Dermed har Ford "mistet" endnu et team i CART. Newman/Hass har nemlig også bekræftet, at de ligesom Patrick Racing skifter til Toyota.
41-årige Moreno kan altså igen se frem til at skulle køre for Pat Patrick's team, men hvem, der bliver hans team-kammerat, er der dog endnu ingen officielle meldinger om. De hotteste rygter i Silly Season peger dog i retning af spanske Oriol Servia, der i 2000 sæsonen kørte for PPI Motorsports, men dette team er sandsynligvis ikke med i næste års CART serie.
Adrian Fernandez, der jo var Moreno's team-kammerat i denne sæson, har allerede meddelt, at han næste år etablerer hans eget team.
Onsdag havde Carlsens teamkollega, Allan Simonsen, der også deltog i testen sammen med den italienske gokart-kører V. Liuzzi, sat dagens hurtigste tid på en regnvåd bane, men forholdene var under begge testdage meget svære, fordi det konstant var vådt og fedtet og på nogle tidspunkter styrtede regnen ned.
"Det er utrolig svært, at bruge tiderne til ret meget. Forholdene var så omskiftelige, at tiderne konstant var svingende," siger den danske kører, der er imponeret over F3-raceren.
Jesper i F3 med ingeniør.
"Det er en fantastisk bil. Sammenlignet med Palmer Audi'en, så kan man køre mere ud på grænserne. Jeg kan bremse meget senere og komme langt hurtigere på gassen igen og ud af svingene," siger Jesper Carlsen efter de to dages intensive test, hvor han i alt fik kørt mere end hundrede omgange på den tidligere Formel 1-bane. "Det er første gang, at jeg er på Zandvoort. Det er en utrolig spændende bane med mange komplicerede sving og hældninger," siger Jesper Carlsen, der er meget positiv over testen og samarbejdet med Van Amersfoort teamet, der i 1998 vandt det tyske F3-mesterskab og var blandt de fem bedste teams i denne sæson.
"Teamet er meget tilfredse med de informationer, som jeg giver omkring bilens opsætning og opførsel. Teamets og min mentalitet er meget ens, og det betyder meget, for de kigger ikke kun på, hvem der er hurtigst. Også på om man kan samarbejde og give teknisk feedback."
Jesper i F3 i garage.
Alt under testen er forløbet positivt, og nu gælder det forhandlinger omkring et fast sæde til næsten sæson.
"Der er muligheder i Van Amersfoort, men vi har også talt med andre teams. Intet er afgjort endnu. For at få et sæde kræver det sponsorer, sådan er det for alle kørere, og de ting skal være i orden. Via Brask Management har vi gode forbindelser, så jeg håber på, at det lykkes at finde de penge, som det kræver," forklarer Jesper Carlsen, der har det som sin førsteprioritet at køre i den tyske F3-serie.
"Det er en prestigefyldt serie, som kører sammen med DTM, hvilket giver en stor interesse. Der er mange gode kørere og med et sæde i den tyske F3-serie, kan man springe F3000 over, når man satser på Formel 1," siger Jesper Carlsen.
Jesper i F3 med computer.
Reaktionerne fra Van Amersfoort Racing er også meget positive:
"Vi er meget imponerede over Brask-kørerne, der har testet her hos os. De har alle gjort det godt, og har gode kvaliteter som kørere. Jesper er en meget moden, erfaren og afbalanceret kører, som forstår at give en masse nyttige informationer og feedback til os," siger teammanager Rob Niessink.