Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.10.2007
 Nyt chassis til Alonso
 
3.10.2007
 Superteams på vej?
 

Hop til top4.10.2007

Nyt chassis til Alonso

Fernando Alonsos bil blev så kraftig beskadiget ved hans afkørsel på Fuji banen, at han skal benytte et andet chassis i den kommende weekend i Kina.

Fernando Alonso satte bilen så hårdt i rækværket på Fuji banen, at han må benytte et andet chassis i Kina. Det betyder at den hidtige reservebil bliver opgraderet til løbsbil. McLaren teamet rekvirerede allerede i søndags et ekstra chassis hjemme fra fabrikken i England, da det viste sig at Alonsos nuværende chassis ikke kunne reperares på stedet.

Det kan få indflydelse på Alonsos præstation da det ikke er det vante chassis han dermed skal benytte. Dermed er der en ekstra chance for at Lewis Hamilton allerede i søndagens Grand Prix kan vinde verdensmesterskabet.

Fernando Alonso erkender da også at det nu kan blive ekstra vanskeligt at vinde mesterskabet, men at han så absolut ikke har opgivet. Der er stadig 20 points at køre om, men situationen er den at Lewis Hamilton fører med 12 points ned til Fernando Alonso.

PDL  


 

Hop til top3.10.2007

Superteams på vej?

Den nye regel om at de nuværende fabrikanter må og kan sælge chassiser fra og med næste sæson, skaber store spekulationer - bl.a. om nye superteams.

Den nye regel om at de nuværende chassis fabrikanter i næste sæson må sælge chassiser til andre teams, skaber i øjeblikket store spekulationer. Især om hvordan reglen kan udnyttes bedst muligt. Det har i den senere tid givet anledning til spekulationer i medierne, og også bag facaderne i Formel 1 om der måske er et eller flere såkaldte superteams på vej.

Flere mere end antyder at eksempelvis konstellationen McLaren-Mercedes og Prodrive ret nemt kan gå hen og udvikle sig således at der faktisk vil være 4 McLaren biler på asfalten. Der bliver i samme sammenhæng også nævnt at Ferrari kunne finde på at lave noget lignende f.eks. sammen med Toro Rosso, omend at Toro Rosso er en del af Red Bull organisationen. Her skulle forbindelsen være at Red Bull i 2006 sæsonen kørt med Ferrari motorer og at de i denne sæson er overtaget af Toro Rosso.

Ideen med "4 McLaren biler" på banen kunne løse et for tiden tilsyneladende alvorligt problem for McLaren og især Ron Dennis. Hans to nuværende kørere er tilsyneladende på kant med hinanden, men ved at kunne placere dem i hvert sit "team" vil de istedet blive konkurrenter istedet for som nu holdkammerater og konkurrenter.

Udnyttelsen af denne mulighed har allerede skabt en del uro. Bl.a. skulle både BMW Sauber og Williams have udtrykt en del bekymring, og faktisk også protester mod denne mulighed som reglementet i øjeblikket giver mulighed for. Og måske sker der noget. Eller rettere - der er rygter om at forlænge den nuværende Concorde aftale med endnu et år, for at man kan finde en løsning på førnævnte problem. Om det så er hele Concorde aftalen eller kun den del der omhandler kundechassiser, meldes der ikke noget om. Udsættes aftalen, skaber det sandsynligvis store problemer for flere teams. Prodrive kan få et problem med at tilrette chassis og bil til de eksisterende regler. Det samme vil være tilfældet for Super Aguri teamet, som måske har øjnet en chance for at benytte Hondas chassiser. Også Toro Rosso ville kunne komme i knibe. Dels fordi Ferrari har været nævnt, men også chassiser fra storebror Red Bull ville kunne blive forhindret. En ting er dog sikkert. Der arbejdes på højtryk på kontorgangene i øjeblikket for at finde ud af hvad der skal foretages.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk