Selv siger Nick Wirth om sit farvel til Benetton: "Efter flere diskussioner med bade Rocco Benetton og de tekniske leder, er vi blevet enige om at vi har forskellige ideer når det drejer sig om racerens udvikling." Bestemt en interessant udtalelse, når man tager i betragtning at teamet i år forsøgte at gøre alle opmærksomme på at teamet var det mest nyskabende team i feltet. Det understreger blot at der er store problemer med at få teamet til at hænge sammen. Hvis ikke der snart sker et større fremskridt bør den næste mand der trækker sig være Rocco Benetton. Sønnen i tøjfirmaet har efter at teamet gav David Richards sparket ikke formået at vende udviklingen.
I stedet bliver Tim Densham udpeget til chefdesigner og han har tidligere arbejdet på det forliste Honda-projekt.
Ferrari vil starte med en privattest i Fiorano den 1. dec. Det er Rubens der skal starte med at teste. Michael begynder først med at teste midt i december.
BMW Williams og Mercedes McLaren starter med at teste på Jerez den 8 dec. Testen vil vare 3 dage.
BAR som har store forventninger til i år(har vi hørt det før) med deres nye motor RA100E fra Honda, de vil starte med at teste deres nye bil og motor midt i december. Så må vi da håbe, at de kan score flere point næste år.
Prost med deres nye kørere Jean Alesi og Nick Heidfeld vil starte med at teste på Jerez den 1. dec til den 3. dec.
Sauber med deres nye kører Mika Salo vil starte deres test på banen i Barcelona den 9. dec til den 11. dec.
Meningen er at det skal foregå om bord på en luksus liner i havnen i Sydney, Australien, da Australien er et af de første lande som træder ind i det nye årtusinde.
Hill har øje for brylluper! Først Heinz-Harald og nu Jacques...
Det famøse par mødte hinanden i Barcelona og har været sammen lige siden. Det betød at Dannii flyttede til Monaco, for at bo i Jacques's lejlighed, hvilket hun overhoved ikke har noget i mod (og det har han heller ikke!).
Kærlighed ved første Grand Prix, ja det passer godt på de to turtelduer!
Anklageren den anden retssag, Rinaldo Rosini følger dermed den linie som Maurizio Passarini lagde under den første retssag. Ingen af de anklagede mødte op i retten, men de vil senere blive indkaldt.
Det er anklagerens mening at Head og Newey var vidende om at ratstammen i Sennas racer ikke var god nok, og at den derfor ikke kunne klare belastningerne da han ganske fatalt kørte af banen i det lynhurtige Tamburello-sving.
På spørgsmålet om hvorfor han først skifter til Ferrari nu, siger han: "Jeg fik tilbuddet allerede i 1995, men dengang var hverken Ferrari eller jeg klar, det vi er nu."
Rubens Barrichello har prøvet dette års model en enkelt gang. "Det var helt utroligt. Aldrig har jeg prøvet en bil, som er så meget op på mærkerne og så konkurrencedygtig som denne. Jeg længes efter at komme til at sidde i den igen, trykke på knappen og jokke speederen i bund, og så komme derudad."
Lad os håbe det bedste for den lille brasilianer, som er blevet bedre og bedre, specielt år.
Ferrari håber på, at kunne præsentere den nye bil i januar måned.
I november er der test-forbud for alle teams, men allerede den 1. december skal Rubens Barrichello ud at teste. Det bliver selvfølgelig på Ferrari's egen bane, Fiorano, og det skulle blive i en modificeret F399, idet man har fundet yderligere ting der kunne forbedres, og muligvis med den nye motor. Michael Schumacher starter sit test-program midt i december måned.
I forbindelse med de kommende tests udtaler Ross Brawn: " Selvom vi har vundet en titel i år, kan vi ikke tillade os at hvile på laurbærrene. Vi skal have "kørt" Rubens Barrichello ind i teamet, og specielt til næste sæson, har vi rigtig travlt, fordi vi der gerne vil have begge titler. Vi forventer yderligere konkurrence næste år, det er ikke kun McLaren vi skal holde øje med, vi ved ikke hvad Honda kommer med, men de foreløbige oplysninger fortæller om en meget god og hurtig motor, så vi er opmærksomme udadtil også".
Og så lidt Ferrari gossip af den sjove type:
Tidligere Ferrari kører Eddie Irvine skal være en af dommerne i Miss World konkurrencen i december måned.
Det amerikanske dameblad "Sassy" har udnævnt Jean Todt til at have den bedste motorsportsbagdel i 1999. Det forlyder dog fra Ferrari, at det er Eddie Irvine, der har lagt r.. til.
Det er ingen hemmelighed, at resultaterne for Arrows teamet specielt det sidste år, ikke har været imponerende. Og så er det at sponsorerne griber ind - læs - trækker sig ud. Hvad gør man så? Man får kørerne til at betale. Det er jo enkelt, men hvad med deres kvaliteter? Det er så spørgsmålet. For Pedro de la Rosa's vedkommende er sædet så godt som sikret. Men hvad med det andet sæde. Tom Walkinshaw har på det seneste kritiseret Takagi. "Han kan køre en rigtig god omgang, men er meget ustabil i gennem et helt løb, og det koster"
Det siges, at Takagi sidste år betalte ca. $ 9 mill. for sædet, men vil hans sponsor, som er biltilbehørsfirmaet PIAA mon betale for ham igen? Mange tvivler. Og det får andre til at henvende sig, bl.a. Jos Verstappen er inde i billedet. Ifølge ubekræftede kilder skulle JV og Walkinshaw allerede have talt sammen, og JV har skulle have fået at vide, at et sæde koster min. $ 10 mill. Gad vide om Philips, som før har været sponsor for JV, er klar til at gøre det igen? Hvis JV kommer i Arrows, vil det i så fald være hans anden optræden for teamet. Andre har også været nævnt. Bl.a. JV's landsmand Tom Colonel, som lige har vundet det japanske formel 3000. Australske Mark Webber er også inde i billedet, men de er alle afhængige af sponsorer.
Lige i øjeblikket ser det ud til, at JV får sædet, men meget kan ske. Arrows kan blive overtaget af et andet firma, så det er stadig åbent.