Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
1.11.1998
Hvad skyldtes Schumachers exit?
Häkkinen vinder i Japan
Morgenens warm-up
31.10.1998
Hurtigst på Suzuka
Derfor forlod Richards Benetton
Tuero bliver hos Minardi
Kvalifikation Suzuka
1.11.1998
Goodyear fik en noget kedelig afslutning på deres engagement i Formel 1, da Michael Schumaher
udgik med et ødelagt bagdæk. En talsmand for Goodyear siger at man har fundet ud af at dækket
blev skåret op - sandsynligvis på grund af Toranosuke Takagi og Esteban Tueros sammenstød i
chikanen før start/mål. Vragdele og spinter på asfalten var måske skyld i at Michael Schumacher
måtte udgå - men om ikke andet så var dækkene godt slidte efter mange hårde nedbremsninger, så
det kunne ikke komme som en overraskelse at dækkene var meget udsatte!
BB
Årets sidste løb, blev en dramatisk affære. Først i tredje forsøg kom feltet afsted. I første forsøg var der en hånd oppe fra en af Prost kørene, i andet forsøg stallede Michael Schumachers motor, hvilket gjorde at han blev dømt til at starte bagerst, selvom han havde poleposition. Men Michael Schumacher fik en fantastisk start, og han hurtigt godt op i feltet,
Og endte faktisk helt oppe på en 3. plads, der lå han indtil han punkterede på 32 omg. Og udgik derfor af løbet, og Häkkinen blev dermed verdensmester. Men Häkkinen kunne nu godt selv havde klare tingene, for han førte nemlig løbet fra start til mål, og scorede derfor 10 point, og Schumacher kunne derfor ikke have nået ham.
Resultatet fra løbet, finder du på vores resultatsideHVJ
Her til morgen var der en sidste styrkeprøve, inden det vikeligt går løs.
Men den halve time som warm-uppen tager, blev afviklet i god ro og orden, og helt uden dramatik.
Og top tre blev:
1. M.Schumacher
2. Coulthard
3. Häkkinen
Den session blev afviklet i tørvejr, men der drev dog et par skyer ind over banen, men der kom heldigvis ikke noget regn.
Nu kan vi kun læne os tilbage, og vente på at løbet kommer igang, og håbe på at det bliver afviklet lige så fresomligt, som denne warm-up.
Resultatet fra warm-uppen, kan ses på resultatsiden.HVJ
31.10.1998
Pole tiden i år på Suzuka var 1:36,293 og blev sat af Michael Schumacher. Denne tid ville kun have give ham en 3. plads i sidste års kvalifikation og Häkkinen's tid ville have give ham en 5. plads sidste år. Men når vi så derimod ser på se to tider hver for sig, er det faktisk Häkkinen der har gjort det største fremskridt siden sidste år, hans tid var nemlig kun 0,002 sek. langsommere end sidste år, hvorimod Schumacher er 0,16 sek. langsommere.HVJ
Den nye teamchef hos Benetton, Rocco Benetton som også er den yngste søn i tøjfamilien, fortalte
på et pressemøde at David Richards reelt blev fyret efter at han kun havde været teamchef i et år.
Richards fik et år til at påbegynde et nyt program men ledelsen følte ikke at det var godt nok.
"Personligt føler jeg at den retning som David Richards gik ikke var den samme som den vi
ønskede." Rocco Benetton har været i teamet i et års tid og har brugt tiden til at analysere teamet og
formulere nogle nye ideer og visioner for teamet - alligevel er kommentaren: "Der er en masse ting
der skal ordnes og det er det vi skal gøre." Om det lykkedes for den unge Benetton vil tiden vise.BB
Det lille italienske team Minardi har offentliggjort at Esteban Tuero fortsætter med teamet i næste
sæson, efter at der har været rygter om at hans sæde var usikkert da det argentinske grand prix ikke
kommer med i næste års kalender. Ifølge teamchef Giancarlo Minardi har det imidlertid ikke været
svært at finde sponsorer til den unge argentiner. Selvom det er pakket meget ind er det en
bekræftelse af Tuero som kører i 1999. I udrag siges der fra teamets side at i 1999 "vil man igen se
mange reklamer på bilen, dragterne og Esteban Tueros hjelm." Det bør svare til en endegyldig
bekræftelse på at Tuero fortsætter.BB
Så er sæsonens sidste kvalifikation overstået. Kvalifikationen blev lige så spændende som den store finale i morgen tegner til at blive. Michael Schumacher og Mika Hakkinen var de klart hurtigste i kvalifikationen, med Michael 0.086 sek. hurtigere end Mika. Se resten af resultaterne på vores resultastide.HK
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk