Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.10.1999
 Wurz: "giv mig endnu en sæson"
 Prost fokusere på den nye bil.
 Slickdæk igen ??????
 Williams arbejder ekstra hårdt næste uge.
 Jordan forbedrer bil:
 Stewart er klar til at slås for 4. pladsen.
 Mika er klar
 Skal - skal ikke?
 
2.10.1999
 Arrogant Schumi?
 Frentzen kan stadig vinde
 Minardi: Nyt poinsystem, tak!
 Sort dag for Ferrari
 Michael Schumacher færdig for i år!
 

Hop til top3.10.1999

Wurz: "giv mig endnu en sæson"

Alexander Wurz har givet udtryk for, at han håber at kunne køre endnu en sæson, for at få en chance mere, for at komme på podiet. Wurz har 3 point lige nu og hans italienske holdkammerat har 13. Wurz har brug for at ende denne sæson på en god måde, hvis han vil gøre sig håb om, at kunne være med igen næste år. "Jeg ved godt at vi har haft en hård sæson, men vi må kæmpe videre næste år og få bilen bedre." Næste år bliver selvfølgelig også hårdt, men Rocco Benetton (Team chef), prøver at købe nogle nye dele. Jeg kan ikke løfte sløret for hvilke ting, endnu, men det skulle være godt.
Wurz er blevet slået i kvalifikationen tolv gange af hans holdkammerat, men Wurz selv, mener at det er statistisk urimeligt. "Folk ser måske de statistikker og springer op ad stolen, men vi kender alle årsagen bag, og så betyder det jo ikke så meget. Jeg vejer en del og det giver flere setup problemer for mig, men Giancarlo har også gjordt et godt stykke arbejde. Både for holdet og for ham selv.
JMS  


Hop til top
Prost fokusere på den nye bil.

Prost teamet vil også være at finde ved næste test på banen ved Barcelona, men testen vil blive gennemført af den nye man i teamet Nick Heidfeld. Prost teamet bekræfet at de ikke vil lade NH køre de 2 sidst løb for teamet. Han skal teste nye dele til den nye bil der skal bruges næste år mens Alan Jenkins, John Barnard og Loic Bigois alle koncetraer sig om at får de sidste detalier på AP03 færdige.
BKP  


Hop til top
Slickdæk igen ??????

Ifølge de nye rygter skulle slickdæk være på vej tilbage i F1. Det ser ud til at FIA vil komme med et nyt sæt regler til 2001 sæsonen - men intet er er fastlagt. FIA har modtaget en række ønsker fra kørene, man de er blevet afvist eller ikke blevet taget op ved det sidste møde hos FIA. FIA er ved at lave en undersøgelse om hvilke regler man vil lave om til sæsonen 2001 og/eller 2002. De ting man undersøger er forskellige ting der har med bilerne at gøre,og det er : single front vinge, 2 max 3 vinger på bagvingen, større front areal (bredere dæk, forbyde "flip ups" ved bagdæk, og indfører slickdæk igen.
BKP  


Hop til top
Williams arbejder ekstra hårdt næste uge.

Williams har planer om at de skal arbejde ekstra hårdt ved næste test som vil foregå på banen ved Barcelona i næste uge. De vil teste i 3 dage og starter på onsdag. James Robinson siger at man skal teste nogle nye dele til bilen som man har udviklet i deres vindtunel specialt udviklet til banerne i Malaysia og Japan. Vi håber at de nye dele vil give os et lille forspring i de 2 sidste løb siger James Robinson.
BKP  


Hop til top
Jordan forbedrer bil:

Jordan holdte idag (3.10.) en lukket prøvekørsel, med Shinji Nakano, på den franske Lurcy Levis bane. De testede mest lige-linie fart p.g.a. at det næste grand prix foregår på den Malaysiaske bane, som har mange lige stykker vej. Honda var også med og er igang med at bygge en endnu stærkere motor, til de to sidste grand prix'er. "Vi har "pillet" ved nogle aerodynamiske ting på det sidste og vi tjekker om de virker", sagde en talsmand for Honda.
JMS  


Hop til top
Stewart er klar til at slås for 4. pladsen.

I denne uge har Stewart teamet ikke testet, man brugt tiden til at fejre deres første sejer i sidste uges Grand Prix. Ifølge teamet's talsmand er der nye dele til bilen der skal prøves ved næste test som foregår på banen ved Barcelona,som skal bruges ved de to sidste løb. Johnny Herbert vil udfører disse test alene næste uge. Jackie Stewart vil offentliggører navnet på næste års testkører næste uge, samme med datoen for hvornår at man vil teste første gang med Eddie Irvine og den nye bil.
BKP  


Hop til top
Mika er klar

Mika Hakkinen ser frem til de to sidste løb med et afklaret syn på mulighederne. I modsætning de andre titelrivaler har han stået i denne situation før. "Hele teamet har arbejdet hårdt hele sæsonen, og den eneste belønning nogen vil have her er mesterskabet. Vi er en bedre position end Ferrari nu, og hele teamet er klar til udfodringen."

Han er optimistisk ved sin føring i mesterskabet og forventer ikke flere mærkværdige og ærgerlige fejl: "På dette tidspunkt i sæsonen havde vi en bil, der kunne have vundet mesterskabet for os allerede nu. Vi har lavet fejltagelser hen ad vejen, men vi kan stadig gøre alt godt med to sejre til."

CBA  


Hop til top
Skal - skal ikke?

Schumachers talsmand Heiner Buchinger vil ikke afskrive resten af sæsonen. Selv siger køreren, at han ikke er klar til et comeback endnu. Det er derfor sæsonfinalen på Suzuka der overvejes. "Michael vil gøre et forsøg til i Japans Grand Prix på Suzuka den 31. Oktober. Personligt mener jeg der er en realistisk chance for at han vil køre der," siger Buchinger.

I dag gennemgår Michael Schumacher endnu en lægeundersøgelse i Paris. I sidste uge trænede Schumacher ben og knæ, men ikke helt uden gener: "Desværre, kan Michael ikke fuldføre et ordentligt cykle- eller løbetræningsprogram. Metal-skinnen i hans ben skaber problemer. Den presser mod en nerve og giver ham smerte. Defor kan han ikke forberede sig som han burde for tiden. Forberedelsen for næste sæson er dog ikke i fare. Selvom Schumacher ikke kan træne ordentligt, er han i stand til at holde sig i form ved muskeltræning," forsætter Heiner Buchinger.

Schumacher comeback er blevet annonceret og afblæst mange gange og mon ikke dette er endnu en fuser. Den dobbelte verdensmester gør bedre i at vente til han er helt rask og klar til møde udfordringen fra sin nye holdkammerat i år 2000. I Canada 1997 brækkede Prost-køreren Olivier Panis begge ben og siden har franskmanden ikke gjort megen væsen af sig. Den historie ønsker Ferrari nok ikke gentaget. På trods af problemerne er Michael Schumacher i gang igen næste torsdag, når han tester på Fiorano.

CBA  


 

Hop til top2.10.1999

Arrogant Schumi?

Den ikke særligt overraskende nyhed om Michael Schumachers forlængede orlov har tilsyneladende kommet bag en del fans verden over. I hvert fald er reaktionen på nettet forbløffende let at overse. F.eks. er den eneste nyhed i dag på Schumachers hjemmeside, en historie om hvordan f1-superstjernen har fornærmet Phil Collins ved at ignorere hans telefonopkald. De mødtes ved Hochenheims GP, opdagede de boede tæt på hinanden i Schweiz og udvekslede telefonnumre.

"Men efter at have gjort os lidt umage, var det eneste vi fik tilbage stilhed. Absolut ingenting," beklager en skuffet Collins sig, "Jeg var overrasket. OK, det kunne skyldes generthed eller det kunne skyldes arrogance, hvad der sikkert er nødvendigt i denne sport, men jeg ved det ikke." Men nu har Schumacher jo masser af tid til at gøre det godt igen...

CBA  


Hop til top
Frentzen kan stadig vinde

Ifølge Eddie Jordan har Heinz-Harald Frentzen større chance for at vinde VM-titlen end Mika Hakkinen, der ligger 12 points foran ham. "Hakkinen kan kun tabe dette mesterskab", siger Jordan, der dog godt er klar over at hans egen kører får det hårdt, for: "Frentzen er virkelig nødt til at vinde de næste de næste to." For at være helt nøjagtig skal tyskeren enten vinde i Malaysia, eller være i top 4, uden at Irvine eller Hakkinen får points, for at stadig at kunne regnes som titel-kandidat. Hvordan situationen ville have set ud hvis blot Frentzen ikke var udgået fra førerpositionen sidste weekend, ærgrer Eddie Jordan sig sikkert stadig over.
CBA  


Hop til top
Minardi: Nyt poinsystem, tak!

Det nuværende pointsystem i formel 1 er alt for uretfærdigt for de små teams, siger Minardi. Og som sædvanlig er det ærkefjenden Arrows, der ligger foran teamet i mesterskabet, der er sammenligningsgrundlaget.

Minardis sportsdirektør, Caesar Fiorio forklarer: "Siden det tredje løb har vi altid været foran Arrows. Vi er blevet nr. 9 og 10 mange gange i år men, indtil denne weekend, havde vi ingen points og eksisterede ikke i mesterskabet. Det ville være mere retfærdigt hvis pointskalaen belønnede de ti første."

Men det ville tage lang tid hvis et sådan forslag skulle blive til virkelighed. En ting er Bernie Ecclestone, der jo ikke ligefrem er kendt for at være fleksibel, en anden ting er at få alle teamene til godkende ændringen - og at få dem til enes er som, at skulle overbevise den pakistanske kiosk-ejer nede på hjørnet om, at Mogens Glistrup i virkeligheden er en flink fyr. Og endelig er spørgsmålet om Minardi-teamet - der i zoologiens verden ville blive betegnet som "truet dyreart", overhovedet vil blive hængende til at forsvare deres forslag. I ChampCar gives der points helt ned til 12.-pladsen.

CBA  


Hop til top
Sort dag for Ferrari

"Sort dag for Ferrari" Eddie Irvine indrømmede at han havde haft en "sort dag" i sidste uges Europæiske Grandprix. Men ikke mindst, havde holdet også en "sort dag". Ireren, som efter pitstop- og dæk- problemer, sluttede på en 7. plads, efter at være blevet passeret af Mika Hakkinen, udtalte efter løbet: "Hakkinen var for hurtig og det var umuligt at holde ham bag mig. Hans "soft" dæk havde en bedre kontakt med vejen end vores "extra soft". Til den våde bane er "soft" best og det blev altså bekræftet idag. En sort dag ja, for hvis det havde holdt tørt, havde vores dæk klart virked meget bedre," sagde Ferrari's førstekører, som nu har 60 point og Mika Hakkinen foran sig med 62 p.g.a. Hakkinen's 5. plads i sidste grand prix. Irvine lagde også mærke til det flotte Stewart løb, men som han selv siger, koncentrerer han sig fuldt ud om at vinde verdensmseterskabet for Ferrari, hvis ellers holdet for strammet lidt op! Da han blev spurgt, om han stadig troede at han kunne vinde mesterskabet, svarede han: "Selvfølgelig, 2 points er ingenting, men vi skal alle yde en optimal indsats for at det kan lykkes. Disse formel-1 biler kører altså på fire hjul!" Det kostede Irvine 48 sek., mens hans mekanikere skulle lede efter det manglende højre baghjul. Til det havde Ferrari's tekniske direktør, Ross Brawn, følgende at sige: "Vi klokkede i den og det var min skyld." Efter det Europæiske grand prix, blev der holdt et 2½ time langt krisemøde i Ferrari's hovedkvarter, Maranello. Irvine blev hentet med helikopter i Milano og blev fløjet hen til mødet, hvor Præcidenten for Ferrari, Luca di Montezemolo, ventede med en skideballe til hele holdet. "Vi havde ellers forbedret bilen en del, men dette kunne ikke demonstreres p.g.a. det dårlige vejr. Mika Hakkinen er nok meget glad for hans 2 points, men de to points viser kun hvad Mclaren kan, selv på en dag hvor vi er "nede", udtalte Irvine. Den tidligere verdensmester, Michael Schumacher, begyndte i sidste uge at træne igen og man håber, at han kan hjælpe Irvine igennem de to sidste løb, istedet for stand-in Mika Salo, startende med Malaysia's grand prix. Irvine udtalte igår til det tyske blad "Bild", at han kan blive verdensmester, men kun med M. Schumacher's hjælp. Michael Schumacher udtaler selv, at han ikke endnu er sikker på, om han kommer tilbage allerede ved næste grand prix.
JMS  


Hop til top
Michael Schumacher færdig for i år!

Det er netop blevet oplyst at Michael Schumacher ikke kommer til at køre mere i år. Det var ellers forventet at han skulle deltage i årets to sidste løb, Malaysias og Japans Grand Prix løb, men sådan skulle det ikke altså ikke blive.

Det betyder at Eddie Irvine og Mika Salo bliver de to kørere der skal forsøge at køre verdensmesterskabet ind til Ferrari teamet, og samtidig prøve at sikre Eddie Irvine kørernes mesterskab.

Vi vender tilbage med yderligere oplysninger efterhånden som vi modtager dem.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk