Grunden til Haugs fyring skulle være at Mercedes ønsker en person, der er bedre til profilere sig selv og firmaet i medierne. Men der er som sagt tale om et meget løst rygte og så længe der ikke er noget, at udsætte på Haugs udførelse af arbejdet, kan det ikke tolkes som andet. At Lauda de seneste år har været nært forbundet til McLaren-teamet, som han også vandt en titel med, er ingen hemmelighed, så muligheden for en ansættelse er ikke grebet ud af luften. Men mon Lauda er det oplagte valg til en så vigtig stilling som Haugs? Det er ikke de diplomatiske evner østrigeren har imponeret med de seneste par år.
Toyota har allerede testet forskellige designforslag til formel 1-raceren, afslører insidere. Testen foregik i Cologne under ledelse af Alain Decortanze, tidligere rallykører. Også jagten på mulige samarbejdspartnere og sponsorer er gået ind, her i blandt Castrol.
En V12 motor giver flere hestekræfter end en V10'er, men de har indtil nu også været meget større og tungere. Men ingenting står jo stille, hverken tiden eller udviklingen, så Ferrari siges at have udviklet en V12'er der faktisk skulle være lettere end deres nuværende V10'er.
Ferrari begynder at teste den 1 december. Det bliver Luca Badoer og Rubens Barrichello der kommer til at stå for den første del af udviklingen af næste sæsons bil. Schumacher har nemlig fået lov til at kommer sig fuldstændigt over sit benbrud, indtil han til januar også skal begynde at teste.
Der har næsten lige fra begyndelsen været gnidninger mellem teamboss Craig Pollock og viceformand Adrian Reynard, men da Jacques Villeneuve, der trods sit noget anstrengte forhold til pressen altid har været klar med en frisk bemærkning, begyndte at kritisere Reynard offentligt blev situationen faretruende. Reynard svarede igen på anklagerne, men han har flere gange afvist, at der vil foregå ændringer i teamets struktur. Men i sidste uge udtrykte han bestyrelsens utilfredshed med teamet. Han sagde, at selvom han ikke selv har foreslået en fyring af Pollock, har han dog som bestyrelsesmedlem en stemme.
Rygter sagde ellers at Reynard har gået anderledes håndfast til værks indenfor teamet og at hans seneste udspil har været, at gå til aktionærerne for at, i fællesskab, at forsøge at tvinge Pollock ud af teamet. Rick Gorne, BAR's driftsleder, skulle i så fald overtage ledelsen. Selv siger Reynard: "Bestyrelsen vil overveje hvad der den bedste vej fremad. Men det er min pligt som bestyrelsesmedlem, aktionær og viceformand at komme frem med en plan som jeg tror på." Som en sidst udvej har han nu appelleret til BAT.
Men BAT vil altså ikke have noget at gøre med det. Hvis Adrian Reynard er utilfreds må han henvende sig andetsteds. "Det er et management-problem," siger en sponsor-talsmand fra BAT, Tom Moser. "Et der behøver at blive løst hos BARs ledelse. BATs bestyrelsesmedlemmer vil ikke involveres i den slags." Moser benægtede også at Honda var på vej til at købe BAT ud af teamet: "Så vidt jeg ved er ingen af vore ationærer interreseret i at sælge ud."
Både Reynard og Pollock besidder vigtige roller ikke bare inden i, men også for teamet. Blandt andet har Reynards forbindelser til Honda sikret teamet nogle formodentlig stærke motorer i år 2000. Til gengæld var det Pollock der til at begynde med fik Britsh American Tobacco interesseret og ham der fik etableret teamet. Desuden er ideen om Jacques Villeneuve i BAR uden Craig Pollock nærmest utænkelig, hvad verdensmesteren '97 selv har gjort opmærksom på. Til det siger Tom Moser dog: "Vi ville aldrig lægge vores grundlag rundt om en enkelt person. Selvom Jacques er en temmelig vigtig person, er ingen større end teamet." British American Tobacco har herved vist at de hverken vil tage parti eller optræde som mægler. Men hvis de stridende parter ikke snart forsones kan det rive BAR-teamet itu.
Tyrell, som solgte sit formel 1 hold til BAR i slutningen af 1997, har været aktiv indenfor motorsporten i 27 år. I løbet af den tid har hans hold opnået 23 sejre, 14 pole positioner, 3 gange har hans kørere vundet verdensmesterskabet og 2 gange har holdet kunne bryste sig af konstruktørernes titel.