Derudover har teamet fra 1. december ansat en ny leder til at opbygge teamets marketingafdeling. Marco Feser kommer til Sauber-teamet og har fået til opgave at markedsføre Sauber og lade det integrere i hele Sauber-koncernen. Feser har tidligere erfaring fra bilbranchen, ved blandt andet at have arbejdet med udviklingen af Porsche som et brand.
Trulli har fået nøglerne til Jordan-raceren og er klar til at teste
Jarno Trulli kommer til teamet fra Prost og er klar til at teste for sin nye arbejdsgiver, når han mellem den 1. og 3. december forestår de første testdage på Jerez i Spanien. Den næste testsession som nr. 3 i konstruktørernes VM stiller op til er i Barcelona mellem fra den 9. til 12. december. Det ventes at tjekken Tomas Enge får chancen den sidste dag. Tjekken bliver Jordan-teamets nye testkører. Heinz-Harald Frentzen er stadig på bryllupsferie og vender først tilbage til testarbejdet i januar måned.
Der er meget der tyder på at BAR og Jordan ikke får den samme motorer, men det ventes at der i nogle tilfælde kan drages fordel af fælles synergier, men udviklingen og arbejdet vil blive opdelt i to divisioner med det primære fokus på motoren til BAR. Men Mugen har lovet Jordan at de vil være godt med, og flere kilder peger på at den nye Honda-motor ikke er helt så stærk som tidligere antaget og at den ikke er holdbar. Mugen-motoren er i forhold til de andre motorer i Formel 1-feltet i den bedre ende, men kan ikke holde trit med eksempelvis Ferrari og Mercedes.
Moderen er den halvt skotske, halvt kinesiske Maria Drummond, som Irvine mødte da han kørte formel 3000 i Macau. Deres forhold varede indtil 1996, da Irvine blev ansat i Ferrari. De to kommer stadig godt ud af det med hinanden, selvom de ikke ses så ofte og Irvine, der indrømmer han hader børns støj, er meget glad for Zoë, som pigen hedder: "Hun er som regel meget genert overfor mig, men i år er vi kommet tættere på hinanden." Han fortæller om et besøg på hans skib 'Anaconda': "Zoë er mega! Vi grinede, legede ombord på min båd og i havet og brugte bare tid sammen. Hun er overhovedet ikke noget besværligt barn, hun er en skøn unge, som holder meget af sin seng - præcis som mig!"
Irvine, der bor sammen med sin hollandske modelkæreste, så gerne at Drummond og Zoë flyttede til Nordirland for at være tættere på hans forældre, men siger selv at: "Det er Marias beslutning og sådan skal det også være."
Prodrive er et team, som har specialiseret sig i at klargøre biler til løb. Specielt i BTCC (Ford Mondeo) og VM-serien i rally (Subaru) har Prodrive gjort sig gældende.
Det er dog en kendsgerning, at Arrows i de sidste par sæsoner, har mistet sponsor på sponsor, Zepter og Danka, som ikke har villet proppe flere penge i teamet. Og efter Prins Maliks fejlslagne forsøg på at få specielt afrikanske sponsorer, og dermed farvede kørere ind i Formel 1, er der ikke meget at gøre med økonomisk. Man sætter i øjeblikket sin lid til den ene ejerne af teamet, Morgan Grenfell, som er et børsfirma, en division i Deutsche Bank der blev bragt ind i billedet af Prins Malik.
Ligesom Benetton, der heller ikke har det godt økonomisk, er man i fuld gang med at gøre bilen til næste sæson klar. Der skulle det være sikkert at man vil køre med Supertec motoren, som nok vil være en bedre løsning end den motor man har benyttet i år. Den er oprindelig udviklet af Brian Hart, som ellers er lidt af en troldmand med motorer, men måske ikke når det gælder V10 motorer. Man har endvidere lavet et nyt designteam, som udelukkende skal arbejde med 2000 modellen. Hvad med kørere, ja, det skulle være sikkert at Pedro de la Rosa forsætter, og med hensyn til Takagi, er det ikke helt på plads endnu - læs penge.
Tidligere på året var Arrows også sat i forbindelse med Lotus Racing, der er ejet af David Hunt, en bror til afdøde James Hunt, tidligere verdensmester. Men det havde vist ikke meget på sig. Det er også dementeret af Tom Walkinshaw tidligere på året.
Grunden til Haugs fyring skulle være at Mercedes ønsker en person, der er bedre til profilere sig selv og firmaet i medierne. Men der er som sagt tale om et meget løst rygte og så længe der ikke er noget, at udsætte på Haugs udførelse af arbejdet, kan det ikke tolkes som andet. At Lauda de seneste år har været nært forbundet til McLaren-teamet, som han også vandt en titel med, er ingen hemmelighed, så muligheden for en ansættelse er ikke grebet ud af luften. Men mon Lauda er det oplagte valg til en så vigtig stilling som Haugs? Det er ikke de diplomatiske evner østrigeren har imponeret med de seneste par år.
Toyota har allerede testet forskellige designforslag til formel 1-raceren, afslører insidere. Testen foregik i Cologne under ledelse af Alain Decortanze, tidligere rallykører. Også jagten på mulige samarbejdspartnere og sponsorer er gået ind, her i blandt Castrol.
En V12 motor giver flere hestekræfter end en V10'er, men de har indtil nu også været meget større og tungere. Men ingenting står jo stille, hverken tiden eller udviklingen, så Ferrari siges at have udviklet en V12'er der faktisk skulle være lettere end deres nuværende V10'er.
Ferrari begynder at teste den 1 december. Det bliver Luca Badoer og Rubens Barrichello der kommer til at stå for den første del af udviklingen af næste sæsons bil. Schumacher har nemlig fået lov til at kommer sig fuldstændigt over sit benbrud, indtil han til januar også skal begynde at teste.