Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
19.10.2010
 ´The Trulli Train´ kører igen
 
15.10.2010
 Samme information til alle teams
 

Hop til top19.10.2010

´The Trulli Train´ kører igen

Den italienske Formel 1 kører Jarno Trulli står til at få forlænget sin kontrakt med Lotus teamet, hvis man skal tro den finske avis 'Turun Sanomat', der samtidig oplyser at det samme gælder for finske Heikki Kovalainen.
Viser dette sig at være sandt, fortsætter Lotus teamet altså med uforandret kørerbesætning i 2011, der bliver teamets anden sæson i Formel 1.

'Turun Sanomat' oplyser at Lotus teamet vil offentliggøre kontrakten med Jarno Trulli inden dette års Formel 1 Grand Prix løb i Korea, det køres den 24. oktober.
Ligelede oplyser 'Turun Sanomat' at Heikki Konalainen's kontrakt allerede er underskrevet, det skulle angiveligt have fundet sted søndag morgen i forbindelse med Italiens Grand Prix i sidste måned.

AN  


 

Hop til top15.10.2010

Samme information til alle teams

Lige siden det blev kendt at Pirelli skulle være dækleverandør til Formel 1, har der været en vis bekymring om at enkelte teams skulle komme for tæt på Pirelli i form af få oplysninger før alle andre.
I forbindelse med det japanske Grand Prix blev der lavet en aftale mellem alle teams som også involverer Pirelli, idet man er blevet enige om at ingen teams skal være forfordelt med informationer om data.

Da Bridgestone i sin tid skulle være dækleverandør til Formel 1, blev en stor del af udviklingsarbejdet udført af Ferrari teamet. Det hjalp givetvis Ferrari til at forstå hvordan dækket arbejdede, hvilket dengang ganske givet hjalp Ferrari til en fordel. En lignende situation skete også da Michelin valgte at være dækleverandør, omend der var et par teams som kørte en del af udviklingstestene.

Det korte af det lange er at den situation vil man gerne undgå. Derfor er alle teams blevet enige om at man udformer en aftale hvor essensen er at ingen teams må have et nærmere samarbejde med Pirelli end andre.

Aftalen er endnu ikke nedfældet på papir men det er undervejs. Et af punkterne som der er sluppet lidt ud om er, at såfremt at et enkelt team anmoder om data af den ene eller anden slags, så skal disse oplysninger være tilgængelige for alle teams. Der diskuteres om svaret på disse anmodninger automatisk skal sendes til alle teams.

Med andre ord, så vil man have en større gennemsigtighed omkring dækdata fra Pirelli. Ingen skal have en fordel fremfor andre.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk