Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
26.10.1998
 Ricardo Zonta til BAR
 Hakkinen er ikke nervøs
 Villeneuve siger god for Zhuhai
 Honda først klar år 2000
 Ny kobling til Ferrari
 
25.10.1998
 Stewart benægter ny arbejdsdeling
 Ferrari udebliver fra Bridgestone-test
 Pollock vil være realistisk
 

Hop til top26.10.1998

Ricardo Zonta til BAR

Brasilianeren Ricardo Zonta, der søndag aften dansk tid på Laguna Seca i Amerika vandt FIA's GT1 verdensmesterskab sammen med makkeren Klaus Ludwig i Mercedes CLK, har skrevet kontrakt med British American Racing for 99 sæsonen med option for et år til. Nyheden om teamkollega til Jaques Villeneuves har huseret og været ventet længe og blev hertil aften offentliggjort. Ricardo Zonta har gjort lynkarriere ved at vinde F3000 mesterskabet i 97, avancerede til fabrikskører for Mercedes i GT1 og testkører i McLaren Mercedes F1 i 98. Dog skal man ikke fornægte hovedsponsorens British American Tobaco Compagny' s indflydelse på valget af andenkører, da de aldrig har skjult, at de gerne så en kører fra tobakkens hjemland i sædet.

Hvis ellers BAR beslutter sig for at acceptere Tom Kristensen forbehold til den udleverede kontrakt, er alle pladser for 99 sæsonen nu på plads: 1. kører Jaques Villeneuves, 2. kører Ricardo Zonta, 1. testkører  J. C. Boulion og test-/ reservekører Tom Kristensen. (KLH)

BB  


Hop til top
Hakkinen er ikke nervøs

Mika Hakkinen sagde i går, at han ikke er nervøs før det afgørende løb på Suzuka. I hans kamp med Michael Schumacher Sagde han, at han vil tage dette her løb, som endnu et der bare skal vindes. "Alle de Grand Prix'er jeg har vundet i år, har jeg overhoved ikke været nervøs."
"Jeg tror ikke at vi har behov for magi, Jeg tror ikke at vi har behov for held. Og jeg ønsker ikke at tænke på denne pressede situation. Når vi nu tager til Suzuka, betyder det ikke noget om jeg vinder løbet, eller bliver nummer 2. Det betyder slet ingen ting," tilføjer Häkkinen.
Hakkinen kommentere Schumacher's udtalelse om at han skulle blive verdensmester i den kommende weekend: "Du er nød til at køre løb mod alle i feltet, du kommer ikke kun til at køre mod en mand."

Häkkinen føre med 4 point før det sidste løb, og udtaler: "Jeg ville ønske at han ikke var så fandens hurtig! Det ville have været en meget nemmere sæson for mig, hvis han ikke havde været der. Han er en meget god køre med et kæmpe talent i bilen. Han er sådan at nogle kan lide ham, og nogle kan ikke. Ingen er perfekt. Men jeg er ikke bange for det sidste løb - Frygt er jo en negativ følelse. Hvis jeg havde sådanne følelser, havde han jo næsten allerede slået mig. Vi vil gøre alle de ting som vi plejer at gøre på en normal Grand Prix weekend. Hvorfor skulle vi ændre noget som bare fungere? Hvis vi gjorde en masse nye ting til dette sidste løb, ville chancen jo også være meget større for at vi glemte noget under vejs. Så hvis alt bare fungere, så bliver jeg mester."

HVJ  


Hop til top
Villeneuve siger god for Zhuhai

Jacques Villeneuve har kørt adskillige omgange på Kinas nye Zhuhai bane. Villeneuve kørte tre omgange, i en to-sædet Renault Spider Sport på banen, i forbindelse med at Kina måske skal afholde et af løbene til næste år, som i øvrigt så ville blive det første Kinesiske Grand Prix. 'Banen er god, Dejlig bred, og med gode bremse zoner,' sagde Villeneuve. 'Selvom der ikke er high speed sving.' Han sammenlignede banan i Kina, med A-1 ring i Østrig, og tilføjer at banen i Østrig altid har givet nogle gode løb.
HVJ  


Hop til top
Honda først klar år 2000

Hondas Præsident Fioyuki Yoshino udtalte i går, at han håber på, at de vender tilbage til Formel 1 næste år, men det bliver måske først i år 2000. Han bekræftede at de to prototyper er færdige ved udgangen af denne måned. Yoshino sagde også, at Hinda kommer med en officiel pressemeddelelse, når de kender datoen for deres tilbagevenden til Formel 1. 'Nogle ser kun formel 1 som en kæmpe økonomisk risiko. Hvorimod jeg tror, at vores erfaringer i motorsporten, er kilden til Hondas succes.' udtaler Yoshino.
HVJ  


Hop til top
Ny kobling til Ferrari

I følge det tyske blad "Sport Auto" har Ferrari udviklet en koblingstype at tilsvarende type som den McLaren har benyttet i denne sæson, og som har hjulpet Mika Hakkinen og David Coulthard til nogle kanon starter. Eddie Irvine testede i sidste uge starter på Fiorano banen i Italien, men der er ikke kommet noget officielt fra Ferrari teamet endnu angående den nye kobling, som måske kan hjælpe Michael Schumacher til en god start på Suzuka banen næste weekend.
AN  


 

Hop til top25.10.1998

Stewart benægter ny arbejdsdeling

Efter at David Richards forlod Benetton har englænderen været et varmt bud på en toppost i andre Formel 1-teams. Han har selv udelukket at vende tilbage til rallysporten, hvor han i sin tid stod i spidsen for Subarus succes'er. De fleste rygter går på at han kommer til Stewart-teamet for sammen med Jackie Stewart at dele ansvaret for teamet. Men det er ikke en ide som falder i god jord hos Jackie Stewart: "Der er overhovedet ingen sandhed i det!" siger Stewart. Ford har flere gange været på tale til et comeback hos Benetton, men det er hidtil blevet undgået. Derudover er Ford meget utilfreds med Stewart og da Richards allerede har tætte forbindelser til Ford gennem hans engagement i BTTC kan han måske ad den vej ende i Stewarts Formel 1-team.
BB  


Hop til top
Ferrari udebliver fra Bridgestone-test

Efter alt at dømme bil Ferrari ikke være tilstede ved den store Bridgestone-test to dage efter det japanske grand prix. En talsmand i det italienske team har sagt at Ferrari først vil begynde deres forberedelser i december, og ser ingen grund til at ændre de planer. Det er ikke kun Ferrari der har trukket sig ud af testen, men andre teams mener at det hele bunder i et PR-fremstød for Bridgestone. Om ikke andet kommer Michael Schumacher ikke til testen, da han har planlagt en rejse til Filippinerne med familien - uanset om han vinder mesterskabet eller ej. Han skal forsvare Formel 1-kørerne som den eneste, når han deltager i et større go-kartløb hvor nogen af verdens bedste stiller op.
BB  


Hop til top
Pollock vil være realistisk

BARs chef Craig Pollock vil gerne se realistisk på sit teams fremtid. Der er allerede blevet testet dele til den nye BAR-racer som får debut i Melbourne i marts 1999. Selvom teamet satser på sejr allerede i den første sæson, vil Pollock dog holde fødderne på jorden. Andre teams historie har vist at det kan være meget svært at komme ind i Formel 1. "Man kan sige at jeg har holdt øje med teams som Stewart og Prost og jeg har forsøgt at lære noget af deres problemer og erfaringer," fortæller han. Selvom det er Reynard der skal designe chassis, og som især satser på succes med det samme, påpeger Pollock at der er flere i samarbejdet om BAR. "Vores mål er at gøre vores bedste og være realistiske... Men det først og fremmest vigtig at forsøge at lære fra andre og undgå at lave de samme fejl, eller i det mindste hvis vi gør det, at løse dem hurtigt," siger Pollock.

BAR overtager Tyrrell efter det japanske grand prix og vil straks derefter blive 'farvet' i den nye bemaling.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk