McLaren forbereder sig til Barcelona test
McLaren Mercedes teamet blev også hjemme i sidste uge. "For første gang i mange måneder, er vores ingeniører samlet i vores hovedkvarter, for de har ellers opholdt sig på løbs-baner eller test baner," udtaler en McLaren medarbejder. Både Mika Häkkinen og David Coulthard forventes at teste på Barcelona fra den 14. Til 16. Oktober, hvilket efterfølges af den afsluttende test på Silverstone, den 19. Og 20. oktober.

Benetton tester ikke
Benetton Playlife teamet tog heller ikke del i sidste uges test. Men teamet kommer dog til Barcelona, for at deltage i 3 dags testen, som starter den 14. Oktober.

Jordan tester på silverstone
Jordan teamet tager ikke så langt væk hjemme fra, for at foberede sig til det Japanske Grand Prix. De testede dog ikke i sidste uge, men har dog planlagt to test på Silverstone inden afrejsen til Japan. Schumacher og de la Rosa skal køre den 13. Og 14. oktober og Damon Hill skal så køre den 19. Og 20. oktober

Stewart tester F3 køre
2 dage efter at have deltaget i årets sidste Britiske F3 løb, for Paul Stewart racing, kom Mario Haberfield og Luciano Burti tilbage til Silverstone for at fortsætte udviklingsarbejdet, på serie 6 versionen af Ford's Zetec-R V10 motor , og komponenter til Stewart SF3. Haberfield, som i øvrigt blev Britisk F3 mester, kørte Tirsdag morgen på regnvejrsdæk imens Burti kom ud at køre om eftermiddagen hvor banen var blevet næsten tør, og han kørte derfor på intermediate dæk.
Teamet har ikke villet frigive nogle tider fra denne test "Da det er deres først tur i en formel 1 racer på en international racerbane, var hele formålet med denne test at få kørt så meget som muligt," forklare en medarbejder. Det forventes at Jos Verstappen skal test for Stewart på Silverstone, den 14. Og 15. oktober.

Arrows blev hjemme
Arrows teamet testede heller ikke i sidste uge. De har planlagt en shakedown test med Mika Salo, i næste uge på Silverstone. Der er ikke noget nyt om hvem der skal afløse Pedro Diniz i 1999.
HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk