Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.10.1998
 Goodyear´s sidste race
 McLaren boss advarer
 Alesi vil hjælpe Ferrari
 Irvine kører ikke Häkkinen af
 Bridgestone advarer Ferrari og Williams
 Haberfeld skal køre McLaren junior team
 
26.10.1998
 Ricardo Zonta til BAR
 Hakkinen er ikke nervøs
 Villeneuve siger god for Zhuhai
 Honda først klar år 2000
 Ny kobling til Ferrari
 

Hop til top27.10.1998

Goodyear´s sidste race

Når Goodyear i øjeblikket er ved at pakke ud på Suzuka banen i Japan, så er det for sidste gang i Formel 1. De kommer til Japan med 1650 dæk, hvoraf de 800 er tørvejrs dæk fordelt ligeligt i mellem "prime-" og "optional compound". Der ud over har de tre forskellige typer af regnvejrsdæk med, sådan som FIA's reglement foreskriver.

Goodyear er indstillet på at trække sig ud af Formel 1 med manerer, og de har derfor testet intensivt op til dette, deres sidste, Grand Prix løb. Specielt har teamet været meget aktive sammen med Ferrari teamet, som har testet på både Mugello banen samt hjemme på Fiorano.

Goodyear har kun gode minder fra Suzuka banen, der har været udskrevet ialt 23 Grand Prix løb i Japan, og heraf er de 13 Formel 1 løb, og de er alle blevet vundet af teams der benyttede Goodyear dæk. Og Goodyear satser på sejr igen i år, denne gang med Michael Schumacher og Ferrari teamet. Også Michael Schumacher har meget gode minder fra japan. Han er den af de aktive kørerer der har de bedste resultater i "rygsækken". Han har 2 sejre, 2 anden pladser, 2 poles samt 1 hurtigste omgang.

AN  


Hop til top
McLaren boss advarer

McLaren bossen Ron Dennis advare de andre teams, om ikke at undervurdere hans team ii det sidste løb.
den 51 årige Ron Dennis, siger at McLaren har arbejdet meget hårdt siden det sidste Grand Prix. 'Vi har virkeligt forbedret holdbarheden på bilen gennem de sidste par uger. Siger han 'og vi er virkeligt på tæren, for at lave et godt resultat.'
McLaren har kun haft halvt så mange testdage som Ferrari, igennem de sidste par uger, men Dennis siger: "det er ikke kvantitet, men kvalitet der tæller. Kun tiden kan vise hvad der var rigtigst, men vi behøvede ikke mere tid, og flere test, for at gøre os klar til det store slag.
'Det er det vigtigste Grand Prix i år,' udtaler Mika Häkkinen, 'og jeg er nød til at trække det bedste frem i mig selv, for at lave et godt resultat. Det bliver hårdt, men jeg er stadig meget sikker på mig selv, og teamet og vores Bridgestone dæk. Jeg har overhoved ikke nogle negative følelser overfor det kommende løb."
Lige som Ferrari, siger Ron Dennis, at kun verdensmesterskabet tæller for McLaren.
'Vi har virkeligt gjort det godt i år,' siger han, 'Men vi er kun tilfredse hvis vi bliver verdensmestre. Nogle synes at det er flot at blive nummer to, men sådan tænker vi ikke. Vi lavede et perfekt løb i Luxembourg, og der er ikke nogen grund til at tro, at vi ikke kan gøre det igen.'
HVJ  


Hop til top
Alesi vil hjælpe Ferrari

Sauber køren Jean Alesi har sagt at han vil hjælpe Michael Schumacher, med at blive verdensmester, hvis chancen byder sig.
'hvis jeg kan hjælpe ham, vil jeg helt sikkert gøre det.' Siger den 34 årige, tidligere Ferrari køre, som i øvrigt er ven med M.Schumacher.
Alesi har formodentligt sagt dette, i et forsøg på at komme til at afløse Eddie Irvine hos Ferrari næste år. c 'Jeg vil virkligt gerne tilbage til Ferrari, og det har jeg aldrig lagt skjul på.' Siger han. 'jeg er endnu ikke blevet spurgt, og jeg har ikke haft nogen form for kontakt med Ferrari. Jeg har en rigtigt god kontrakt med Sauber, lige som Irvine har en god kontrakt med Ferrari.'
Rygter som har verseret gennem sommeren, siger at Schumacher prøvede at få Alesi over i Ferrari.
HVJ  


Hop til top
Irvine kører ikke Häkkinen af

Eddie Irvine nægter at skulle have udtalt, at han vil køre Mika Häkkinen af banen i det Japanske Grand Prix.
Ferrari satser på at lægge Irvine imellem Michael Schumacher og Häkkinen, fordi Michael Schumacher skal score mere end 4 point, mere end Häkkinen, for at blive verdensmester.
'Er det kun mig der tænker, blev der ikke skrevet noget tilsvarende for 3-4 år siden?' siger Irvine. 'Hvorfor skulle jeg risikere at få frataget min licens? '
'jeg er mange ting, men åndsvag er ikke en af dem. OK, hvis Mika ligger foran mig, forsøger jeg selvfølgeligt at komme forbi ham. Men det bliver på en legal måde. Jeg vil ikke forsøge at køre ind i ham. Jeg kan godt lide mika, han er en god ven.'
Rygtet siger ellers at Ferrari allerede har lege med tanken om at, "køre" Hakkinen ud af løbet, med hjælp fra Irvine, men det benægter han blankt.
Hakkinen siger: 'Jeg tror ikke på at Irvine vil gøre noget så dumt. Jeg tror at han så meget respekt for de andre kører.'
Hakkinen blev spurgt om han frygter, at Schumacher vil forsøge at køre ham af, selvom han så ikke vil blive mester, hvis han ikke kommer igennem løbet.
'jeg har tænkt mig at blive så lang tid foran Schumacher som muligt.
HVJ  


Hop til top
Bridgestone advarer Ferrari og Williams

Bridgestone har sendt en advarsel til Ferrari og Williams, som siger at hvis de ikke snart underskriver kontakten med Bridgestone så har de ikke nogen kontrakt til 1999 sæsonen.
Begge teams har på nuværende tidspunkt kontrakt med Goodyear, som forlader formel 1 sporten efter denne weekend's Japanske Grand Prix, hvilket betyder at Bridgestone bliver ene om at levere dæk til bilerne i 1999 sæsonen, selvom ingen teams har skrevet kontrak med Bridgestone for '99 sæsonen endnu.
'Der er på nuværende tidspunkt ikke nogen kontrakt med Ferrari og Williams, men vi laver formodentligt en kontrakt med dem under den kommende weekends grand prix, på Suzuka,' siger Bridgestone's tekniske direktør Hirohide Hamashima.
Han tilføjer, at hvis de ikke har skrevet kontrakten under inden udgangen af denne uge, kommer de ikke med i Bridgestone's dæk tests på Suzuka i næste uge.
HVJ  


Hop til top
Haberfeld skal køre McLaren junior team

Den Britiske formel 3 mester, Mario Haberfeld, har haft nogle samtaler med McLaren junior team, West Competition.
Brasilianeren, som vandt sin Formel 3 titel hos Paul Stewart Racing, Har været tilknytte sit søster Formel 1 team, hvor han har testet.
Hvis han kommer til at køre for McLaren's F3000 team, kommer hans tidligere holdkamerat Luciano Burti formodentlig ind som testkøre hos Stewart Grand Prix.
HVJ  


 

Hop til top26.10.1998

Ricardo Zonta til BAR

Brasilianeren Ricardo Zonta, der søndag aften dansk tid på Laguna Seca i Amerika vandt FIA's GT1 verdensmesterskab sammen med makkeren Klaus Ludwig i Mercedes CLK, har skrevet kontrakt med British American Racing for 99 sæsonen med option for et år til. Nyheden om teamkollega til Jaques Villeneuves har huseret og været ventet længe og blev hertil aften offentliggjort. Ricardo Zonta har gjort lynkarriere ved at vinde F3000 mesterskabet i 97, avancerede til fabrikskører for Mercedes i GT1 og testkører i McLaren Mercedes F1 i 98. Dog skal man ikke fornægte hovedsponsorens British American Tobaco Compagny' s indflydelse på valget af andenkører, da de aldrig har skjult, at de gerne så en kører fra tobakkens hjemland i sædet.

Hvis ellers BAR beslutter sig for at acceptere Tom Kristensen forbehold til den udleverede kontrakt, er alle pladser for 99 sæsonen nu på plads: 1. kører Jaques Villeneuves, 2. kører Ricardo Zonta, 1. testkører  J. C. Boulion og test-/ reservekører Tom Kristensen. (KLH)

BB  


Hop til top
Hakkinen er ikke nervøs

Mika Hakkinen sagde i går, at han ikke er nervøs før det afgørende løb på Suzuka. I hans kamp med Michael Schumacher Sagde han, at han vil tage dette her løb, som endnu et der bare skal vindes. "Alle de Grand Prix'er jeg har vundet i år, har jeg overhoved ikke været nervøs."
"Jeg tror ikke at vi har behov for magi, Jeg tror ikke at vi har behov for held. Og jeg ønsker ikke at tænke på denne pressede situation. Når vi nu tager til Suzuka, betyder det ikke noget om jeg vinder løbet, eller bliver nummer 2. Det betyder slet ingen ting," tilføjer Häkkinen.
Hakkinen kommentere Schumacher's udtalelse om at han skulle blive verdensmester i den kommende weekend: "Du er nød til at køre løb mod alle i feltet, du kommer ikke kun til at køre mod en mand."

Häkkinen føre med 4 point før det sidste løb, og udtaler: "Jeg ville ønske at han ikke var så fandens hurtig! Det ville have været en meget nemmere sæson for mig, hvis han ikke havde været der. Han er en meget god køre med et kæmpe talent i bilen. Han er sådan at nogle kan lide ham, og nogle kan ikke. Ingen er perfekt. Men jeg er ikke bange for det sidste løb - Frygt er jo en negativ følelse. Hvis jeg havde sådanne følelser, havde han jo næsten allerede slået mig. Vi vil gøre alle de ting som vi plejer at gøre på en normal Grand Prix weekend. Hvorfor skulle vi ændre noget som bare fungere? Hvis vi gjorde en masse nye ting til dette sidste løb, ville chancen jo også være meget større for at vi glemte noget under vejs. Så hvis alt bare fungere, så bliver jeg mester."

HVJ  


Hop til top
Villeneuve siger god for Zhuhai

Jacques Villeneuve har kørt adskillige omgange på Kinas nye Zhuhai bane. Villeneuve kørte tre omgange, i en to-sædet Renault Spider Sport på banen, i forbindelse med at Kina måske skal afholde et af løbene til næste år, som i øvrigt så ville blive det første Kinesiske Grand Prix. 'Banen er god, Dejlig bred, og med gode bremse zoner,' sagde Villeneuve. 'Selvom der ikke er high speed sving.' Han sammenlignede banan i Kina, med A-1 ring i Østrig, og tilføjer at banen i Østrig altid har givet nogle gode løb.
HVJ  


Hop til top
Honda først klar år 2000

Hondas Præsident Fioyuki Yoshino udtalte i går, at han håber på, at de vender tilbage til Formel 1 næste år, men det bliver måske først i år 2000. Han bekræftede at de to prototyper er færdige ved udgangen af denne måned. Yoshino sagde også, at Hinda kommer med en officiel pressemeddelelse, når de kender datoen for deres tilbagevenden til Formel 1. 'Nogle ser kun formel 1 som en kæmpe økonomisk risiko. Hvorimod jeg tror, at vores erfaringer i motorsporten, er kilden til Hondas succes.' udtaler Yoshino.
HVJ  


Hop til top
Ny kobling til Ferrari

I følge det tyske blad "Sport Auto" har Ferrari udviklet en koblingstype at tilsvarende type som den McLaren har benyttet i denne sæson, og som har hjulpet Mika Hakkinen og David Coulthard til nogle kanon starter. Eddie Irvine testede i sidste uge starter på Fiorano banen i Italien, men der er ikke kommet noget officielt fra Ferrari teamet endnu angående den nye kobling, som måske kan hjælpe Michael Schumacher til en god start på Suzuka banen næste weekend.
AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk