Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
8.10.2005
 Japans GP - Kvalifikationen
 Japans GP - fjerde fri træning
 Japans GP - tredje fri træning
 
7.10.2005
 Japans GP - anden fri træning
 Fremtiden for Minardi
 Japans GP - første frie træning
 

Hop til top8.10.2005

Japans GP - Kvalifikationen

Det var absolut ikke optimale betingelser at kvalifikationen blev kørt under. Det fik flere kørere at mærke.

Kvalifikationen til det japanske GP blev kørt under forhold der skiftede fra meget vanskelige til rigtigt svært. Banen var våd da kvalifikationen startede og tørrede lidt op undervejs, men så begyndte det igen at regne da de sidste 5 - 6 kørere skulle sætte deres tid. Det ses tydeligt i tiderne. Til gengæld blev det til dobbelt japansk triumf i toppen.

Kvalifikationstiderne på Suzuka:

PDL  


Hop til top
Japans GP - fjerde fri træning

Det var stadig meget vådt, da kørerne skulle køre den sidste fri træning i kvalifikationen.

Regnen var taget til da kørerne kørte ud til den fjerde fri træning. Da det var sidste mulighed for at teste bilen af, var der denne gang flere på banen, og kun 3 kørere fik ikke noteret én tid. Måske lidt et sats.

Tiderne fra den fjerde fri træning:

Plac:Kører:Team:Tid:
1.R. SchumacherToyota1:46.106
2.J. ButtonBAR1:46.141
3.G. FisichellaRenault1:46.276
4.C. KlienRed Bull1:46.464
5.T. SatoBAR1:46.841
6.D. CoulthardRed Bull1:46.892
7.M. WebberWilliams1:47.233
8.J. VilleneuveSauber1:47.440
Plac:Kører:Team:Hurtigste tid:
1.G. FisichellaRenault1:50.136
2.N. KarthikeyanJordan1:50.150
3.R. SchumacherToyota1:50.369
4.J. ButtonBAR1:50.920
5.C. AlbersMinardi1:50.994
6.T. MonteiroJordan1:51.223
7.M. WebberWilliams1:51.274
8.J. TrulliToyota1:51.503
9.D. Coulthard
PDL  


Hop til top
Japans GP - tredje fri træning

Ligesom sidste år, kom der igen i år masser af vand lørdag. Det ramte også de frie træninger.

Det var et sparsomt felt der kørte ud til den tredje fri træning lørdag. Regnen var begyndt at falde, hvilket nok fik flere til at vente i håb om at regnen ville forsvinde. Kun 13 kørere fik noteret en tid.

Tiderne fra den tredje fri træning.

Plac:Kører:Team:Hurtigste tid:
1.M. SchumacherFerrari1:46.543
2.K. RaikkonenMcLaren1:48.729
3.MontoyaMcLaren1:49.097
4.M. WebberWilliams1:49.484
5.A. PizzoniaWilliams1:50.537
6.N. KarthikeyanJordan1:50.811
7.R. BarrichelloFerrari1:50.846
8.J. ButtonBAR1:51.884
9.T. Monteiro<
PDL  


 

Hop til top7.10.2005

Japans GP - anden fri træning

Testkørerne er stadig med i top, dog har M. Schumacher nu blandet sig i toppen, ligesom Barrichello også er med. Den anden frie træning på Suzuka gav visse rokeringer. Højdespringerne var de to Ferrari kørere, mens Montoya havde et gevaldigt dyk. Tiderne er nu godt 3 sekunder under sidste års pole tid.

Tiderne fra den anden frie træning.

Plac:Kører:Team:Hurtigste tid:
1.R. ZontaToyota1:30.682
2.M. SchumacherFerrari1:31.716
3.P. de la RosaMcLaren1:31.821
4.R. BarrichelloFerrari1:32.267
5.K. RaikkonenMcLaren1:32.849
6.R. SchumacherToyota1:32.917
7.J. TrulliToyota1:33.122
8.F. AlonsoRenault1:33.259
9.J. Button
PDL  


Hop til top
Fremtiden for Minardi

Der hersker tilsyneladende flere modstridende oplysninger om Minardi teamets fremtid. For nyligt kom der en slags oplysninger, nu kommer der en anden type.

For nyligt meldte Helmut Marko fra Red Bull Racing ud, at Minardi teamet i løbet af få år vil flytte til England. Det afvises nu af Red Bull ejeren Dietrich Mateschitz. Han er kommet med flere interessante oplysninger som ikke helt falder i tråd med Helmut Markos udtalelser.

Dietrich Mateschitz har begået et interview med den italienske avis Gazetta dello Sport, hvor flere ting er kommet for dagens lys.

Dietrich Mateschitz:
"Vi er stolte over at vi kan annoncere os selv som Red Bull Ferrari fra 2006. Det får vi ganske givet visse fordele ud af. Når det gælder Minardi, så vil den del af teamet i de næste to år forsætte med Cosworth motorer."

Det er dog endnu ikke afgjort om det bliver med de nuværende V10 motorer med restriktor, eller om det bliver de nye V8 motorer, som også Williams skal anvende i næste sæson.

Michelin meldte for et stykke tid siden ud, at de ikke vil supportere så mange teams i næste sæson. Williams og Toyota skifter til Bridgestone, men efter al sandsynlighed vil Minardi gå den anden vej, nemlig til Michelin. Det vil være ganske fornuftigt ud fra flere betragtninger. Red Bull Ferrari vil anvende Michelin næste år, og det ventes at Minardi - eller rettere Red Bull Cosworth skifter til Michelin. Der også tale om at Red Bull Cosworth raceren næste bliver en modificeret RB1 racer. Den er i forvejen bygget til at køre på Michelin dæk, ligesom der i forvejen sidder én Cosworth motor i den.

Dietrich Mateschitz lægger heller ikke skjul på hvad den italienske afdeling af teamet skal bruges til.

"Det er en ideel løsning for vores filosofi. Vi ønsker at bringe unge kørere frem. Der er flere talentfulde kørere end der er tilgængelige sæder. Hvem ved hvor mange unge og talentfulde kørere der findes rundt om i verdenen - og ingen kender dem. Vi ønsker at bringe dem frem - samme ide som Minardi praktiserede."

Og så kommer den store afvigelse fra hvad Helmut Marko har udtalt tidligere. Mateschitz ønsker at det nu forhenværende Minardi team beholder deres base i Italien.

"For mig er det et italiensk team og det skal forblive i Faenza. Men hele holdet skal være meget mere konkurrencedygtige og undgå altid at være sidst. Vi vil ændre dette image. Det skal være et miks af præstationer og munterhed."

Mateschitz tilføjer i den forbindelse, at der skal tilføres kompetent viden og kundskab. Men det skal ikke ske fra moderteamet, som forsat også skal forbedre sig. Man vil hente viden, erfaring osv. udefra. Gerhard Berger har været nævnt, men vil ifølge Mateschitz ikke blive ansat. Ifølge Mateschitz er Gerhard Berger allerede optaget til anden side uden dog at nævne hvor. Mateschitz vil også gerne have en italiener i teamet, men ikke hvilken som helst. Valentino Rossi har ved et par lejligheder testet for Ferrari, og Mateschitz udtrykker at Rossi altid vil være velkommen hos Red Bull. Det er dog nok mere sandsynligt at en anden italiener i første omgang får et sæde i teamet. V. Liuzzi har kørt nogle få GP'er for Red Bull og kan meget vel tænkes at få et sæde i juniorteamet.

PDL  


Hop til top
Japans GP - første frie træning

Årets næstsidste Grand Prix er i gang. Ikke uventet er det igen testkørerne der er hurtigst - i denne træning to af slagsen. Kimi Raikkonen var igen uheldig. For fjerde gang i år, bliver han sat ti placeringer tilbage efter endnu et motorskifte.

Tiderne fra den første frie træning på Suzuka:

Plac:Kører:Team:Hurtigste tid:
1.P. de la RosaMcLaren1:30.532
2.R. ZontaToyota1:31.075
3.J. ButtonBAR1:32.043
4.D. CoulthardRed Bull1:32.229
5.MontoyaMcLaren1:32.321
6.F. AlonsoRenault1:32.370
7.G. FisichellaRenault1:32.470
8.T. SatoBAR1:32.791
9.M. WebberWi
PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk