Tiderne fra 3. fri træning:
Pos | Kører | Team | Omg | Tid | Diff |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 18 | 1:40.696 | |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 15 | 1:40.829 | 0.133 |
3. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 13 | 1:41.280 | 0.584 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 14 | 1:41.490 | 0.794 |
5. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 17 | 1:41.578 | 0.882 |
6. | Vitaly Petrov | Renault | 17 | 1:41.689 | 0.993 |
7. | Michael Schumacher | Mercedes | 18 | 1:41.690 | 0.994 |
8. | Nico Rosberg | Mercedes | 17 | 1:41.729 | 1.033 |
9. | Robert Kubica | Renault | 18 | 1:41.877 | 1.181 |
10. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 20 | 1:41.893 | 1.197 |
11. | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 18 | 1:41.934 | 1.238 |
12. | Felipe Massa | Ferrari | 14 | 1:41.978 | 1.282 |
13. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 15 | 1:42.316 | 1.620 |
14. | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 16 | 1:42.566 | 1.870 |
15. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 18 | 1:42.587 | 1.891 |
16. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 14 | 1:42.858 | 2.162 |
17. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 20 | 1:42.993 | 2.297 |
18. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 18 | 1:43.344 | 2.648 |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 15 | 1:44.876 | 4.180 |
20. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 23 | 1:45.048 | 4.352 |
21. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 20 | 1:45.050 | 4.354 |
22. | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 16 | 1:45.490 | 4.794 |
23. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 22 | 1:45.629 | 4.933 |
24. | Christian Klien | HRT-Cosworth | 17 | 1:46.464 | 5.768 |
Teamchef John Booth kan berolige vel især de tyske fans med at Timo Glock forsætter hos teamet. Men der er til gengæld ikke truffet nogen afgørelse i forhold til den anden af teamets biler.
John Booth oplyser at man for så vidt heller ikke har travlt med at annoncere nogen kører endnu. Han bekræfter dog at man ser nærmere på et antal kørere. Flere er kørere er tilsyneladende i betragtning til det ledige sæde. Allerede nu nævnes kørere som Jerome d'Ambrosio, Giedo van der Garde og Lucas di Grassi der kører for teamet i år.
Det er også nærliggende at drage Vitaly Petrov, nu hos Renault F1 ind i billedet, men her udmeldingen klar. I første omgang er der ikke plads til en russisk kører, men det vil det blive. Nikolai Fomenko som udtaler sig om de russiske køreres muligheder, siger dog at Vitaly Petrov nok behøver en sæson mere og helst hos et af de bedre teams, inden han kommer i betragtning. Nikolai Fomenko pointerer dog at Vitaly Petrov helt sikkert er på listen over kommende kørere.
Nikolai Fomenko nævner også Mikhail Aleshin som i år vandt World Series of Renault, som en absolut mulighed. Til hans muligheder siger Fomenko at Aleshin også skal have noget Formel 1 erfaring for han kan komme på tale. Det giver de første indikationer af en anden målsætning for kørerne, idet en rimelig erfaren kører vil blive vægtet tungere.
Lotus Formel 1 teamet har annonceret at man i 2011 skifter livery eller farver om man vil. Man har i teamet faktisk det meste af året diskuteret om man skulle skifte ud på farverne. I øjeblikket anvendes den især i England gammelkendte British Racing Green, som Lotus også i mange år anvendte. Den grønne farve var og er hos Lotus kombineret med en gul farve.
Beslutningen er taget. Fra og med 2011 sæsonen vil Lotus teamet anvende den selvsamme sorte og guld kombination som tidligere, hvor et vist tobaksmærke lagde navn til racerne.
Den 'gamle' bemaling - her en Lotus 72 kørt af Ronnie Peterson
(Foto: Motorsporten.dk)
Lotus fik stor ros fra rigtigt mange da man præsenterede dette års racer, nemlig at man havde valgt den gode gamle British Racing Green i Lotus udgave tilsat den ligeså gammelkendte gule farve.
Og mon ikke at mange vil lægge mærke til Lotus raceren anno 2011 når den bliver præsenteret.
Juan Villalonga er måske ikke kendt særlig meget på vores breddegrader, men han har et stort og positivt ry i Spanien. Blandt andet stod han i spidsen for Telefonica teleselskabet i slut 1990'erne, og bragte firmaet fra at være et mere eller mindre ordinært teleselskab frem til at være et af verdens allerstørste teleselskaber. Desuden har han været bestyrelsesformand for adskillige fremtrædende firmaer og fonde.
I dag driver han et firma som har specialiseret sig i rådgivning indenfor en langt række områder - alle med det formål at fremme drift og økonomi hos firmaets kunder. Og det er i den egenskab at han er trådt ind i et meget nært med Hispania teamet. Formålet er at genoprette styringen i teamet og i det hele taget styrke teamet på alle områder.
Juan Villalonga har stor interesse i motorsport og har blandt andet via Telefonica bragt store beløb ind i motorsporten. Det er ikke kun Formel 1 der har nydt gavn af især Telefonicas sponsorater. Også et par teams i MotoGP og rally har haft Telefonica som sponsor. Også andre af de firmaer som Juan Villalonga har været involveret i, har været sponsorer indenfor motorsport.