Jean-Eric Vergne rider på en af de rigtig gode bølger i år. Først flere sejre og et topresultat i World Series by Renault, og så efterfølgende hurtigste kører alle dagene i Abu Dhabi hvor Young Driver Testen blev afviklet i sidste uge.
Helt korrekt udtalte Jean-Eric Vergne at hvis han fik chancen i en Red Bull racer i et Grand Prix, at så ville han ikke gøre det dårligere end Mark Webber.
Tilsyneladende har han noget at have sine udtalelser i med de imponerende resultater han har lavet i år.
Red Bull Racing har ikke lagt skjul på at de kigger efter en afløser for Mark Webber den dag at samarbejdet ophører. Men Jean-Eric Vergne er ikke alene om buddet. I køen står også Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi og Daniel Ricciardo som alle har samme intention som Jean-Eric Vergne. I første omgang må målet være at få et af sæderne hos Toro Rosso teamet, og så gå videre derfra.
Det er for så vidt det de andre nævnte kørere har gjort og gør. Spørgsmålet er hvem der får chancen først. For som Jean-Eric Vergne også siger så er de fleste teams forsigtige med at tage en alt for ung og uerfaren kører ind. De seneste der har gjort det er McLaren, da Lewis Hamilton fik chancen.
Allerede på fredag får Jean-Eric Vergne chancen igen når han i den første fri træning i forbindelse med det brasilianske Grand Prix, skal køre den ene af Toro Rosso bilerne.
McLaren der tidligere har været delvist ejet af Mercedes og som stadig anvender Mercedes motorer, skal som en del af handlen da Mercedes solgte sine andele i McLaren teamet, til at betale for at bruge Mercedes motorerne. Derfor er det logisk at man ser sig om efter en anden motorleverandør-
Og her er det at Honda dukker op. Da det japanske Grand Prix blev kørt for nogen uger siden, var Honda selvfølgelig til stede og her skulle en af de øverste chefer have udtalt at man teknisk set har en motor klar med de nye specifikationer som skal anvendes fremover.
Honda og McLaren vandt mellem 1988 og 1991 sammen verdensmesterskabet 4 år i træk. Ifølge tyske medier mangler Honda kun at tage en beslutning på bestyrelses niveau.
Pirelli har lavet ændringer i compounden til de forskellige dæktyper. Der er arbejdet meget med den termiske problemstilling der tidligere har forårsaget de såkaldte 'blister' på dækkene. Pirelli kan dog ikke garantere at problemet helt er væk, men har arbejdet meget på at reducere denne til tider problematiske effekt.
Der er også ændret på profilen på dækkene for at øge trædefladen og dermed give bedre vejgreb. Det afhænger jo selvfølgelig stadig hjulindstilling hvor stor den reelle trædeflade bliver, men Pirelli har lavet forbedringer på dette område.
Teamene fik 6 sæt dæk hver udleveret - 2 sæt af hver af de nye compounds. Det der dog trækker lidt ned i testen er at det ikke har været de erfarne Formel 1 kørere der har foretaget testen af dækkene, men deltagerne i 'Young Driver Test'en'. Det helt store udbytte vil Pirelle - og teamene - først få noget den egentlige Formel 1 test sæson starter igen. Pirelli har ikke meddelt om de selv vil foretate en uafhængig test selv inden da.
Pirelli udtaler dog at man stort set har opnået de forventede resultater udfra de givne forhold testen blev kørt under og efter.