Bernie Ecclestone, det allestedsnærværende lille mand, har via sit engagement i FOM - Formula One Management - sendt besked til arrangørerne i Melbourne om at der skal laves ændringer af pitlanen i Albert Park. Det sker som følge af de ændringer som man ved det seneste møde i Formel 1 kommissionen er blevet enige om. Det der bliver aktuelt for Albert Park er, at maks. hastigheden i pitlane er hævet til 100 km/t fra og med 2004.
Det betyder for Albert Park, at længden af den i alt skal forlænges, mens selve indkørslen til pitlane skal være kortere. Desuden er der tale om at påfyldningshastigheden af brændstof skal sættes op. Det betyder i praksis for de fleste løb, at et pitstop vil være ca. 3 - 5 sekunder hurtigere. Det vil også i visse tilfælde betyde en anderledes pitstopstrategi. For Albert Park venter man at de fleste vil gå fra 2 til 3 pitstop.
Bernie Ecclestone har udtalt at ændringerne til næste år - forøgelse af pitlanehastigheden og hurtigere brændstofpåfyldning - er en forsat del af udviklingen med at gøre Formel 1 mere interessant. Efter ændringerne til 2003 sæsonen blev indført, blev spændingen øget ganske meget. Arrangørerne i Albert Park har allerede modtaget og accepteret påbuddet om ændringerne af pitlane.
Sauber teamet har tidliger haft det som en fast tradition, at præsentere deres nye racere i deres hjemland Schweiz, men 2004 præsentationen skal foregå i Østrig.
Den nye Sauber Petronas C23 model skal præsenteres i Red Bull's "Hangar-7" i Salzburg.
Sauber teamet har allerede præsenteret deres kørere til 2004 sæsone, det er brasilianeren Felipe Massa og italieneren Giancarlo Fisichella.
José-Maria Lopez har kørt en suveræn sæson i Formel Renault V6 serien her i den debut år:
Den kun 20 årige José-Maria Lopez får sin Formel 1 debut i en Renault R23 model i forbindelse med testen på Circuit de Catalunya den 2. til 4. december.
Udover José-Maria Lopez så skal også finnen Heiki Kovalainen teste med teamet, og de to kørere får Renault teamets faste test- og tredjekører Franck Montagny som supervisor i Barcelona.
Montoya til McLaren - det må automatisk betyde at én af de andre kørere må vige pladsen, og de fleste vil nok sige at det ikke er Raikkonen. Det giver måske lidt ekstra hjertebanken hos David Coulthard og hans manager. Til gengæld giver det de to rigtig lang tid til at tænke over fremtiden. Meget kan nå at ske endnu.
Spørgsmålet, der er allerede nu kan blive aktuelt er, hvor vil Coulthard finde et sæde efter næste sæson? Man kan vel konstatere at det ikke bliver hos et af topteamsene. Så er der anden gruppe - de næstbedste - tilbage. De lavest rangerede har sikkert ingen interesse hos David Coulthard og Martin Brundle.
Martin Brundle:
"Det er ikke godt nyt for David, men der er længe til 2005, og der kan nå at ske meget i dette tidsrum. Vi har en kontrakt med McLaren, og det fokuserer David på i 2004."
I år havde David Coulthard visse problemer med den nye måde at kvalificere sig på, næste år passer det sandsynligvis lidt bedre for ham, i og med at der nu bliver 2 flyvende omgange.