Mest oplagt er det at Adrian Sutil fortsætter, og det kan kun være et eventuelt skifte til Renault som sender tyskeren videre. Det skulle derfor være meget sikkert at Sutil får endnu en sæson for det indiske team.
Det er også oplagt at pege på Vitantonio Liuzzi som fortsættende kører. Italienerne mener selv at han har en aftale for 2011, men de aftaler plejer ikke at være meget værd indtil der er en officiel melding om kørerbesætningen. "Jeg har en kontakt med Force India for 2011, så jeg er meget sikker på at jeg bliver der. Vi har lige afsluttet mesterskabet, så vi har ikke talt om situationen, men jeg ser mig selv hos Force India og fra hvad jeg har hørt, har de også bekræftet at det er deres intention," lyder det fra italieneren der i 2010 havde en svær sæson.
Liuzzi er dog i konkurrence med flere andre kørere som forsøger sig som interessante emner. Bernie Ecclestone vil meget gerne have teamet til at ansætte Karun Chandhok, så der kommer endnu mere fokus på sporten fra en af verdens mest folkerige nationer. I flere sæsoner har han været et emne, men han har ikke fået lov at få sædet.
En kører der også desperat jagter et sæde, er Nico Hülkenberg. Han fik ikke forlænget aftalen med Williams. Willi Weber skal dog uventet på arbejde og er meget sikker på at han bliver i Formel 1 - og at det bliver hos Force India. Weber forsøger at sælge ham som erstatning for den tyske rival, Adrian Sutil. "Hulkenberg kan køre for en langt mindre løn end Sutil," er den taktiske melding fra Weber. Dermed kommer det næppe til at blive et indisk team med to tyskere - de vil tiltrække de samme sponsorer, hvilket teamet ikke har brug for. En anden tysker der forsøger at holde liv i sit Formel 1-liv er Nick Heidfeld som også banker på dørene hos de forskellige teams - men han kommer ikke med penge, så det er spørgsmålet om han kan finde en plads hos Force India - med mindre han kommer til penge.
Teamets reservekører, skotten Paul di Resta har også muligheder. Han har blandt andet støtte fra Mercedes.
De kommende uger skal derfor nok blive meget spændende. "Vi vil sætte os sammen i teamet og beslutte os i de kommende uger hvem der skal være vores kørere i næste sæson," siger Mallya.
Senest kom han i fokus da han var under massivt pres fra Fernando Alonso som forsøgte at gennemføre en overhaling. Russeren holdt fast i sin 6. plads og sluttede lige efter sin langt mere erfarne holdkammerat, Robert Kubica.
Og netop præstationer i Abu Dhabi har gjort Renault mere interesseret i at beholde ham, også selvom han nok i løbet af denne sæson har været dyr i drift efter at have lavet nogle store fejl. "Hans præstation i Abu Dhabi tæller positivt. Men vi skal stadig sætte os ned og jeg vil gerne være helt sikker og tænke det igennem. Der er stadig nogle frustrationer, men vi skal vurdere den samlede oplevelse og jeg må sige at Abu Dhabi var positivt," siger teamchef Eric Boullier der yderligere siger at flere kørere måske står på listen - men at Petrov har de bedste kort på hånden. Så det ser ud til at blive til en kontraktforlængelse.
Daniel Ricciardo slog pole position tiden fra Abu Dhabi's Grand Prix 2010!
(Foto: Red Bull Media)
På de to efterfølgende pladser kom først Jerome D'Ambrosio der testede for Renault teamet, og på 3. pladsen Mercedes GP testeren Sam Bird.
4. og 5. pladserne blev besat af Gary Paffett og Jules Bianchi, de to testede for henholdsvis McLaren og Ferrari teamne.
Eftermiddags tiderne:
Pl. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:38,102 | 77 |
2 | Jerome D'Ambrosio | Renault | 1:38,802 | 83 |
3 | Sam Bird | Mercedes | 1:39,220 | 82 |
4 | Gary Paffett | McLaren | 1:39,760 | 84 |
5 | Jules Bianchi | Ferrari | 1:39,916 | 93 |
6 | Sergio Perez | Sauber | 1:40,543 | 91 |
7 | Paul di Resta | Force India | 1:40,901 | 27 |
8 | Pastor Maldonado | Williams | 1:40,944 | 81 |
9 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:40,974 | 61 |
10 | Yelmer Buurman | Force India | 1:41,178 | 67 |
11 | Davide Valsecchi | Hispania | 1:43,013 | 32 |
12 | Luiz Razia | Virgin | 1:43,525 | 70 |
13 | Josef Kral | Hispania | 1:44,143 | 61 |
14 | Rodolfo Gonzalez | Lotus | 1:44,312 | 41 |
15 | Vladimir Arabadzhiev | Lotus | 1:45,723 | 49 |
Daniel Ricciardo er igen hurtigst i Abu Dhabi.
(Foto: Red Bull Media)
Næsthurtigst her i formiddag var Jules Bianchi der tester for Ferrari teamet, med tiden 1:40,635 var han 1,085 sekund fra Daniel Ricciardo's tid.
Jules Bianchi i Ferrari raceren.
(Foto: Ferrari Media)
Cirka 0,3 sekunder efter Jules Bianchi kom Renault testeren Jerome D'Ambrosio på 3. pladsen, og kun 0,016 sekund derefter køreren på 4. pladsen - McLaren teamets Gary Paffett.
Formiddagstiderne:
Pl. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:39,548 | 45 |
2 | Jules Bianchi | Ferrari | 1:40,635 | 62 |
3 | Jerome D'Ambrosio | Renault | 1:40,863 | 27 |
4 | Gary Paffett | McLaren | 1:40,879 | 46 |
5 | Paul di Resta | Force India | 1:40,901 | 27 |
6. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:40,974 | 43 |
7 | Sam Bird | Mercedes | 1:41,084 | 47 |
8 | Sergio Perez | Sauber | 1:41,894 | 38 |
9 | Pastor Maldonado | Williams | 1:42,850 | 46 |
10 | Luiz Razia | Virgin | 1:43,950 | 42 |
11 | Rodolfo Gonzalez | Lotus | 1:44,312 | 41 |
12 | Josef Kral | Hispania | 1:44,752 | 54 |
13 | Yelmer Buurman | Force India | 1:45,120 | 14 |
På rygtebørsen har Hispania Racing Team været sat i forbindelse med Toyota Motorsport Gmbh i Köln om en hel eller delvis overtagelse af det nedlagte Formel 1 teamet.
Det bliver ikke til noget nu efter at Toyota Motorsport Gmbh har udsendt meddelelse om at man har afbrudt al kontakt med Hispania Racing Team, ligesom man også meddeler at man ikke vil genoptage forhandlingerne og forbindelsen.
Det betyder at TMG bevarer alle rettigheder til den nuværende racer som dog aldrig er kommet ud at køre. TMG kan dermed også åbne op for aftaler, tekniske support og så videre til anden side, såfremt den situation opstår.
TMG beklager at Hispanis Racing Team har ikke har overholdt de kontraktlige aftaler der var indgået og at man nu vil opsøge enhver mulighed for på tilfredsstillende vis at få afsluttet de kontraktlige disputser som er opstået.
Den første udmelding fra Hispania Racing Team er fuld af forundring og overraskelse over TMGs bekendtgørelse af bruddet. Man vil hos Hispania Racing Team nu forsøge at få fuld klarhed over meddelelsens indhold og konsekvenser.