Mange inden for Formel 1 sporten bedømmer Michelin dækkene til at være de bedste i øjeblikket, og beskylder mere eller mindre indirekte Bridgestone for kun at udvikle deres dæk så de passer til Ferrari's racere.
Derfor er interessen for at skifte til Michelin i øjeblikket stor, men BAR teamet har en kontrakt med Bridgestone der gælder til og med 2004 sæsonen, og det er næppe tænkeligt at de frivilligt giver slip på BAR teamet.
Michelin på den anden side, står klar med åbne arme, og vil gerne have BAR teamet over i deres stald.
Skulle BAR skifter over til Michelin, så vil der komme i selskab med Williams, McLaren, Renault, Toyota og Jaguar.
Jean Alesi debuterede i Formel 1 tilbage i 1989, hvor han kørte 8 løb for Tyrrell teamet.
Herefter var han fast kører i Formel 1 feltet frem til 2001:
1989 til 1990 hos Tyrrell
1991 til 1995 hos Ferrari
1996 til 1997 hos Benetton
1998 til 1999 hos Sauber
2000 til 2001 hos Prost og Jordan
Det blev til ialt 201 Formel 1 Grand Prix løb for Jean Alesi i perioden 1989 til 2001, hvor han scorede totalt 233 point.
Alesi's eneste sejr i et Formel 1 Grand Prix løb, vandt han i 1995 i Canada, mens han kørte for Ferrari teamet.
Siden da har han kørt nogle enkelte testkørsler for McLaren-Mercedes teamet, testkørsler som er kommet i stand på grund af at Jean Alesi nu er fabrikskører for AMG Mercedes i DTM serien.
Og det er netop et sæde som fast testkører i McLaren Mercedes teamet, som Jean Alesi nu er ude efter.
Teamets nuværende testkører, østrigeren Alexander Wurz, forlader efter al sandsynlighed teamet i år, for at få en fast plads i Formel 1 feltet i næste sæson, til fordel for en plads i Jaguar teamet.