Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
16.11.1998
 En anden mulighed for Jos Verstappen
 
13.11.1998
 1999 line-up
 Lauda: Ferrari skal tænke i andre baner
 Fords ultimative mål i Formel 1
 " Forvent ikke mirakler Stewart ! "
 

Hop til top16.11.1998

En anden mulighed for Jos Verstappen

Jan Magnussens afløser i Stewart Racing, Jos Verstappen, sættes nu, ud over testsædet hos Honda i 99, også i forbindelse med andre teams. En af de teams, der har vist interesse for Jos som testkører, skulle efter sigende være Ferrari, og ydermere vil rygtet vide at Jos'es manager Hub Rothengatter har afholdt møde med Jean Todt og Willi Weber i Paris. Mødes formål var at diskutere en eventuel ansættelse af Verstappen som testkører hos Ferrari. Ophavsmanden til forslaget skulle efter sigende være ingen ringere end Michael Schumacher himself. Han var teamkammerat med Jos Verstappen tilbage i Benetton tiden og det siges at Michael stadig har høje tanker om Jos. Han skal udover testkørslerne også fungere som backup på Eddie Irvine, der plages af voldsomme rygsmerter ind imellem. Verstappen har en af de største fanclubs overhovedet i Formel 1 verdenen, og dette sammen med Ferrari's tifosier, kan blive et værdifuldt partnerskab i fremtiden.
KLH  


 

Hop til top13.11.1998

1999 line-up

Så er der blevet uddelt startnumre til næste års formel 1 felt. Disse numre er dels blevet tildelt ud fra de enkelte teams placeringer i dette års mesterskab, dels ud fra de enkelte teams egne ønsker (man kan få højere numer end men har "ret" til) og sidst, men ikke mindst så kommer nye teams altid ind sidst i rækkefølgen. Det er på nuværende tidspunkt endnu ikke helt fastlagt hvem der kommer til at køre for alle teams, lige som der er enkelte teams der stadig forhandler motorkontrakter for næste sæson, i disse tilfælde har vi sat ? efter navnet for at viser at sagen endnu ikke er afgjort. Hvad angår dæk, så kører alle teams på Bridgestone dæk i næste sæson.
Den tidligere så succesrige Renault motor optræder næste sæson under tre forskellige navne, Mecachrome, Playlife samt Supertec, de bliver alle leveret igennem Flavio Briatore, den tidligere Benetton teamchef, der nu har overtaget rettighederne til "Renault" motoren.
Ligeledes optræder Ferrari motoren i forbindelse med to teams, dels under deres eget navn i forbindelse med deres eget team, og derud over som Petronas i forbindelse med Sauber teamet.
Nr.KørerTeamMotor
1Mika HakkinenMcLarenMercedes Benz
2David CoulthardMcLarenMercedes Benz
3Michael SchumacherFerrariFerrari
4Eddie IrvineFerrariFerrari
5Alex ZanardiWilliamsSupertec
6
AN  


Hop til top
Lauda: Ferrari skal tænke i andre baner

Tidligere stjernekører hos Ferrari Niki Lauda, mener at Ferrari må gennemgå en større renovering hvis de vil blive andet end 2'er i VM. Det er 10 år siden at Ferrari vandt et VM. Niki Lauda undrer sig over at Fiat investerer et beløb i størrelsesordene 8-900 mio. kroner i et team som ydede så dårligt i Japan, hvor alt skulle gå mere end perfekt. Lauda ærgrer sig over at McLaren ikke beholdt deres enorme forspring midt i sæsonen - "På den måde ville teamet have forstået at der stadig er meget arbejde som skal gøres. Jeg ved godt hvordan det kommer til at foregå på Maranello. I et par dage vil alle være triste men så snart de kommer over den umiddelbare bitterhed, begynder de at sige at de næsten gjorde det, men dette er ikke rigtigt. Det er på tide at de ansvarlige kommer til bunds i teamet og løser problemerne."
NJ  


Hop til top
Fords ultimative mål i Formel 1

Rygter på nettet vil vide at Ford planlægger, at købe et top Formel 1 team for at introducere det hæderkronede Jaguar i Formel 1 arenaen. Teams i søgelyset er Benetton og Jordan. Jaguar er et datterselskab i Ford koncernen og det siges at det amerikanske moderselskab gerne afstår fra at bruge eget varemærke for at lade Jaguar tage kampen op med de tyske prestigemærker, Mercedes og BMW. Ydermere forlyder det, at deres ultimative mål vil være at udvikle både chassis og motorer for at få så meget af æren selv som muligt, som vi også ser det hos Ferrari.
KLH  


Hop til top
" Forvent ikke mirakler Stewart ! "

Den nyansatte chefdesigner Gary Anderson, der begyndte på sit nye arbejde i denne uge efter skiftet fra Jordan, advarer nu sin nye arbejdsgiver mod at forvente de helt store mirakler til næste år efter en meget skuffende sæson i 98. " Vi sigter helt bestemt mod at træde et skridt opad og selvfølgelig ønsker vi at være konkurrencedygtig. Hvis McLaren og Ferrari tager spidsen igen næste år, foretrækker jeg, at vi er tættere på dem og ude af top 6, end langt fra dem og i top 6 " var ordene der faldt.
KLH  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk