Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
13.11.2010
 Abu Dhabis Grand Prix - 3. fri træning
 
12.11.2010
 Timo Glock sikker på sæde
 Lotus skifter udseende
 Hispania Racing Team får hjælp
 

Hop til top13.11.2010

Abu Dhabis Grand Prix - 3. fri træning

Det var de 4 kørere der er i spil om VM titlen der var de hurtigste efter den tredje fri træning på Yas Marina banen i Abu Dhabi.
Sebastian Vettel var hurtigst foran Mark Webber, begge Red Bull Racing. På tredjepladsen kom Lewis Hamilton i McLaren med Fernando Alonso i Ferrari på fjerdepladsen.
Forskellen på de fire kørere var 0,794 sekund.

Tiderne fra 3. fri træning:
Pos Kører Team Omg Tid Diff
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 18 1:40.696
2. Mark Webber Red Bull-Renault 15 1:40.829 0.133
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 13 1:41.280 0.584
4. Fernando Alonso Ferrari 14 1:41.490 0.794
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 17 1:41.578 0.882
6. Vitaly Petrov Renault 17 1:41.689 0.993
7. Michael Schumacher Mercedes 18 1:41.690 0.994
8. Nico Rosberg Mercedes 17 1:41.729 1.033
9. Robert Kubica Renault 18 1:41.877 1.181
10. Nick Heidfeld Sauber-Ferrari 20 1:41.893 1.197
11. Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 18 1:41.934 1.238
12. Felipe Massa Ferrari 14 1:41.978 1.282
13. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 15 1:42.316 1.620
14. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 16 1:42.566 1.870
15. Adrian Sutil Force India-Mercedes 18 1:42.587 1.891
16. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 14 1:42.858 2.162
17. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 20 1:42.993 2.297
18. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 18 1:43.344 2.648
19. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 15 1:44.876 4.180
20. Jarno Trulli Lotus-Cosworth 23 1:45.048 4.352
21. Timo Glock Virgin-Cosworth 20 1:45.050 4.354
22. Bruno Senna HRT-Cosworth 16 1:45.490 4.794
23. Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 22 1:45.629 4.933
24. Christian Klien HRT-Cosworth 17 1:46.464 5.768

PDL  


 

Hop til top12.11.2010

Timo Glock sikker på sæde

Timo Glock kan være sikker på sit sæde hos Marussia Virgin Racing som Virgin Racing teamet kommer til at hedde i næste sæson.
Det blev officielt meddelt torsdag at aktiemajoriteten i teamet er overgået til Marussia Motors. Et af de store spørgsmål har efterfølgende været:
"Hvad med kørerne?"

Teamchef John Booth kan berolige vel især de tyske fans med at Timo Glock forsætter hos teamet. Men der er til gengæld ikke truffet nogen afgørelse i forhold til den anden af teamets biler.

John Booth oplyser at man for så vidt heller ikke har travlt med at annoncere nogen kører endnu. Han bekræfter dog at man ser nærmere på et antal kørere. Flere er kørere er tilsyneladende i betragtning til det ledige sæde. Allerede nu nævnes kørere som Jerome d'Ambrosio, Giedo van der Garde og Lucas di Grassi der kører for teamet i år.

Det er også nærliggende at drage Vitaly Petrov, nu hos Renault F1 ind i billedet, men her udmeldingen klar. I første omgang er der ikke plads til en russisk kører, men det vil det blive. Nikolai Fomenko som udtaler sig om de russiske køreres muligheder, siger dog at Vitaly Petrov nok behøver en sæson mere og helst hos et af de bedre teams, inden han kommer i betragtning. Nikolai Fomenko pointerer dog at Vitaly Petrov helt sikkert er på listen over kommende kørere.

Nikolai Fomenko nævner også Mikhail Aleshin som i år vandt World Series of Renault, som en absolut mulighed. Til hans muligheder siger Fomenko at Aleshin også skal have noget Formel 1 erfaring for han kan komme på tale. Det giver de første indikationer af en anden målsætning for kørerne, idet en rimelig erfaren kører vil blive vægtet tungere.

PDL  


Hop til top
Lotus skifter udseende

En gang for længe siden da Lotus ejer- og teamchefen, Colin Chapman, var blandt os, var Lotus Formel 1 bilerne sorte med guldbemaling og tekst. Bilerne var utroligt flotte og populære, og så var de tilmed succesfulde.
Et andet team, dog med kort levetid, kopierede dette udseende, nemlig Wolf teamet, som blandt andet havde Jody Schekter som kører. Nu genopstår de populære farver.

Lotus Formel 1 teamet har annonceret at man i 2011 skifter livery eller farver om man vil. Man har i teamet faktisk det meste af året diskuteret om man skulle skifte ud på farverne. I øjeblikket anvendes den især i England gammelkendte British Racing Green, som Lotus også i mange år anvendte. Den grønne farve var og er hos Lotus kombineret med en gul farve.

Beslutningen er taget. Fra og med 2011 sæsonen vil Lotus teamet anvende den selvsamme sorte og guld kombination som tidligere, hvor et vist tobaksmærke lagde navn til racerne.


Den 'gamle' bemaling - her en Lotus 72 kørt af Ronnie Peterson
(Foto: Motorsporten.dk)

Lotus fik stor ros fra rigtigt mange da man præsenterede dette års racer, nemlig at man havde valgt den gode gamle British Racing Green i Lotus udgave tilsat den ligeså gammelkendte gule farve.
Og mon ikke at mange vil lægge mærke til Lotus raceren anno 2011 når den bliver præsenteret.

PDL  


Hop til top
Hispania Racing Team får hjælp

Hispania Racing Teamet har i denne sæson været i pressens søgelys af mange årsager. Dårlig økonomi, ejerskifte, uenighed med teamets chassis leverandør, diverse rygter om overtagelse af Toyotas faciliteter blandt meget.
Men det ser ud til at nu skal den dårligt sejlende skude rettes op. Et samarbejde med forretningsmanden Juan Villalonga skal rette op på tingene.

Juan Villalonga er måske ikke kendt særlig meget på vores breddegrader, men han har et stort og positivt ry i Spanien. Blandt andet stod han i spidsen for Telefonica teleselskabet i slut 1990'erne, og bragte firmaet fra at være et mere eller mindre ordinært teleselskab frem til at være et af verdens allerstørste teleselskaber. Desuden har han været bestyrelsesformand for adskillige fremtrædende firmaer og fonde.

I dag driver han et firma som har specialiseret sig i rådgivning indenfor en langt række områder - alle med det formål at fremme drift og økonomi hos firmaets kunder. Og det er i den egenskab at han er trådt ind i et meget nært med Hispania teamet. Formålet er at genoprette styringen i teamet og i det hele taget styrke teamet på alle områder.

Juan Villalonga har stor interesse i motorsport og har blandt andet via Telefonica bragt store beløb ind i motorsporten. Det er ikke kun Formel 1 der har nydt gavn af især Telefonicas sponsorater. Også et par teams i MotoGP og rally har haft Telefonica som sponsor. Også andre af de firmaer som Juan Villalonga har været involveret i, har været sponsorer indenfor motorsport.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk