Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.10.2008
 Luca di Grassi jagter sæde hos Renault
 
22.10.2008
 Force India i samarbejde med McLaren
 Heidfeld runder de 200
 

Hop til top27.10.2008

Luca di Grassi jagter sæde hos Renault

Renaults testkører, Luca di Grassi, vil videre frem. Derfor vil han gerne have et måske ledigt sæde hos netop Renault.

Luca de Grassi har et sæde i kikkerten. Han vil allerhelst blive hos Renault for hvem han i denne sæson har været testkører. Alt afhænger dog af om Renault vælger at lade Nelson Piquet jr. blive i sædet, eller om de ikke ønsker hans tjenester mere.

Derfor vælger Luca di Grassi indtil videre med at foretage sig yderligere. Men skulle det glippe, så håber han på at Renault tilgodeser ham, og at de derfor vil se stort på en option i hans kontrakt med teamet, så han kan blive frigjort fra den og forhandle til anden side.

Han vil dog helst blive hos Renault hvor han befinder sig godt. Ydermere har han i de sidste fem år været en del af Renaults Driver Development program, og "skylder" lidt her.

PDL  


 

Hop til top22.10.2008

Force India i samarbejde med McLaren

Der har længe været rygter om det, og mange i pitlane har talt om det. Tilsyneladende er et samarbejde mellem Force India og McLaren på vej.

Under det kinesiske Grand Prix forleden, kom det frem at en samarbejdsaftale mellem Force India og McLaren sandsynligvis kun mangler at blive underskrevet. Samarbejdsaftalen betyder at Force India fremover vil kunne anvende et McLaren chassis ligesom Toro Rosso anvender Red Bulls "aflagte" chassiser.

Aftalen er ikke eksisterende hvis man spørger Ron Dennis, men flere andre teamchefer, deriblandt Gerhard Berger, mere end antyder at en aftale er så godt som på plads.

En sådan aftale kan måske være med til at puste lidt til en ide som Bernie Ecclestone flere gange har været fremme med, nemlig at det skal være tilladt at anvende hinandens teknologier for at gøre Formel 1 billigere at deltage i. En form for genbrug om man vil.

Såfremt aftalen ellers bliver til noget - og Force India forsætter med at anvende Ferrari motorer - så kan vi se frem til en interessant konstellation, nemlig et McLaren chassis med Ferrari motor.

PDL  


Hop til top
Heidfeld runder de 200

Siden sin debut i Formel 1 sporten i 2000 hos Prost teamet har Nick Heidfeld, der i denne sæson kører for BMW Sauber teamet, nu scoret totalt 200 Grand Prix point i sin Formel 1 karriere.

Nick Heidfeld's første Grand Prix point blev scoret i Australiens Grand Prix 2001, iøvrigt i en Sauber racer, og i søndagens Japanske Grand Prix nåede han med sin 5. plads lige nøjagtig op på 200 point i alt - denne gang i en BMW Sauber racer.
Dermed er han kører nummer 37 der når denne score inden for Formel 1 sporten.

Teams som Nick Heidfeld har kørt for:
TeamsStartdatoSlutdato
Sauber / BMW Sauber01.01.2006
Williams01.01.200531.12.2005
Jordan01.01.200431.12.2004
Sauber01.01.200131.12.2003
Prost01.01.200031.12.2000

Indtil nu har Nick Heidfeld kør 151 Grand Prix løb, 1 gang har han holdt på pole position, 7 gange har han været på podiet, men han har stadig sin første sejr tilgode.

Med sine 200 point er han nu placeret på 37 pladsen blandt de mest scorende Formel 1 kørere gennem tiderne.
Hans nærmeste rivaler blandt de kørere der pt. deltager i Formel 1 er Lewis Hamilton (36. pl. / 203 point) og Jarno Trulli (32. pl. / 213 point).

De tre mest scorende kørere i Formel 1 historien er:
1 - Michael Schumacher - 1369 point
2 - Alain Prost - 798,5 point
3 - Ayrton Senna - 614 point.

Af de kørere der stadig er aktive, er de højst scorende:
4 - Fernando Alonso - 543 point
5 - David Coulthard - 535 point
6 - Rubens Barrichello - 530 point
7 - Kimi Raikkonen - 525 point
19 - Felipe Massa - 288 point

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk