Den nye regel om at de nuværende chassis fabrikanter i næste sæson må sælge chassiser til andre teams, skaber i øjeblikket store spekulationer. Især om hvordan reglen kan udnyttes bedst muligt. Det har i den senere tid givet anledning til spekulationer i medierne, og også bag facaderne i Formel 1 om der måske er et eller flere såkaldte superteams på vej.
Flere mere end antyder at eksempelvis konstellationen McLaren-Mercedes og Prodrive ret nemt kan gå hen og udvikle sig således at der faktisk vil være 4 McLaren biler på asfalten. Der bliver i samme sammenhæng også nævnt at Ferrari kunne finde på at lave noget lignende f.eks. sammen med Toro Rosso, omend at Toro Rosso er en del af Red Bull organisationen. Her skulle forbindelsen være at Red Bull i 2006 sæsonen kørt med Ferrari motorer og at de i denne sæson er overtaget af Toro Rosso.
Ideen med "4 McLaren biler" på banen kunne løse et for tiden tilsyneladende alvorligt problem for McLaren og især Ron Dennis. Hans to nuværende kørere er tilsyneladende på kant med hinanden, men ved at kunne placere dem i hvert sit "team" vil de istedet blive konkurrenter istedet for som nu holdkammerater og konkurrenter.
Udnyttelsen af denne mulighed har allerede skabt en del uro. Bl.a. skulle både BMW Sauber og Williams have udtrykt en del bekymring, og faktisk også protester mod denne mulighed som reglementet i øjeblikket giver mulighed for. Og måske sker der noget. Eller rettere - der er rygter om at forlænge den nuværende Concorde aftale med endnu et år, for at man kan finde en løsning på førnævnte problem. Om det så er hele Concorde aftalen eller kun den del der omhandler kundechassiser, meldes der ikke noget om. Udsættes aftalen, skaber det sandsynligvis store problemer for flere teams. Prodrive kan få et problem med at tilrette chassis og bil til de eksisterende regler. Det samme vil være tilfældet for Super Aguri teamet, som måske har øjnet en chance for at benytte Hondas chassiser. Også Toro Rosso ville kunne komme i knibe. Dels fordi Ferrari har været nævnt, men også chassiser fra storebror Red Bull ville kunne blive forhindret. En ting er dog sikkert. Der arbejdes på højtryk på kontorgangene i øjeblikket for at finde ud af hvad der skal foretages.
Nu er det åbenbart blevet nok for Ralf Schumacher. Efter 4 år uden sejr, har han valgt at søge nye græsgange. Seneste sejr til Ralf Schumacher kom i 2003 da han kørte for Williams teamet.
Efter Brasiliens GP forlader Ralf Schumacher Toyota teamet
(Foto: Motorsporten.dk)
Som begrundelse for sin afsked med teamet siger Ralf Schumacher blandt andet, at han havde glædet sig til at være med til at bygge et nyt team op, men siger så også at han nu finder tiden rigtig til at komme videre og søge nye udfordringer. Med andre ord, han vil til et team hvor han igen håber på at kan vinde sejre.
"Jeg har gennem 3 år været Toyota kører hvor jeg havde valgt at søge en ny udfordring. Jeg kom til Toyota med høje forventninger. Jeg så det som en god udfordring at være med i udviklingen af en ny bil. Men nu har jeg ventet i 3 år på en konkurrencedygtig bil."
"Jeg skal have adskillige samtaler i de kommende uger og jeg vil annoncere min beslutning når sæsonen er slut. For mig betyder det økonomiske mindre end at være med i udviklingen af en konkurrencedygtig bil."
Så kan man så begynde at spekulere i hvor Ralf Schumacher finder et sæde. Tidligere på året var der rygter om at han måske ville forlade hans sæde før tid, men efter et par præstationer der var bedre end hidtil i sæsonen, tabte disse rygter kraften igen.