Der har længe været talt om det elvte team i Formel 1. Honda er stort set alle steder nævnt som motorleverandør til teamet - og måske endda med en endnu større opbakning. Men en ny spiller har meldt sig på banen. Endnu vides det ikke hvem som står bag, men ifølge de foreløbige oplysninger er et mellemøstligt foretagende som har udtrykt stor interesse. En interesse der er stå stor at Bernie Ecclestone vil prøve at få bøjet reglerne så teamet kan deltage allerede i 2006.
Bernie Ecclestone selv har udtalt til The Times, at han er blevet kontaktet og at der har været et møde mellem interessenterne og ham selv.
"De har været her for at få møde med mig og det ser meget interessant ud. Jeg har altid sagt at sporten behøver nyt blod og jeg mener at dette team vil overraske mange mennesker. De har alvorligt mange penge og er meget seriøse, så vi må hjælpe dem hvis vi kan."
Bernie Ecclestone siger også at hvis det er nødvendigt pt. at rejse penge til depositumet for at i det hele taget at være med, er han klar til at lægge pengene ud.
Men en ting skal han have afklaret med Max Mosley inden da. Som reglementet er pt. skal man stille med sit eget chassis, men denne regel er på vej til at blive ændret. Og det er problemet. Teamet har ikke noget chassis og skal have et fra et eksisterende team. Ecclestone vil prøve at få Max Mosley til at bøje reglerne eller give en dispensation, således at teamet kan deltage i 2006. Hvis teamet - som ifølge rygter vil blive ledet af en tidligere kendt teamchef - får lov til at deltage allerede i 2006, kan vi meget vel komme til at se hele 24 biler på gridden. Det er ikke sket siden 1995.
For 25 år siden blev der født en kvinde i England, som senere i hendes opvækst fandt ud af at hun ville være racerkører. Det er til fulde lykkedes. Efter 8 i gokart tog Katherine Legge i 2000 springet til Formel Renault i England. Der kørte hun i 3 sæsoner inden hun i 2003 kørte udvalgte løb i den britiske Formel 3 serie. I 2004 kørte hun udvalgte løb i både den britiske og nordamerikanske Formel Renault serie, ligesom det blev til deltagelse i den amerikanske Infiniti Pro mesterskabsserie. I år tog hun det endelige spring over Atlanten og har kørt hele Formel Toyota Atlantic serien. Og det er gået ganske fint. Tre sejre er det blevet til og sammenlagt en tredjeplads.
I den sidste uge i november får hun så en enestående chance for at prøve én Formel 1 racer. Det sker på Vallelunga banen i Italien, hvor Squadra Toro Rosso - det nye navn for Minardi teamet - vil lade hende teste. I løbet af ugen vil teamet også lade tre andre kørere teste. Katherine Legge er som før nævnt den første kvinde siden 1992 der prøver kræfter med en Formel 1 racer. Undtaget er dog at Sarah Fisher kørte en McLaren racer i forbindelse med det amerikanske GP i år. Men det var kun nogle få showomgange. Seneste kvinde var Giovanna Amati der i 1992 skulle prøves hos det daværende Brabham team. Det blev til 3 forsøg på at kvalificere sig hvilket dog ikke lykkedes.
Katherine Legge er selvfølgelig glad for at få muligheden for at teste én Formel 1 racer.
"Det er en gammel drøm som nu bliver opfyldt. Jeg er taknemmelig over at Paul Stoddart og Kevin Kalkhoven giver mig denne chance."
Paul Stoddart:
"Vi har fulgt Katherines fremskridt gennem længere tid, og med hendes enestående præstation i Toyota Atlantic serien, føler vi helt klart at hun har gjort sig fortjent til at opleve en Formel 1 racer. Vi har altid sagt, at hvis der dukker en kvinde op med det rette talent, vil vi ikke tøve med at give hende en chance for at vise hvad hun kan. Jeg mener at Katherine har gjort mere end nok til at få denne chance."
Efter en sæson hvor Giancarlo Fisichella ikke helt har kunne leve op til teamkollega Fernando Alonso i Renault teamet, så nævnes det nu at han hænger i en tynd tråd i Renault teamet - og samtidig nævnes han som et af de to mulige hotte enmer til BMW teamet.
Den anden kører der nu nævnes i forbindelse BMW teamet er finnen Heikki Kovalainen, der i år sluttede på anden pladsen i Grand Prix 2 serien.
Men samtidig nævnes han dog også som Fisichellas afløser i Renault teamet, hvor han får stor opbakning fra Flavio Briatore, så spørgsmålet er hven der først får en kontrakt med Kovalainen - det kan nemt være nøglen til denne lille rokade.