Kazuki Nakajima og Nico Rosberg har den samme arbejdsgiver også i 2009. Det kom frem sent i aftes da Williams teamet udsendte den officielle meddelelse herom.
Fra teamet forlyder det blandt andet at man er stærkt tilfredse med den udvikling som kørerne er i. De har bidraget med en stor indsats som også har gavnet teamet. Derfor vælger Sir Frank Williams altså at forsætte med de samme kørere. Også testkøreren, Nico Hulkenberg, har fået forlænget sin aftale med teamet. Nico Hulkenberg kører også i den europæiske Formel 3 serie ved siden af sit testarbejde for Williams teamet. Nico Hulkenberg fører i øjeblikket Formel 3 Euro serien.
Betegnes Singapores Grand Prix som en succes, hvad meget tyder på at det gør, så vil Bernie Ecclestone efter alt at dømme komme med flere tiltag i retning af afviklingsformen.
Først og fremmest vil han gerne have flere Grand Prixer kørt i kunstlys. Det næste Grand Prix der skal køres i kunstlys, vil efter alt at dømme blive det japanske Grand Prix. Om det så bliver Fuji banen eller Suzuka banen, som i øjeblikket er ved at blive ombygget, der får æren - læs omkostningerne - ved at blive det næste Grand Prix kørt i kunstlys, er langt fra afgjort. Men flere Grand Prixer som natteløb kommer der, hvis det står til Bernie Ecclestone.
Malaysias Grand Prix var også inde i billedet, men den nuværende kontrakt forhindrer angiveligt dette. Men der er dog lavet et kompromis. Arrangørerne i Malaysia er gået med til at afvikle deres Grand Prix forskudt, så det er alt at dømme vil blive kørt om formiddagen europæisk tid.
Et Grand Prix som har været - og stadig er - i farezonen, er det australske Grand Prix. Her har man hidtil sagt nej til at afvikle Grand Prixet som natteløb. Her henholder man sig til at man vil opfylde den nuværende kontrakt, men når den udløber, er man måske mere åben for et natløb.
Der har også været talt om at øge antallet af Grand Prixer med et enkelt mere. Det kan i så fald betyde at den nuværende sommerpause er i fare. Analytikere ser at hvis der skal et Grand Prix mere på kalenderen, så vil det betyde en rokade hvor mindst et af tre foreløbigt mulige Grand Prixer vil blive flyttet. Det drejer sig - ifølge analytikerne - om det tyske, det ungarske og/eller det tyrkiske Grand Prix. En eller flere af disse kan risikere at få flyttet løbsdatoen i forhold til den foreløbige kalender for 2009 som er planlagt.
På 2. og 3. pladserne kom først McLaren's Lewis Hamilton og derefter Felipe Massa fra Ferrari teamet.
Tiderne fra 3. fri træning
Pl. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Fernando Alonso | Renault | 1:44,506 | 19 |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:45,119 | 13 |
3 | Felipe Massa | Ferrari | 1:45,246 | 16 |
4 | Nelson A. Piquet | Renault | 1:45,249 | 18 |
5 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:45,386 | 17 |
6 | Jenson Button | Honda | 1:45,409 | 20 |
7 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:45,425 | 17 |
8 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:45,450 | 21 |
9 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:45,477 | 19 |
10 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:45,599 | 18 |
11 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:45,689 | 19 |
12 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:45,982 | 18 |
13 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:45,982 | 13 |
14 | Rubens Barrichello | Honda | 1:46,073 | 21 |
15 | Timo Glock | Toyota | 1:46,180 | 23 |
16 | Jarno Trulli | Toyota | 1:46,221 | 19 |
17 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:46,482 | 10 |
18 | David Coulthard | Red Bull-Renault | 1:46,794 | 6 |
19 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 1:47,166 | 14 |
20 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:47,727 | 19 |