"Minardi er tager imod nyheden med tilfredshed og stolthed, og ønsker at sige tillykke til Marc for hans engagement og målrettethed som han viste i hans første Formel 1-sæson," siger Minardi-teamet og peger også på at det er boost for Minardi-teamet at de får denne omtale.
Marc Gene får overrakt prisen den 2. december i Madrid på og slår endda Spaniens måske største motorsportspersonlighed Carlos Sainz i racet om at være topnavn i Spanien.
Rygterne har villet vide, at BAR's vicepræsident Adrian Reynard har forsøgt at overtage magten på BAR holdet, og at Villeneuve i den sammenhæng har truet med at forlade holdet sammen med Pollock, hvis sidstnævnte skulle blive fyret.
Villeneuve sagde i dag i Motoring News: "Jeg skrev under på at komme til holdet i forventning om at finde en hyggelig familie stemning, men [stemning] blev hele tiden dårligere i den anden halvdel af sæsonen".
"Det har været frustrerende at køre for et hold der er blevet tvunget i knæ af intern uenighed, men jeg har en kontrakt med dem og den honorere jeg."
Villeneuve er ellers blevet sat i forbindelse med et muligt skift tilbage til det Williams hold der gjorde ham til verdensmester i 1997. Men nu ser det ud til at Craig Pollock, hans mentor, forbliver chef for BAR holdet, hvilket betyder at Villeneuve også bliver der, i det mindste frem til slutningen af 2000 sæsonen.
Franskmanden stiller til start i Monza Rally, hvor han kommer til at køre i en Subaru Impreza. Alesi tror på chancen for sejr - måske er den bedre end i Formel 1? "Jeg har aldrig vundet et Formel 1-løb på Monza, så måske er jeg lidt heldigere i en rally-racer," siger franskmanden.
De seneste par år er det blevet mere populært at lade nuværende og tidligere Formel 1-kørere få chancen i rally. Blandt andet stiller Martin Brundle også op til det britiske RAC Rally. Endvidere får flere rallykørere også et par chancer i Formel 1 - blandt andet er Colin McRae på vej til en test for Jaguar.
"David er stadig ung, men jeg tror han på at han nok skal blive opgaven voksen og ende med at blive verdensmester" siger finnen.
Hakkinen har selv indrømmet at han havde problemer med motivationen i sit forsøg på at opnå sit andet verdensmesterskab. Til spørgsmålet om hvordan motivationen vil se ud for 2000 sæsonen siger den flyvende finne: "Situationen ligner meget [denne sæson] hvor jeg blev nød til at spørge mig selv hvor jeg skulle finde motivationen til at køre stærkt og dermed vinde titelen en gang til. Selvom det ikke bliver let [at finde motivationen], ved jeg at den nok skal komme til mig som den gjorde i denne sæson".
I mellemtiden tager Mika og konen en velfortjent seks ugers ferie, væk fra alt der har med motorsport at gøre, hvor de blandt andet skal et smut til Bali. Det er en ganske lang pause. Hakkinen skal til at teste igen i januar, og i den sammenhæng siger Ron Dennis: "Jeg forventer at Mika vil være i form på det tidspunkt, og det ved jeg han vil være".
Kilde: F1Racing.net
Det er måske nogle hårde krav at stille, men Prodrive har jo noget at have det i. Rimelig succes i BTCC, og en rigtig god succes i VM Rally for Subaru.
Det udelukker vist Arrows.
David Richards tilføjer, at man kan være klar til at træde ind med kort varsel, hvis det rigtige dukker op.
Det kan næsten også kun lade sig gøre sammen med et andet team, idet Toyota jo næsten er sikker på at få adgang, måske allerede fra 2001 sæsonen.
Men i et interview i tirsdag gav Eddie Irvine yderligere udtryk for sin anerkendelse af holdkammeraten fra 99 sæsonen. Her sagde han bl.a. at "[Schumacher] hjalp mig mere end nogen anden kører nogensinde kunne have gjort. Og hvis jeg skal være ærlig, så kunne jeg aldrig have givet ham den samme støtte. Han havde et superbt løb i Malaysia og vinkede mig forbi så jeg kunne køre sejren hjem. Han angreb også alt hvad han kunne i Japan".
Desuden sagde Irvine også, at Schumacher er den bedste kører "derude", og at han tænker på om folk overhovedet er klar over hvor talentfuld Schumacher egentlig er.
Det må siges at være flotte ord fra en mand der ikke just sætter sit eget lys under en skæppe, specielt efter de drøje "ord-hug" der faldt fra Irvines side til slut i sæsonen. Men Irvine bliver alligevel nok aldrig bedste venner med Schumacher, dertil er de alt for forskellige. Som Irvine udtrykker det, så var de to aldrig "kammerater". Deres forhold var udelukkende professionelt, og fulgte aldrig de to kørere ud på den anden side af banen.
Da Panis allerede har en kontrakt som testkører for Mercedes i F1, samtidigt med at han skulle have kørt for dem i det tyske standardvognsmesterskab, virker det mest sandsynligt at han vil komme til at køre for et Mercedes hold. Mo Nunn's fabriksstøttede Mercedes hold virker nok som det mest oplagte hold, da Mo allerede er ude og lede efter en ny kører til den eneste vogn han har i CART serien.
Mercedes menes at være kommet med et tilbud på 360 millioner kroner om året - udformet som en livstidskontrakt. Dog menes det at BMW kom med et tilbud der var markant større - og det vil efterhånden springe alle lønrammer i Formel 1. Men både BMW og Mercedes siger at der ikke er hold i disse rapporter.
Norbert Haug afviser og siger at det er pure opspind. "Planer om en så stor erhvervelse som Michael Schumacher er ikke aktuel for os." Derudover tilføjer Haug at Mercedes har i sinde at respektere den nuværende kontrakt som Schumacher har med Ferrari - den udløber efter sæsonen 2001, men det menes at tyskeren har en udtrædelsesklausul hvis teamet ikke gør det bedre end i år. Gerhard Berger der er chef for BMW afviser også at de skulle være kommet med et tilbud om at gøre Williams til et familieteam hvor Ralf og Michael kunne afholde familieduel. "Jeg kan med sikkerhed sige at der ikke har fundet nogen samtaler sted med Michael Schumacher om et engagement med BMW-Williams," siger Gerhard Berger, men teamet vil i fremtiden bygge teamet op omkring Ralf Schumacher.
Der er kamp om Schumacher og der er mange store beløb indblandet for at få ham bundet til et mærke i det mindste frem til han fylder 40. Der nævnes ofte flere gigantiske summer - blandt andet 6 milliarder kroner skulle der være budt at have Schumacher tilknyttet et team over en tiårig periode - hvoraf halvdelen i givet fald skulle anvendes til at opbygge et Schumacher-team. Der er virkelig store planer!
Også Michael Schumachers talsmand afviser at der er blevet ført konkrete forhandlinger. "For os er der ikke noget konkret. Vi ved kun hvad der står i aviserne. At mange folk vil have Schumacher er ikke noget nyt," siger Buchinger. Talsmanden gør det også klart at Michael Schumacher har i sinde at holde den nuværende kontrakt der løber indtil 2002 - men spekulationerne om Formel 1's hurtigste kører er allerede gået i gang, måske to år før han overhovedet er fri til at skifte team. Meget kan dog komme til at afhænge af Ferraris muligheder for at vinde VM i den kommende sæson, men de sidste par år har pilen peget opad.
Om Barrichello siger han: " Barrichello er en rigtig god kører. Han er stadig ung, men har en stor erfaring. Tiden er inde til at han kan komme langt frem i F1. Jeg forventer, at han kan presse Michael Schumacher. Men lad os se hvad der sker i løbet af sæsonen".
Så er spørgsmålet, om der er kommet andre boller på suppen hos Ferrari, eller det bare er et udtalelse for at sløre at Schumacher stadig er nr. 1?