McLaren der tidligere har været delvist ejet af Mercedes og som stadig anvender Mercedes motorer, skal som en del af handlen da Mercedes solgte sine andele i McLaren teamet, til at betale for at bruge Mercedes motorerne. Derfor er det logisk at man ser sig om efter en anden motorleverandør-
Og her er det at Honda dukker op. Da det japanske Grand Prix blev kørt for nogen uger siden, var Honda selvfølgelig til stede og her skulle en af de øverste chefer have udtalt at man teknisk set har en motor klar med de nye specifikationer som skal anvendes fremover.
Honda og McLaren vandt mellem 1988 og 1991 sammen verdensmesterskabet 4 år i træk. Ifølge tyske medier mangler Honda kun at tage en beslutning på bestyrelses niveau.
Pirelli har lavet ændringer i compounden til de forskellige dæktyper. Der er arbejdet meget med den termiske problemstilling der tidligere har forårsaget de såkaldte 'blister' på dækkene. Pirelli kan dog ikke garantere at problemet helt er væk, men har arbejdet meget på at reducere denne til tider problematiske effekt.
Der er også ændret på profilen på dækkene for at øge trædefladen og dermed give bedre vejgreb. Det afhænger jo selvfølgelig stadig hjulindstilling hvor stor den reelle trædeflade bliver, men Pirelli har lavet forbedringer på dette område.
Teamene fik 6 sæt dæk hver udleveret - 2 sæt af hver af de nye compounds. Det der dog trækker lidt ned i testen er at det ikke har været de erfarne Formel 1 kørere der har foretaget testen af dækkene, men deltagerne i 'Young Driver Test'en'. Det helt store udbytte vil Pirelle - og teamene - først få noget den egentlige Formel 1 test sæson starter igen. Pirelli har ikke meddelt om de selv vil foretate en uafhængig test selv inden da.
Pirelli udtaler dog at man stort set har opnået de forventede resultater udfra de givne forhold testen blev kørt under og efter.
Det nye og ændrede reglement for udstødsningssystemet og især anvendelse af udstødningsgasserne giver en ny udfordring for teamene.
Williams testede deres 2012 udgave allerede på førstedagen af den store talent-test i Abu Dhabi. På sidstedagen havde Mercedes GP besluttet sig for at deres udgave af systemet skulle testes.
Og ligesom Williams udgaven var denne førsteudgave af det nye system, udformet sådan at udstødsningsgasserne bliver ledt ud mod bagvingen af fritliggende og delvist opretstående udstødningsrør. Ideen med at lede udstødsningsgasserne hen over bagvingen er ikke ny, men nu skal man til at udvikle den vej igen, ihvertfald hos Williams og Mercedes teamene der er de første der har 'officielt' har testet det nye system.