Rygterne ville i sommers vide at Hispania teamet havde købt en del rettigheder og services hos det nedlagte Toyota Formel 1 team. Det blev dog aldrig sådan helt bekræftet. Nu lyder rygterne på at Hispania teamet har købt den resterende del af Toyota resterne fra Formel 1 tiden.
Hispania teamet mangler et chassis til næste sæson, hvis teamet ellers overlever. Man ragede uklar med chassis producenten Dallara tidligere på året, og man har derfor ikke i tilstrækkelig grad kunnet udvikle ret meget på bilerne. Derfor har man set andre veje og det blev rygtet at Hispania var interesseret i Toyota teamet eller i hvert fald dele af det. Rygter vil dog vide at Hispania tilsyneladende har købt resterne af Toyota teamet indeholdende 2010 bilen som aldrig kom ud at køre.
Lad det være sagt med det samme - det er ikke bekræftet fra hverken Hispania eller Toyota at en sådan handel har foregået. Men...
Hispania har økonomiske begrænsninger. Og tilsyneladende skylder teamet motorproducenten Cosworth flere afdrag for motorleverancen. En anden årsag til det seneste rygte er opstået, er måske ren spekulation. Rygtesmedene mener at grunden til at den kommende dækleverandør, Pirelli, har kørt deres tests med Toyotas 2009 model, er at Hispania skal overtage 2010 modellen.
"Nej, det er der ingen sandhed i," er den direkte melding til engelske aviser. "Michael vil blive hos Merceds mindst et år mere, og jeg tror han har en 3 årig kontakt," forklarer Adrian Sutil som har gode relationer til Mercedes - blandt andet også gennem Force Indias aftale med Mercedes om at levere motorer.
I stedet kunne der komme spekulationer om Sutils egen fremtid. Et par sæder kunne være i spil - blandt andet hos Renault eller Williams. Og måske er der også kamp om pladserne hos Force India. "Jeg havde planlagt at komme med en beslutning for fire uger siden, men det er svært. Alle er i venteposition, så det jeg vil forsøge at gøre det så hurtigt som muligt," forklarer han.
Sutil har sæsonen igennem været den mest stabile hos Force India, men samlet har Sutil stadig til gode at vise sit helt store talent. Der har undervejs i Formel 1-karrieren været en hel del fejl, men også et par store oplevelser, blandt andet i sidste sæson hvor han var med fremme og blande sig i toppen i et par løb.
Senna kunne efter sigende komme til at overtage det sæde som Jarno Trulli ellers sidder i. Det menes at italieneren har en længere aftale med Lotus, men at han måske overvejer at tage til USA for at køre NASCAR. En serie som har fået mere og mere bevågenhed for Formel 1-kørerne som en mulighed for at fortsætte karrieren på forholdsvis højt niveau - både sportsligt og økonomisk.
Bliver Trulli overbevist om at fremtiden hedder USA kan Bruno Senna meget vel blive en mulighed for Lotus. Omvendt har Senna ikke den største sponsorpakke bag sig hvilket kan tale imod et eventuelt skifte hvis Lotus ønsker at satse på en pengekører.
Omvendt vil historieskriverne kunne finde mange referencer tilbage i tiden - det var i en Lotus at Ayrton Senna sejrede for første gang tilbage i 1985. Det bliver dog næppe i 2011 at en mulig Lotus/Senna kombination kan forventes at stå øverst på podiet, men det vil om ikke andet være et sportsligt fremskridt.
Set henover 2010 sæsonen har Bruno Senna dog ikke været klart stærkere end sin holdkammerater, så han mangler stadig at vise at det ikke kun er efternavnet der har sendt ham til Formel 1.
I 2003 kørte Mark Webber galt på stedet. Mange husker sikkert at det involverede flere biler og hvor blandt andet Fernando Alonso var meget tæt på at komme alvorligt til skade.
I 2006 også under et Formel 1 løb, kørte Nico Rosberg galt på stedet efter at mistet frontvingen efter et sammenstød med hans daværende teamkollega Mark Webber.
Og i 2007 mistede Rafael Sperafico livet da hans bil spandt rundt og blev påkørt af en konkurrent, der absolut ikke kunne undgå at ramme Speraficos bil.
Disse ulykker og andre hændelser på stedet har nu fået arrangørerne til at beklæde dækmuren over et stykke på 225 m med en ny beklædning for at undgå flere alvorlige ulykker. Den nye beklædning er meget lig den man anvender på et efterhånden stort antal racerbaner i USA - det såkaldte SAFER system.
Den nye Softwall som man kalder den på stedet, skal absorbere kraften ved et sammenstød, og i stedet for at kaste bilen tilbage på banen som dækmuren har gjort, så er tanken at bilen istedet for vil glide langs muren og derved minimere risikoen for sammenstød.