Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
26.11.2003
 Ny Ferrari klar i slutningen af januar
 Det franske GP reddet i 2004?
 Flere præsentationer
 
25.11.2003
 BAR starter vintertest - med ny dækleverandør
 

Hop til top26.11.2003

Ny Ferrari klar i slutningen af januar

Da Michael Schumacher forleden aflagde Ferrari fabrikken i Maranello et besøg, fik han bl.a. set hvor langt man er kommet med 2004 modellen.

Da Michael Schumacher var på ovennævnte besøg, fik han set hvor langt man er kommet med den nye 2004 Ferrari. Og efter alt at dømme er den klar i slutningen af januar måned, men om selve præsentationen så vil finde sted på dette tidspunkt er en helt anden sag.

Michael Schumacher:
"Hvis alt går efter planen, vil bilen være klar i slutningen af januar måned. Der vil være en masse nye ting i den, jeg ser frem til at den bliver klar."

På trods af den positive udmelding fra Michael Schumacher, så er Ross Brawn lidt mere forsigtig.

"Vi får en ny bil næste år, og jeg kender til en masse ting på den som skal forbedres hen over sæsonen."

I øjeblikket forlyder det fra Maranello at Luca Badoer og Felipe Massa skal teste i F2003-GA modellen, mens Michael Schumacher tilsyneladende ikke skal teste før 2004 modellen er klar til dette. Det kommer dog sikkert an på hvor langt man når med 2004 modellen. Ross Brawn vil ikke udelukke at man kan blive nødt til at køre de første løb i F2003-GA modellen.

PDL  


Hop til top
Det franske GP reddet i 2004?

Det franske Grand Prix i 2004 blev forleden aflyst primært pga. økonomiske vanskeligheder på Magny-Cours, måske men er Grand Prixet alligevel reddet.

Det franske Grand Prix 2004 blev forleden aflyst pga. bl.a. økonomiske vanskeligheder på Magny-Cour, men en løsning for afviklingen af Grand Prixet er måske på vej. Fra flere sider, bl.a. Renault, har der været sagt at man ikke kan undvære det franske Grand Prix. Siden har der været arbejdet på et alternativ.

Direktøren for Paul Ricard banen siger at det ikke er umuligt at kunne afvikle det franske Grand Prix på hans bane, eller man burde måske sige Bernie Ecclestone. Han er banen via et af sine mange selskaber, Excelis. Siden Bernie Ecclestone overtog banen er der sket meget. Toyota bruger banen som deres egen testbane, og flere andre teams har da også været der ved enkelte lejligheder for at teste. Banen er i de seneste år blevet kraftigt moderniseret, så det er ikke umuligt at kunne afvikle et Grand Prix der.

PDL  


Hop til top
Flere præsentationer

Flere og flere Formel 1 teams offentliggør nu datoerne for deres præsentationer af 2004 racerne - de to sidste i rækken er Williams og Toyota.

Williams teamet har valgt at præsentere deres nye FW26 racer den 5. januar, de oplyser dog ikke hvor dette skal foregå.
Det formodes at teamet stiller med Ralf Schumacher og Juan Pablo Montoya til 2004 sæsonen, selv om der på det sidste har været rygter om at Montoya måske bliver udskiftet med Mark Webber fra Jaguar teamet.

Panasonic Toyota Racing har valgt at præsentere deres nye racer på deres racehovedsæde i Cologne i Tyskland, og det bliver den 17. januar.

Præsentations datoer:
DatoTeamSted
5. januarWilliamsIkke oplyst endnu
12. januarSauberSalzburg, Østrig
17. januarToyotaCologne, Tyskland
18. januarJaguarBarcelona, Spanien
29. januarRenaultPalermo, Italien

AN  


 

Hop til top25.11.2003

BAR starter vintertest - med ny dækleverandør

Lucky Strike BAR Honda teamet indleder i dag deres vintertestprogram på Circuit de Catalunya udenfor Barcelona, og offentliggør i den forbindelse at de stopper samarbejdet med Bridgestone.

BAR teamets tre-dages testprogram i denne omgang, er koncentreret omkring udvikling af specielt motor og bagvognen på deres racere.
Og til det formål benytter teamets to kørere Jenson Button og Takuma Sato henholdsvis en 2004 (BAR Honda 006) og en 2003 (BAR Honda 005) model.

Samtidig skal teamet så omstille sig til at benytte Michelin dæk, i stedet for de Bridgestone dæk som de tidligere har benyttet.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk