For tiden kæmpes der meget hårdt for at bevare banen og give mulighed for at køre race på den legendariske bane, men der er problemer med retssager omkring støjforholdene i området. Banen har kontrakt om at lægge asfalt til Formel 1 frem til 2012, men der skal ske noget for at vende de negative forhold omkring økonomien. Et tab i den størrelsesorden hænger ikke sammen.
Der var blot lidt over 50.000 tilskuere til stede ved søndagens løb, hvor Kimi Raikkonen vandt sin sidste sejr for Ferrari.
Derfor afhænger meget af Bruno Sennas egne sponsorer som kan bidrage til han kan få sæsonen 2010 til at løbe rundt. "Jeg modtager ikke nogen løn, men har lov til at have personlige sponsorer. Jeg er her fordi jeg kan stole på Adrian. Jeg talte med alle teams, undtagen Ferrari og næsten alle krævede at jeg lagde fem millioner euro i sponsorpenge," siger Bruno Senna.
Campos ser også gode muligheder i at hente Senna til - ikke mindst på grund af det berømte efternavn som forsvandt så pludseligt fra Formel 1 i 1994.
Derudover begynder der også at komme interesse for hvem der skal have det andet sæde hos Campos. Og her var der længe tale om at det skulle være McLarens erfarne testkører Pedro de la Rosa. Men da økonomien hos Campos er ret presset bliver der ikke mulighed for at tage ham ind. Dermed er der for tiden kun to kandidater i spil - Vitaly Petrov fra Rusland og Pastor Maldonado fra Venezuela. Begge kørere skal dog medbringe sponsorpenge for at få et sæde. Campos har haft problemer med at tiltrække spanske sponsorer, og derfor er Pedro de la Rosa røget langt ned på ønskelisten.
Hvornår Campos stiller op til deres første test er fortsat ikke kendt.
Prisen ligger for tiden på 2,5 millioner euro og der er stadig mulighed for at byde på raceren. Den er i det der kan kaldes original stand, og er tillige køreklar. Ford Cosworth-motoren er blevet pudset og opdateret, så du kan få en fornemmelse af hvordan det var for tyskeren at vinde sin første VM-titel. Raceren er køreklar - så den er blevet repareret siden tyskeren bankede den ind i Damon Hill for at vinde titlen.
Så til den store Formel 1-entusiast er der her et stykke legetøj til salg - som er lidt mere end en modelbil i 1:18...
For tiden er Button i Japan på ferie, så derfor trækker det også ud med at få sat en underskrift på aftalen. Derudover har Button forsøgt at slå sine slæber ind hos McLaren - i et forsøg på at presse prisen op. Brawn har allerede nu indikeret at de ikek er villige til at betale Jenson Button mere for at placere 1-tallet på deres racere. Ifølge rygterne har Button sat et prisskilt på sig selv for 2010 og skal have lidt mere end 50 millioner kroner for sin indsats - hvilket er dobbelt så meget som han har fået i løn i år.
Godt nok har Buttons verdensmesterskab kommet på økonomisk 'monkey class', så det er naturligt at han gerne vil score kassen nu. Omvendt har McLaren også indikeret at de ikke har lyst til at gå med i en budkrig om Button - eller andre kørere for den sags skyld.
Det nye malaysiske Formel 1 team med det gamle hæderkronede navn Lotus, kommer ikke til at mangle kørere i den kommende sæson. Køen vokser og man har allerede haft de første samtaler med et par af kørerne.
Blandt andet er den tidligere verdensmester Jacques Villeneuve en af kandidaterne til et sæde. Han har haft de første indledende samtaler med teamet, hvor blandt andet Mike Gascoyne er en af de ledende personer. Men også Christian Klien bliver nævnt som en af de kørere der har været i kontakt med teamet.
Teamets CEO, Riad Asmat, udtaler at man er rimelig benovet over den store interesse. Udover de to førnævnte kørere, kan man i køen også finde de to nu forhenværende Toyota kørere, Jarno Trulli og Kamui Kobayashi. Og især sidstnævnte fremhæver Riad Asmat. Lotus F1 har noteret sig den præstation som Kamui Kobayashi har leveret i de Grand Prixer hvor han har erstattet Timo Glock. Faktisk er Riad Asmat faktisk lidt benovet over at Kamui Kobayashi har nævnt Lotus F1 som emne nr. 1 efter Toyota.
Lotus F1 har meldt ud at man arbejder på at have den endelige kørersammensætning klar i slutningen af denne måned. Køen hos Lotus F1 kan stadig nå at blive længere.
Der er nok ikke en kritik som Jenson Button græder over, da den 25-årige Tamara Ecclestone ikke ligefrem har den voldsomme indflydelse i Formel 1, andet end at være datter af Formel 1-bossen Bernie. "Jeg synes ikke Jenson Button fortjener at blive kaldt Formel 1-verdensmester. Han har været med i så lang tid og har aldrig været tæt på at vinde et mesterskab," siger hun. "Pludselig får han en god bil og han vinder. Han har kun vundet seks løb - og det var alle i starten af sæsonen," fortsætter hun i sin kritik af Button.
Måske skyldes det så nok mere at hun har en anden personlig favorit. "Hvis de alle havde haft den samme racer, ville Jenson helt sikkert ikke vundet denne sæson. Lewis Hamilton er en bedre kører," siger hun. Og så kommer den tunge sandhed. "Og han er også en flikere person."
Tamara Ecclestone: Button er ikke verdens flinkeste Formel 1-kører
(Foto: Porsche Sports Press)
Tamara har tidligere interviewet de to kørere i sit arbejde for Sky Sport. Og det imponerede ikke Ecclestone junior.