Eddie Cheever var en af de yngste kørere da han debuterede i Formel 1. Kun 18 gammel var han da han kørte sit første Grand Prix. Det var i 1978. Hans første hele sæson kørte han i 1980 da han fik kontrakt med det daværende Osella team. Han kom videre til Tyrrell, Ligier, Renault og Alfa Romeo. I 1986 var han ude bortset fra en enkelt optræden for Haas Lola teamet. Året efter var han dog tilbage og kørte for Arrows i 3 år. På trods af alle mulige bestræbelser vandt han aldrig et Formel 1 Grand Prix og trak sig ud af Formel 1 i en alder af 31.
Han vendte i stedet blikket vestpå og kørte i CART serien i mange år. Her vandt han heller ikke nogen sejre, men til gengæld opnåede han at vinde det berømte Indy 500 i 1998. Da var han skiftet til IRL serien som jo kører det berømte løb. I dag har Eddie Cheever sit eget team bl.a. sponsoreret af Red Bull, og hvor han selv er den ene af kørerne. Planen er at han vil forsøge at vinde Indy 500 endnu en gang, hvorefter han trækker sig som kører og vil derefter koncentrere sig om sit job som teamchef.
Formel 1 cirkuset har droppet Spa banen i Belgien indtil videre. Det sker pga. forbudet mod tobaksreklamer, som den belgiske regering har været meget ivrige at overholde længe før det egentligt træder i kraft som et EU direktiv. Det betyder ingen Formel 1 næste år på banen.
Men vil man se hurtige formel biler på banen er der mulighed for at det kan lade sig gøre alligevel. Det er nemlig sådan at CART organisationen stadig kikker på baner uden for USA og Spa er en oplagt mulighed. Udover Spa er der tale om Brands Hatch i England og Estoril i Portugal. Sjovt nok alle baner der tidligere har været anvendt til Formel 1. Desuden går der rygter om et løb i Hannover i Tyskland.
Får CART organisationen en aftale i stand med alle tre baner, er det planen at der skal køres tre weekender i træk på de europæiske baner. Højest sandsynligvis bliver det i den første del af sæsonen, det sker bl.a. for at lave konkurrence med det berømte Indy 500 som IRL serien kører. Der foregår i øjeblikket forhandlinger med de tre baner og medierne. Den store amerikanske tv-station ESPN har rettighederne til CART og der skal laves aftale med dem også. Desuden skal ESPN involveres alligevel da der sikkert er flere europæiske tv-stationer som vil formidle løbene.
Føres planerne ud i livet bliver der mulighed for at se race med mere dramatik, flere der får lov til at føre osv. Noget anderledes end vi kender det fra de seneste års Formel 1.
Men ikke så snart denne melding var offentliggjort, meddelte team Player's i sidste uge, at de netop har skrevet kontrakt med Patrick Carpentier og veteranen Paul Tracy for næste sæson.
Nu retter man så målet mod Forsythe Racing teamet, og her siger de samme kilder, at det er Forsythe Racing, som har kontaktet Yoongs manager, og så må vi jo håbe, at der er mere hold i den historie.
Officielt er Yoong stadig en del af Minardi teamet, men det er yderst tvivlsomt om Paul Stoddart vil gøre brug af sin option på Alex Yoong, som på ingen måde har imponeret i den forgangne sæson.
Hvad angår Minardi teamet er begge sæder stadig fri, dog menes hollænderen, Jos Verstappen, at være tæt på det ene, og det kunne måske bane vejen for unge Christian Albert, hvis arrangementet fra Verstappens hollandske sponsorer er stort nok. Det sidste er dog lidt hypotetisk.