Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
12.11.1998
 Mercedes forlader Formel 1?
 Ralf beskyldt for at lyve
 Hakkinen opmærksom på Coulthard
 
11.11.1998
 Frentzen langer ud efter Patrick Head
 Irvine tror på sejr i 1999!
 Brundle: "Schumacher bedst!"
 Bridgestone favouriserer udvalgte teams
 

Hop til top12.11.1998

Mercedes forlader Formel 1?

Det er sandsynligt at Mercedes vil forlade formel 1 i 2002. Den Tyske bilproducent har kontrakt med McLaren indtil 2002. Ifølge en talsmand hos Mercedes, har de ikke tænkt sig at blive i formel 1 sporten i meget lang tid. "Det er helt sikkert at vi ikke bliver i formel 1 i 20 år. Det er meget muligt at vi trækkers os ud af sporten, når vores kontrakt med McLaren udløber". Der er mange mennesker i formel 1 sporten, der tror at Mercedes bliver i formel 1, så længe de kan nå at konkurrere mod BMW, som skal levere motorer til Williams teamet fra år 2000.
HVJ  


Hop til top
Ralf beskyldt for at lyve

Ian Phillips har påstået, at Ralf Schumacher løj da han hævdede, at hans tidligere team kammerat Damon Hill blev bedt om at give plads, så hans bror Michael kunne komme forbi under Japans Grand Prix. Ralf har sagt at Hill, gentagende gange, blev bedt af teamet om at give Michael plads, men Jordans marketingdirektør Ian Phillips afviser Schumachers påstand som "rent vås". "Damon fik at vide, at Michael var på vej med fuld fart gennem feltet, og det var hans egen afgørelse om han ville give plads eller ej. Han havde alt mulig ret til gøre det så svært som muligt, for Michael at komme forbi," sagde Phillips.
HK  


Hop til top
Hakkinen opmærksom på Coulthard

David Coulthard havde en stribe af mekaniske problemer i 98'er og var derfor udelukket fra at tage kampen om verdensmesterskabet med teamkammeraten Mika Hakkinen. I følge Mika kan Coulthard gå hen og blive hans helt store udfordring i 99. Mika Hakkinen udtalte at David udviklede sig hele tiden og tilføjede: " Han er stadig ung - kun to år yngre end jeg, og det kan blive udslagsgivende. Måden han udviklede sig på i år har været fantastisk og vi havde nogle vanskelige løb sammen. Han er en " tough " og meget hurtig chauffør. Mika ville ikke udelukke at det næste år kunne blive Coulthards tur til vinde; men tilføjede så, at han også selv forventede at være hurtigere næste år. Han vil kunne tage det mere afslappet efter at have vundet mesterskabet i år.
KLH  


 

Hop til top11.11.1998

Frentzen langer ud efter Patrick Head

En af Heinz-Harald Frentzens gamle overordnede hos Williams har nu fået masser af kritik. Teamets tekniske direktør, Patrick Head bliver af tyskeren beskyldt for at være en dårlig leder. Efter at Frentzen i 1997 fik chancen for at få en drømmekontrakt med Williams har der imidlertid været en trykket stemning mellem tyskeren og teamets to stærke mænd, teamejer Frank Williams og førnævnte Head. Frentzen blev hyret eftersom han af mange blev udset til at være bedre end Michael Schumacher men Frentzen blev kun noteret for en enkelt sejr i San Marinos grand prix i 1997. Alligevel følte tyskeren sig slet ikke motiveret - "jeg gjorde mit bedste, men sådan så det ofte ikke ud. Det var aldrig godt nok, og jeg fandt ud af at teamet ikke havde særlig stor tolerance overfor deres kørere," siger Frentzen til den engelske avis 'The Sun'.

Det er ikke første gang at Patrick Head får sådanne ord med på vejen. Mange gange har Head i pressen kritiseret teamets kørere - Frentzen siger at Head er en god ingeniør, men han forstår sig ikke på at omgås andre mennesker. Det bliver i hvert fald spændende at se hvordan blandingen af italiensk aggressivitet og tysk arrogance bliver forenet med Patrick Heads arbejde til næste år...

BB  


Hop til top
Irvine tror på sejr i 1999!

Eddie Irvine får sin første sejr næste år! I hvert fald hvis man skal tro på hvad den irske Ferrari kører selv siger. Irvine har været på podiet 15 gange uden at stå øverst en eneste gang, og mener at det kun er et spørgsmål om tid inden han når toppen: "Det vil ske! Ferrari giver mig en god vogn næste år, og jeg vil være at finde i front. Så jeg bekymrer mig ikke om det" udtaler Irvine. Med hensyn til postulatet om næste års vogn uddyber Irvine: "Den vil blive hurtigere end dette års McLaren. F300 var Rory Byrne's første vogn bygget på fabrikken i Maranello. Han kunne ikke presse den fuldt ud fordi den skulle være holdbar, hvilket den også var."
MBP  


Hop til top
Brundle: "Schumacher bedst!"

Den tidligere formel 1 kører og nuværende ITV kommentator Martin Brundle, udtaler i Autosport's sæsontilbageblik at Schumacher er en bedre kører end verdensmesteren Mika Hakkinen: "Jeg tror ikke at han er hurtigere end Hakkinen, men Michael kan levere varen hver eneste weekend. Uanset om det er vådt eller tørt eller det handler om kvalifikation, løb eller traffik, så vil Schumi være der. Han er komplet hvad angår evner og troen på det." Af argumenter mod Hakkinen nævner han bl.a. hans pitstop i Australien hvor han kørte lige gennem pitten, samt hans inkonsistente omgangstider på Hungaroring. "Jeg bygger min konklusion på følgende spørgsmål: Hvis Hakkinen og Schumacher var den samme vogn, hvem tror jeg så bliver verdensmester? Jeg ville sige at Michael ville lige akkurat nuppe den." Sådan kunne vi have oplevet det næste år hvis Schumacher havde taget imod McLarens tilbud, men som bekendt valgte han Ferrari.
MBP  


Hop til top
Bridgestone favouriserer udvalgte teams

McLaren, Benetton og Ferrari bliver beskyldt for at have fået særbehandling af Bridgestone ved sidste uges dæktest på Suzuka. Jean Alesi fra Sauber blev set, være meget "venskabelig" overfor Bridgestone personalet, og teammanagere blev rasende, da de opdagede at ikke alle teams havde en begrænsning på 3 sæt dæk. Nogle oplyser at Benetton brugte op til 12 sæt dæk. Og Ferrari har indrømmet, at de brugte mellem "fire og fem sæt dæk" i forbindelse med testen. Selvom ingen åbent ville kritisere den japanske dæk fabrikant, virkede som om Bridgestone forsvarede sig, da en talsmand sagde: "Dette var ikke en test for teamene, men en evaluering for FIA". "Det var ikke et spørgsmål om at sætte tider, men for at evaluere de nye dæk, og, om nødvendigt, arbejde på nogle backup dæk. Det var nemmere at sammenligne data med de teams som brugte vores dæk i 1998, end med den som ikke brugte vores dæk. Vi ville gerne have kunnet give det samme antal dæk til alle teams, men så mange dæk kunne vi ikke nå at fremstille".
HK  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk