CCWS finalen som skulle være kørt på California Speedway på søndag, er udsat indtil videre. Årsagen skal findes i de mange skovbrande i området. Oprindeligt var det planen at løbet skulle køres alligevel, men udviklingen af brandene i området har gjort at man har set sig nødsaget til at udsætte finalen.
Den første brand startede kun 8 km fra banen, men som alle ved breder brandene sig og er mere eller mindre ude af kontrol. Og da man havde set udviklingen mandag og tirsdag, var der ikke så meget at betænke sig på.
Nu kommer så problemet med at finde en ny dato. Banen bliver ifølge banens præsident, Bill Miller, anvendt over 300 dage om året, men man regner med inden for kort tid at have fundet en ny dato.
Banen som ligger ca. 100 km øst for Los Angeles er i et af de store true områder i forhold til de mange brande der i øjeblikket hersker i Californien. CCWS er ikke de eneste der blevet ramt af udsættelse pga. brandene. I lørdags skulle der have været kørt en afdeling i NASCAR Winston West serien, dette løb blev også udsat til en endnu ikke nærmere bestemt dato.
Obligatorisk pitstop i Formel 3000. Det er ikke noget man har været vant til, men nu kommer det. Fra og med næste sæson skal alle biler i pit mindst én gang under hvert løb. Det skal ske for at øge spændingen i serien. Det gælder vel at mærke den internationale Formel 3000 serie under FIA. I de sidste 2 løb i år, vil det blive afprøvet for at teamene kan få en forsmag på det.
Christian Horner, Arden teamchef:
"Ideen blev forelagt af Charlie Whiting fra FIA. Det skal give lidt ekstra krydderi i løbene, og ikke mindst lære kørerne hvordan de skal køre rigtigt ind til og ud fra pittet. Det vil kræve en god disciplin og lære dem noget om fartbegrænsning i pittet. Det er noget de kan bruge hvis de kommer videre fra Formel 3000."
Det er planen at 6 medlemmer af pitcrewet må arbejde på bilen inkl. de 2 som skal løfte og sænke bilen.