Vitantonio Liuzzi var i denne sæson lige så dominerende i Formel 3000 klassen, som Michael Schumacher er det i Formel 1, så det er vel ikke overraskende at Ferrari har fået øjnene op for den unge talentfulde kører, samt sikret sig en kontrakt med ham.
Ifølge de oplysninger der er kommet indtil nu om kontrakten, så er der tale om en 'langtids' kontrakt, der giver mulighed for at Liuzzi kan 'lejes' ud til Sauber teamet, samtidig med at han tester for Ferrari teamet, lige som det nævnes at det er muligt at han skal køre Sauber teamets 3. racer i 2005 sæsonen.
Takuma Sato startede som testkører i BAR teamet før han afløste Jacques Villeneuve i forbindelse Japans Grand Prix i 2003.
Sato's nye kontrakt med BAR teamet er på tre år.
Det vides endnu ikke, hvem der skal køre i den anden BAR racer næste år, og det bliver først afgjort når 'The Contract Recognition Board ' har truffet en afgørelse i sagen om Jenson Buttons kontraktforhold, hvor både BAR og Williams mener at de har kontrakten med englænderen for 2005 sæsonen.
Det er nok ikke nogen tilfældighed at teamet har valgt netop nu til at offentliggøre Sato's kontrakt, det vil helt sikker øge interessen for både køreren og teamet ved det kommende Japanske Grand Prix, som i øvrigt er teamets Grand Prix løb nummer 100, og de ankommer til Japan som nummer to i konstruktørenes mesterskab, hvilket sikker også har stor værdi for teamets motorleverandør Honda.
BMW er færdig med at udvikle på dette års motor til Williams racerne. Den seneste specifikation fik sin debut på Monza og skal klare ærterne resten af året. Imens er teknikere og ingeniører i fuld gang med udviklingen af næste sæsons motor og er faktisk næsten færdige med den.
Ifølge Dr. Mario Theissen er man faktisk allerede nu klar til at teste motoren i prøvestand. Motoren, som sandsynligvis kommer til at hedde P85, har allerede været igennem en simulering og skal nu gennem tests i prøvestanden, inden den bliver sat i en bil til rigtig banetest.