Pl. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:13,733 | 25 |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:13,890 | 59 |
3 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:13,950 | 20 |
4 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:14,155 | 38 |
5 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:14,303 | 68 |
6 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:14,345 | 59 |
7 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 1:14,353 | 46 |
8 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:14,370 | 16 |
9 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:14,558 | 47 |
10 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:14,563 | 58 |
11 | Kamui Kobayashi | Toyota | 1:14,676 | 71 |
12 | Romain Grosjean | Renault | 1:14,789 | 54 |
13 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:14,861 | 59 |
14 | Giancarlo Fisichella | Ferrari | 1:14,931 | 55 |
15 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:14,988 | 19 |
16 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:14,990 | 43 |
17 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:15,073 | 21 |
På Interlagos lykkedes det for teamet at overhale Ferrari i konstruktørernes mesterskab. Og det er målet at den nuværende 3. plads bevares. "Da det kun er med en forskel på ét point, kommer vi til Abu Dhabi weekenden total fokuseret på at få det maksimale antal point med hjem for at sikre 3. pladsen," siger teamchef Martin Whitmarsh.
Teamchefen ser frem til sæsonfinalen på en bane som sætter nye standarder for Formel 1. "Weekendens race bliver en milepæl for Formel 1 og åbner nye muligheder for sporten i Mellemøsten og i resten af verden," siger Whitmarsh.
Lewis Hamilton satser også meget hårdt på at tage en sidste sejr. "Vi har haft en fantatisk anden halvdel af sæsonen og det vil være perfekt at slutte året med en sejr. Det vil sende os ind i vinterpausen med motivation og forventning til 2010 sæsonen," siger Hamilton der selv tror at teamet får et stærkt løb på den nye bane. "Der er mange langsomme svnig som leder ind på strækninger hvor KERS vil have en fordel," siger han.
KERS bliver efter alt at dømme anvendt for sidste gang - fra 2010 er det ikke længere tilladt at bruge KERS.
FOTAs formand, som er Jean Todts tidligere overordnede chef, Luca di Montezemolo ønsker ham tillykke. "Jeg er sikker på at forbundet vil blive forynget og vil genfinde et åbent klima til dialog og konstruktivt samarbejde med teams'ene og FOTA, og dermed sikre stabilitet i reglementet og miljøet," siger han med tydelig henvisning til den voldsomme magtkamp mellem FIA og FOTA henover sommeren.
John Howett der er næstformand og teamchefen hos Toyota håber også på et godt samarbejde. "FOTA ser frem til at støtte ham i at udbrede sporten så den appellere til fans og sponsorer mens Formel 1s arv bliver respekteret - hvilket han selv har været med til at bidrage til," er ordene fra Howett.
De nye ejere af Lotus Group, Proton, har skiftet ud på lederposten. Den nye CEO, Dany Bahar, har planer og ambitioner om at udover deltagelsen i Formel 1, så vil man arbejde hen imod at komme til at deltage i Le Mans, GT racing og Indy Car Series.
Lidt af en mundfuld må man sige, men Dany Bahar har et eller andet at have sin ambitioner i. Han har tidligere været en af Dieter Mateschitz's højre hænder om så må sige. Dernæst har han været hos Ferrari inden han kom til den malaysiske bilproducent Proton.
Noget af det der dog mangler, men som der arbejdet på er, at udskille Lotus navnet til racebrug. Der er visse licensielle ting der skal løses inden man kan sprede aktiviteterne til at omfatte Le Mans, GT racing og Indy Car Series deltagelserne.
Dany Bahar siger at planerne om deltagelse i flere vidt forskellige løbsserier, har en overordnet strategi. Man vil så vidt muligt søge at overføre teknologi fra de enkelte serier til andre, og dermed opnå en så bred platform som muligt rent teknologisk. Et lignende koncept som VW group også anvender i form af en basis platform til gruppens mange mærker og modeller. Dany Bahar håber at med deltagelsen i flere forskellige raceserier at man derved kan spare omkostninger på det teknologiske område. Og måske en oplagt mulighed for at placere noget af teknologien også i Protons gadebiler på et eller andet niveau.
Der blev under Brasiliens Grand Prix 2009 på Interlagos banen foretage ialt 33 registrerede pitstop, og de faldt forekom i nedenstående rækkefølge.
Kører | Team | # | Omg. | Tid i pit | Total tid |
Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1 | 1 | 25.059 | 0:25.059 |
Kimi Raikkonen | Ferrari | 1 | 1 | 40.485 | 0:40.485 |
Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1 | 1 | 50.009 | 0:50.009 |
Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 | 2 | 23.806 | 0:23.806 |
Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 2 | 3 | 22.889 | 0:46.695 |
Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1 | 20 | 24.883 | 0:24.883 |
Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 1 | 21 | 25.463 | 0:25.463 |
Robert Kubica | BMW Sauber | 1 | 23 | 24.326 | 0:24.326 |
Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1 | 24 | 25.968 | 0:25.968 |
Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 | 24 | 26.433 | 0:26.433 |
Mark Webber | Red Bull-Renault | 1 | 26 | 25.614 | 0:25.614 |
Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1 | 26 | 25.364 | 0:25.364 |
Jenson Button | Brawn-Mercedes | 1 | 29 | 24.585 | 0:24.585 |
Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 2 | 29 | 24.574 | 1:14.583 |
Kamui Kobayashi | Toyota | 1 | 30 | 24.680 | 0:24.680 |
Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1 | 30 | 24.897 | 0:24.897 |
Romain Grosjean | Renault | 1 | 34 | 24.824 | 0:24.824 |
Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1 | 37 | 26.731 | 0:26.731 |
Giancarlo Fisichella | Ferrari | 1 | 37 | 27.310 | 0:27.310 |
Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 2 | 42 | 25.129 | 0:50.188 |
Kimi Raikkonen | Ferrari | 2 | 43 | 25.860 | 1:06.345 |
Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 3 | 44 | 25.402 | 1:12.097 |
Robert Kubica | BMW Sauber | 2 | 46 | 24.056 | 0:48.382 |
Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 2 | 50 | 23.513 | 0:48.976 |
Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 2 | 50 | 24.694 | 0:49.591 |
Mark Webber | Red Bull-Renault | 2 | 52 | 25.454 | 0:51.068 |
Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 2 | 54 | 25.655 | 0:52.088 |
Jenson Button | Brawn-Mercedes | 2 | 55 | 23.107 | 0:47.692 |
Romain Grosjean | Renault | 2 | 55 | 25.218 | 0:50.042 |
Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 2 | 56 | 22.974 | 0:49.705 |
Kamui Kobayashi | Toyota | 2 | 56 | 28.423 | 0:53.103 |
Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 3 | 59 | 22.903 | 1:37.486 |
Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 3 | 63 | 25.547 | 1:14.523 |