Det var efter sigende ikke til at se at det var amatører der spillede for fuld musik, mens det sammensatte band spillede Shania Twains seneste hit "Man, I feel like a Woman". Eddie Jordan har ved flere lejligheder vist sit talent som trommeslager og Jordan-teamet har ofte underholdt med koncerter – blandt andet ved det britiske grand prix. At Jordan har et særligt forhold til musikken ses af hans udtalelser da Damon Hill kom til teamet sidste år – briten kom til teamet fordi de manglede en guitarist – som Eddie Jordan senere kaldte "en af verdens dyreste guitarister i verden!"
Giver Eddie Jordan et nummer til Hills afskedsfest - måske var det "That don't impress me much"?
Også Ferrari skulle gerne blande sig med de andre teams på Kyalami. Teamet har ellers altid foretrukket at tilbringe vintermånedernes tests under private former, uden mulighed for sammenligning med andre teams. Men efter chokket over forskellen på McLaren og dem selv i de første tidtagninger i Melbourne 1999, kan det være de vælger at bryde traditionen.
Kyalami er særlig populær før sæsonstarten, fordi at forholdene har visse ligheder med de australske. År 2000-sæsonen starter d. 12. marts ifølge en foreløbig kalender.
Kørersammensætningen i år var et tydeligt eksempel på at det ikke længere er unge kræfter der tæller for Eddie Jordan. Valget af Damon Hill i to sæsoner gav inspiration til forbedringer af raceren – og teamets første sejr. Frentzen førte det et skridt videre og var manden bag teamets bedste år nogensinde. Med Hills farvel til Formel 1 kunne man jo ellers have troet at Eddie Jordan ville sende sine talentspejdere ud i marken og finde et nyt stortalent.
Eddie Jordan vælger i dag rutinerede kørere - Trulli er optimal for Jordan-teamet.
Valget faldt alligevel på Jarno Trulli – der er ung i Formel 1, og har haft et par læreår – først opdaget af Minardi og siden hen hos Prost. Grunden til ændringen i kørervalget, er ifølge Eddie Jordan at teamet ikke længere blot ser på omgangstider, men at tests viser kørerens egenskaber over flere omgange, og derfor vil teamet ikke længere hente uprøvede og uerfarne kørere til teamet. "Vi har nu fået Jarno Trulli, og som jeg ser det kan Jordan ikke bede om noget bedre," siger Eddie Jordan.
Derfor begyndte der blandt andet at cirkulere rygter om at Jos Verstappen ville overtage pladsen efter Badoer. Senest er hollænderen blevet et emne hos de to små team - Minardi og Arrows. Badoer har derfor valgt at sige ja tak til Ferraris tilbud om at forlænge testkontrakten - måske som følge af at han ellers ikke har så meget andet at tage sig til!
Det ventes at Badoer i givet fald forlader teamet efter 2000-sæsonen, men han er specielt ønsket hos Ferrari inden sæsonstarten i Melbourne i marts, eftersom han skal køre en stor del af udviklingsarbejdet på de to løbsracere, samt give Barrichello et godt indblik i hans nye racer, mens Michael Schumacher kan koncentrere sig om forberedelserne til et VM-angreb.
Denne kapitalindsprøjtning som her har fundet sted, gør det muligt for Prodrive at udvide sine arbejdsområder. David Richards udtaler: "Vi satser på, at få en global indsats, med aktiviteter indenfor forskellige motorsportsgrene, det vi tænker på lige nu er, NASCAR, Superbikes, Touring Car og selvfølgelig Formel 1. Det vigtigste i første omgang, er at komme i gang i Formel 1 på den ene eller anden måde. Det udelukker ikke de andre emner. Mit mål er at have et selskab, der om 3-4 år er mere end $ 243 mill. værd."
Det er blevet benægtet af både David Richards og Tom Walkinshaw, at man har talt om at overtage Arrows teamet. David Richards udtaler også, at han er lidt bange for at starte sit eget Formel 1 team, og det er jo også både dyrt og svært at starte fra bunden. Så løsningen med at træde ind i et eksisterende team, er den mest fornuftige og umiddelbare løsning.
I øjeblikket er Prodrive engageret i BTCC og VM i rally, og vel med den største succes i rally, hvor man har styret Subaru teamet. Dette har givet 1 VM for kører og 3 VM for konstruktører. David Richards selv har været medkører for Ari Vatanen tilbage i 1981 og de vandt sammen VM dette år.
Men lad os se hvad det bliver til. Der er jo ikke vildt mange pladser og teams at involvere sig i, og med de krav som Prodrive har stillet for at engagere sig, kan det blive svært, men mon ikke der er et eller andet under opsejling, for man gør normalt ikke så meget opmærksom på sig selv, uden at der er rimelig konkrete planer noget, og slet ikke med så mange penge involveret.
Anklageren bygger sin sag på at ratstammen ikke holdt til presset, efter at stammen var blevet forkortet, efter opfordring fra Senna selv. I dag blev det så klart, efter at Patrick Heads advokater blev hørt, at der ikke var noget nyt i sagen. Eftersom der ikke er noget nyt har dommeren afvist sagen og den lukkes dermed. Om der på et senere tidspunkt bliver rejst yderligere anklager i sagen er fortsat uvist, men retssagen bør på dette tidspunkt med de involverede parter være overstået.
Williams har da også meddelt, at de vil have et "friskt nyt look" klar til 2000 sæsonen. Nogle mener, at med BMW som motorleverandør og kapitalindskyder kan betyde at bilen vil blive malet mørkeblå og hvid, som er BMWs tidligere testfarver, sammen med en rød og en blå streg, der skal repræsenterer det tyske mærkes M-motorsports division.
Sideløbende med al den farvesnak kan de tyske ingeniører dog få fortalt, at holdet motor program kører lige efter planen. Firmaets nye V10 motor siges at klare sig rigtigt godt på dynamometeret. Så kaldte "bane tests" har også resulteret i nogle lovende resultater, efter at tallene var blevet kørt igennem holdets egne computersimulationer.