BAR teamets tre-dages testprogram i denne omgang, er koncentreret omkring udvikling af specielt motor og bagvognen på deres racere.
Og til det formål benytter teamets to kørere Jenson Button og Takuma Sato henholdsvis en 2004 (BAR Honda 006) og en 2003 (BAR Honda 005) model.
Samtidig skal teamet så omstille sig til at benytte Michelin dæk, i stedet for de Bridgestone dæk som de tidligere har benyttet.
Det åbner nu muligheden for at det britiske Grand Prix nu kan flytte tilbage til sin traditionelle løbs dato d. 11. juli.
Hvis det er den endelige beslutning, så vil næste sæson bestå af 17 Grand Prix løb, og ikke 18 som man ellers havde planlagt. Her er en liste over de sidste 13 års vindere af det fransk Grand Prix. :
1991 - Nigel Mansel
1992 - Nigel Mansel (+ poleposition)
1993 - Alain Prost
1994 - Michael Schumacher
1995 - Michael Schumacher
1996 - Damon Hill
1997 - Michael Schumacher (+ poleposition)
1998 - Michael Schumacher
1999 - Heinz-Harald Frentzen
2000 - David Coulthard
2001 - Michael Schumacher
2002 - Michael Schumacher
2003 - Ralf Schumacher
Magny-Cours med igen 2005
Ifølge Roland Hodel som er promotor for det franske Grand Prix, så vil der blive kørt Formel-1 igen på Magny-Cours, men ikke før 2005.
Ifølge Roland Hodel så har selskabet bag det franske Grand Prix og Bernie Ecclestone tegnet en ny 5-årig aftale, og med en klausul for at forlænge med yderlige 5 år
Hvad Roland Hodel ikke sagde, var at selskabet først skal have ordnet de økonomiske problemer, før at kontrakten kan træde i kraft.
F.eks. skal Magny Cours udrede en gæld til Formula One Management på 11 mill. $. Derudover skal Magny Cours stille sikkerhed for fremtidens løb, så man kan være sikker på at regningerne i fremtiden kan betales.
"Alle som elsker Formel-1 i Frankrig, skal nu arbejde hårdt for at sikre at Formel-1 kommer tilbage til Frankrig igen i 2005" udtaler Roland Hodel.
Man har nu indtil den 12. december til at finde en løsning. Det er den dag FIA World Motor Sport Council afholder deres næste møde, og at man offentliggøre den færdige kalender for næste års Formel-1 løb.
Renault vil præsentere deres nye R24 i januar måned. Nærmere bestemt sker det i Palermo i Italien d. 29. januar. Faktisk pr. tradition sker det uden for Frankrigs grænser, og det af en eneste årsag: forbud mod tobaksreklamer. Præsentationen sker selvfølgelig i udlandet for at Renault sponsoren Mild Seven kan få vist deres hovedsponsorat på bilen.
Det ventes at Flavio Briatore som sædvanligt vil styre begivenhedernes gang ved præsentationen. Til stede vil også være de kørere, Fernando Alonso og Jarno Trulli. Og så vil teamet præsentere deres nye testkører Franck Montagny. Er man heldig kan man måske få et glimt af den nye V10 motor med en normal vinkel mellem cylinderrækkerne. De seneste udgaver har som bekendt haft en meget stor vinkel mellem cylinderrækkerne, men det er slut nu.
Ryan Briscoe bliver test- og reservekører hos Toyota i 2004. Det er nu blevet officielt bekræftet af Toyota via teammanager Ange Pasquali. Dermed er der et sæde mindre at få i Formel 1 verdenen. Ryan Briscoe vandt i år den europæiske Formel 3 serie, og havde følere fra både Nissan World Series og Formel 3000, men valgte i samråd med sine rådgivere at tage mod tilbuddet fra Toyota.
Ryan Briscoe får sikkert nok at se til. Udover det sædvanlige testarbejde, kan han også være med ved de officielle frie træninger forud for sæsonens Grand Prixer. Til næste år er reglementet ændret så i stedet for at man kan vælge mellem 2 forskellige testmuligheder, så må der næste år testes med 3 biler forud for et Grand Prix, men det gælder kun for de 6 nederst placerede teams - deriblandt Toyota.
Toyota ser et stort talent i australieren. Han er ifølge Pasquali yderst kompetent og kan ikke udvikle sig yderligere i andre serier. Nissan World Series ville være en fornuftig mulighed mens Formel 3000 ifølge Pasquali ingen fremtid har.
Forhandlingerne mellem Alexander Wurz og Jaguar har stået på i et godt stykke tid, og med økonomisk opbakning fra Superfund, så det også ud til at det rent økonomisk skulle gå op i en højere helhed.
Men nu melder der sig to problemer for Wurz:
1 - Superfund er et østrigsk investeringsfirma, og det falder Jaguar teamets hovedsponsor bankfirmaet HSBC for brystet.
2 - Verstappen har nu skaffet nok sponsormidler til at Jaguar teamet finder ham interessant.
Men her stopper usikkerheden om den ledige plads i Jaguar teamet ikke, for allerede i denne uge tester teamet to helt nye kørere i Formel 1 sammenhæng, Christian Klien og Townsend Bell, primært med henblik på en plads som test- og tredje kører i teamet, men går testen nu over al forventning for en af dem, så kan billedet hurtigt vende.
Yderligere forlyder det at Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen og Nick Heidfeld også står i køen hos Jaguar teamet.
Og Jaguar teamet har også her på det sidste udvist stor interesse for spanieren Marc Gene.
Og skulle dette ikke være nok, så går det sidste rygte på, at den eneste kører som Jaguar teamet har kontrakt med - Mark Webber - måske nu er på ved over til Williams teamet, for der at 'afløse' Juan Pablo Montoya, som har skrevet kontrakt med McLaren teamet.
Så måske leder teamet ikke efter en ny kører som makker til Webber, men derimod tre helt nye kørere i teamet, idet de har meldt ud at de vil køre/teste med tre biler i hele 2004 sæsonen.
Der er stadig ledige pladser i Formel 1 teamet, og heriblandt også i JOrdan teamet, som tidligere har meldt ud at de ønsker en kører som kan tilføre teamet en væsentlig kapitalindsprøjtning.
Og i den forbindelse tester de nu tjekken Jaroslav Janis, der i år blev nummer otte i 'International F3000 championship', og hvis bedste resultat i år var fjerde pladser både i Monaco og på Circuit de Catalunya.
Tidligere har Janis kørt Formel Ford, Formel Palmer Audi samt Formel Renault 2000.