På spørgsmål om hvordan det vil gå næste år, svarer MS: " I 1997 lavede jeg en enkelt fejl, som kostede mig mesterskabet (sammenstødet med Villeneuve), sidste år stallede bilen på start-gridden, og i år kørte jeg galt på Silverstone. Men næste år er jeg sikker på, at det bliver min tur ".
Nogle havde også bemærket, at MS havde deltaget i McLarens fest på Suzuka. Til det svarede MS: " Jeg deltog i denne fest, fordi vi i et helt år kæmper mand mod mand, og bil mod bil, og jeg synes, at det hører sig til, at deltage, vi hader ikke hinanden og derfor kan vi godt fejre en sådan anledning sammen. Had er den værste ting i livet ".
Allerede nu bliver der stillet spørgsmål om MS's fortsatte karriere hos Ferrari efter år 2000. Med den kapacitet som MS er, både som kører, testkører og med en stor teknisk indsigt, bliver kravet større og større om et VM. Noget af det Ferrari higer efter, er VM'er for kørere som de ikke har vundet siden Jody Scheckter vandt i 1979. Det er også noget som MS gerne vil, netop for at blive den første Ferrari-kører til at vinde siden Scheckter. Rygterne går endda videre og siger, at både McLaren og BMW står klar med en meget stor pose penge, hvis MS stopper i utide hos Ferrari. Det kan jo være, at han i sidste ende ikke kan opfylde kravet om et VM i Ferrari-regi. Hans kontrakt varer jo et par år endnu, men så er spørgsmålet om ikke han har penge nok, og vel egentlig også er mæt.
Men allerede på dette tidspunkt er Barrichello blevet en del af Ferrari-teamet og brasilianeren har været i Maranello for at mødes med Ferrari-bossen, Luca di Montezemolo og teamchef Jean Todt, samt resten af teamet der har budt brasilianeren velkommen hos verdensmestrene. Den 28. årige brasilianer glæder sig utroligt meget til de nye udfordringer, selvom han af mange er blevet udset til at blive sat grundigt til vægs af Schumacher i de kommende sæsoner. "eg håber at der ikke bliver så meget pres mod mig,"siger han blandt andet med henvisning til den megen røre der altid omgiver Ferrari-kørerne - men den kan han aldrig blive foruden. Han ved dog godt at det kan blive svært, især efter at være kommet fra Stewart hvor teamet i den grad holdt brasilianeren i hånden. "Alt vil blive sværere, men jeg ønsker fortsat at være en normal person og jeg er sikker på at jeg kan nå det," siger han og forklarer også at der selvfølgelig er meget myte ved at køre for Ferrari, men at han mest af alt ser på teamets præstation.
Han ved dog også godt hvad der kommer til at være en af de foreløbige højdepunkter i Formel 1-karrieren. "Når jeg kører mit hjemmebaneløb bag rattet i en Ferrari, kommer jeg til at opleve en speciel følelse," siger han.
EI: " Ferrari er et enmands orkester, hvor alt drejer sig om Michael Schumacher, og selv om han (MS) var skadet, fik han al opmærksomheden alligevel. "
" Man vidste aldrig hvornår MS ville vende tilbage efter skadespausen. Efter al den testning som han har foretaget, kunne han have været tilbage før. "
Om uheldet på Silverstone. " Det var ikke min hensigt, at køre ham af banen. Det var rent race. Jeg bremsede så sent som jeg kunne. Han kørte ved siden af sporet, hvor banen er beskidt. Han blokerede bremserne, de svigtede og han kørte af banen."
Men tilføjer:
" Efter starten sagde jeg til mig selv, jeg vil ikke lade ham passere, undtagen hvis de siger det over radioen ".
Igen om Ferrari: " Hvis man i stedet for at koncentrere sig MS, havde givet mig de samme betingelser, som den nye førstekører, havde jeg vundet VM. Man satsede alt på MS, i stedet for at give mig de samme muligheder og betingelser som MS, som jo var ude ".
Man må sige at EI har sin mening om tingene, noget af det kan måske være begrundet, vi ved jo ikke hvad foregår bag kulisserne. Lad os konstatere, at sådan som EI har ytret sig i år, minder han en hel del om tennissportens John McEnroe. På den anden side set har han jo selv skrevet under på en kontrakt, hvor betingelser for at være kører i Ferrari-teamet ganske givet har stået, og timelønnen for at være i den position, har ikke været lille. Men ingen tvivl om at han af forskellige grunde ikke har ret meget tilovers for Ferrari-teamet. Lad os se hvordan det kommer til at gå hos Jaguar næste år.