Præmiefesten finder sted onsdag den 15. november kl. 20.00, og midt imellem underholdning og anden festivitas skal der uddeles medaljer og pokaler.
Hovedbegivenheden bliver kåringen i Dansk Touringcar Challenge, der på rekordtid har fået status som bilsportens absolutte superliga. Her skal Peugoet 306-køreren Michael Carlsen, Vissenbjerg, på podiet som den anden vinder af serien, men på scenen får han også selskab af John Nielsen, England, og Michael Schröter, Grindsted, der tog henholdsvis anden- og tredjepladsen i det samlede regnskab. Der bliver også pokal til Peugeot Danmark A/S, idet DTC som den eneste løbsserie herhjemme også er en konkurrence for konstruktører, og den titel har det franske mærke vundet for andet år i træk.
De tre bedste i asfaltbaneklasserne Citroën Saxo Cup, Yokohama Cup, Special Saloon, Formel Ford 1800 og 2000 bliver hædret ved præmiefesten, hvilket også gælder medaljetagerne i rallysportens fire DM-klasser, gruppe A, gruppe N, gruppe H og den "lille" 0-1400 cm3-klasse. Morgendagens stjerner får også lejlighed til at komme i rampelyset, da der ligeledes uddeles præmier til vinderne i Junior- og International A-klasserne.
Mere end 250 gæster deltager i præmiefesten, heriblandt en lang række af de kørere, som på fornemmeste vis har gjort Danmark ære ved at skaffe flotte resultater til fædrelandet i 2000-sæsonen. Det gælder eksempelvis Le Mans-vinderen Tom Kristensen, rallyeuropamestrene Henrik Lundgaard og Jens Chr. Anker, ALMS-køreren Jan Magnussen og Formel 3-køreren Nicolas Kiesa.
Ved præmiefesten under Copenhagen Motor Show bliver det også afsløret, hvem der bliver modtageren af den nyindstiftede pris, Jyllands-Ringen Motorsport A/S' Æresplaquette.
Et af disse råd er: Betonvæggene er ikke lavet af fløjl - de bider altså fra sig.
Blundell siger bl.a.:
"Jeg tror, at Johnny har en lidt for romantisk indstilling til det at køre på oval-baner, og man får nærmest indtryk af, at han tror, at en betonvæg ikke lavet af beton. Der er stor forskel på at køre med 200 mph. på road-delen af Indianapolis Speeway, men når man nærmer sig én af kurverne på en hel oval-banen med 245 mph., så er der altså tale om noget helt andet., siger Blundell, og fortsætter: "Iøvrigt har jeg svært ved at tro, at han får et sæde næste år - med mindre da, at han har en kæmpe pose penge med i lommen eller en motor-aftale solidt plantet i ryggen."
At Blundell måske ikke har helt uret m.h.t. Herbert's chancer for et sæde næste år i CART, skal ses i lyset af, at der rent faktisk ikke er ret mange ledige sæder tilbage. Eneste seriøse rygte handler rent faktisk kun om det nye team, Zakspeed. Dette team har allerede skrevet kontrakt med Bryan Herta. Men udover dette, så har de også udtalt, at de helst ser, at det bliver en tysk kører, der får det andet ledige sæde - naturligvis med henblik på det tyske CART løb på Lausitzring i september næste år.
Hvis der er hold i dette, så skal Herbert i hvert fald kunne fremvise et stamtræ, der beviser, at han har tyske aner, hvis han ønsker at køre hos Zakspeed.
Nu er det team selvfølgelig ikke det eneste, som Herbert er blevet sat i forbindelse med i Silly Season. PacWest Racing og Patrick Racing er skam også blevet nævnt. Her er det nok mest realistisk at satse på PacWest - evt. som afløser for netop Blundell.
Patrick Racing's driver line-up for næste år er stadig ikke klarlagt, men som det ser ud lige nu, så peger det mest i retning af Oriol Servia og Roberto Moreno.
Men husk; Silly Season holder jo ikke vinterpause, så hvad hvilke rygter der er hold, og hvilke der ikke er, er noget nær umuligt at sige noget om.
Og så lige en sidste tilføjelse: Herbert har jo ikke lagt skjul på, at han gerne vil prøve om han kan vinde Indy 500. Hvis han skal have mulighed for at gøre dette i CART, så skal det jo være hos et team, der også deltager i dette løb. En anden mulighed kunne jo være, at Herbert rent faktisk i stedet vælger at køre i IRL, hvor Indy 500 jo er en fast del af løbskalenderen.
Løbet som indtil videre kaldes "Esbjerg Historic Weekend", vil blive afviklet på en 850 meter lang rundstrækning på Englands kajen.
De klasser som man allerede nu har planlagt der skal deltage er:
Før krigs racere, standart-biler op til 1971, GT-biler op til 1971 samt ældre formel racere.
Hvis det kan presses ind i tidsplanen, kan der evt. kommer yderligere klasser til eller måske komme noget opvisningskørsel.
Arrangørerne (HMS) er i øjeblikket på jagt efter både en hovedsponsor samt yderligere nogle sponsorere til arrangementet. Og man er i den forbindelse specielt på "jagt" blandt de sønderjyske virksomheder som gerne vil profilere sig ved et arrangement af denne karakter.
HMS/an
Debut-sæsonen for Mo Nunn Racing har ikke været den allerbedste. Tre 8. pladser (Nazareth, Road America og Australien) er alt, hvad resultatlisten kan berette om i 2000 sæsonen. Teamet, der i denne sæson har kørt med Mercedes-motor, skifter til Honda næste år, og dermed bør det kunne blive til langt bedre resultater.
Siden starten af 2000 sæsonen, har Nunn ikke langt skjul på, at han ønsker at stille op med 2 biler i næste sæson - og Vasser er det perfekte valg. De to var i mange år samarbejdspartnere hos Ganassi Racing, og højdepunktet kom i 1996, da Vasser vandt mesterskabet.
Siden det stod klart, at Vasser ikke fortsatte hos Ganassi næste år, så blev 2. halvdel af denne sæsonen faktisk rigtig god for amerikaneren, nemlig en sejr i Houston og en 3. plads i Australien. Sejren i Houston var i øvrigt den første for ham siden løbet i Fontana i 1998.