Tilbage i 2006 kørte Montagny for de lille Super Aguri team og nu melder han at Renault har forespurgt sig. "Vi har talt om det et godt stykke tid. Vi må se hvordan det ender," siger franskmanden. Ifølge de fleste meldinger var det ellers Renaults ide at sætte Romain Grosjean ind, men han skuffede i sine løb for teamet i den sidste del af 2009.
Montagny har allerede erfaring med Renault-teamet som han var testkører for i 2003 til 2005. Siden har han været testkører for Toyota - et team som jo som bekendt ikke længere findes på grid'en i 2010. Så om det bliver til en kontrakt som Grand Prix kører eller testkører må tiden vise.
Det er i hvert fald der at forsøger at finde et sæde til 2010. "Mine chancer for at få et sæde hos Manor er gode. De kigger på en række kørere og jeg er en af dem," siger han til brasilianske medier. Hvis di Grassi finder vej til Formel 1-feltet bliver Brasilien ganske godt repræsenteret i feltet. For tiden er Bruno Senna (Campos), Felipe Massa (Ferrari) og Rubens Barrichello (Williams) bekræftet for 2010.
Manor Grand Prix offentliggjorde tirsdag der signering af Timo Glock til den ene af deres racere.
Dermed ser det ud til at der bliver en ren engelsk besætning hos McLaren mens der i det nye Mercedes GP alene er tyske kørere. Nico Rosberg har det ene sæde mere eller mindre sikkert mens der er samtaler om at få Nick Heidfeld ind som den anden kører. Det menes at Button har underskrevet en aftale for de kommende tre år, og at lønnen skulle have fået et nyk op, så han de kommende år får 6 millioner pund for sin indsats. Det er dog stadig et godt stykke fra den løn som Lewis Hamilton hæver hos McLaren.
Det er i hvert fald lidt af en opgave for Button at komme til et team der i den grad nu er bygget op omkring Lewis Hamilton. Omvendt er det også her han kan bevise at VM-titlen i 2009 ikke blot var et tilfælde, men at han virkelig har det der skal til. Stemplet om værdien af hans titel kan vi give efter 2010-sæsonen.
Andre kilder håber dog at Button fortsætter hos Brawn GP, eller det der nu kommer til at hedde Mercedes GP. Dels vil det give ham mere ro omkring sig selv og sin position. Ikke mindst internt i teamet hvor mekanikerne kender ham, og derfor vil gøre alt for at støtte op om Button.
Der mangler selvsagt en officiel udmelding, men nu svinger rygterne nok mere til at det bliver McLaren der har Button i stalden i 2010.
Der har i længere tid svirret rygter om at malaysiske Fairuz Fauzy der sluttede på 2. pladsen i dette års Formula Renault 3.5 mesterskab skulle vare en af kørerne, men med Tony Fernandes' nye udtalelser regnes dette ikke længere for sikkert, det er nok mere sandsynligt at Fauzy tildeles rollen som testkører i teamet.
Tony Fernandes vil ikke på nuværende tidspunkt røbe hvem det er teamet har skrevet kontrakt med, men det forlyder at det er en kører med stor Formel 1 erfaring.
Med Mike Gascoyne som leder af den tekniske stab i Lotus F1 Racing, samt italieneren Jarno Trulli arbejdsløs efter at Toyota har trukket sig fra Formel 1 sporten, kunne rygterne om at det er Trulli der er skrevet kontrakt med godt være sande.
Mike Gascoyne har haft et fint samarbejde med Jarno Trulli både hos Jordan og Toyota.
Hvis nogen har tvivlet på USF1 og deres deltagelse i næste sæson, så er tvivlen manet til jorden - i hvert fald indtil videre. Teamet har indbetalt gebyret for at få lov til at deltage. Dette er bekræftet af FIAs senats præsident, Nick Craw. Nick Craw er nyvalgt senatspræsident, udpeget af den ligeledes nyvalgte præsident for FIA, Jean Todt.
Nick Craw tvivler ikke på at USF1 teamet kommer til start. Han har 2 gange været på teamets faciliteter i Charlotte, North Carolina. Og efter de 2 besøg er han både imponeret over teamets arbejde, og heller ikke tvivl om at de kommer til start.
Selv har teamet meldt ud, at de forventer at være klar til at deltage i Formel 1 fra sæsonstarten i Bahrain.
Et eller andet sted mangler USA på Formel 1 kalenderen. Det største problem er at Formel 1 aldrig helt rigtigt har slået igennem i USA, i hvert fald ikke i nyere tid. Men der er dog stadig en vis interesse i at få Formel 1 tilbage igen til USA. Udover de resterende bilfabrikker, så er der angiveligt flere steder man godt kunne tænke sig at arrangere Formel 1 Grand Prixer.
Eneste bane i USA der har den nødvendige licens til at arrangere Formel 1 Grand Prixer, er Indianapolis Speedway. Men sidste FIA/FOM forhandlede med Tony George og Indianapolis Speedway, var man langt fra enige om betingelserne. Men nu er der andre interesserede ifølge FIAs senatspræsident, Nick Craw.
"Jeg tror at alle fra tilskuere til sponsorer, bilfabrikker og andre, gerne ser at der bliver afholdt Formel 1 Grand Prixer i USA. Alle savner det. Men kun én bane har den nødvendige licens til at arrangere Grand Prixer. Derimod er der flere byer der sammen med deres respektive partnere, der er interesserede. Det betyder at det formodentlig bliver en midlertidig bybane der skal køres på, såfremt at en aftale kan forhandles og indgås. Mindst 2 byer forhører sig i øjeblikket og det er ikke usandsynligt at en aftale måske snart kan indgås."