Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.11.1998
 Sauber ikke til salg
 Rosset anklager Pollock
 Jan har hurtigheden i behold
 Anderledes comeback for Honda
 Intet sandt i rygtet om Ferrari's afgang
 
26.11.1998
 San Marino's GP i farezonen
 Tuero uarbejdsdygtig
 Magnussen årets mand i motorsport
 Ford skal beslutte sig inden årets udgang
 

Hop til top27.11.1998

Sauber ikke til salg

Teamchefen i Sauber-teamet, Peter Sauber, svarer nu på de rygter som siger at Toyota ville købe Sauber teamet. Peter Sauber siger at teamet ikke er til salg - hverken hele teamet eller en del af det. Sauber indrømmer dog at der har været diskussioner om at Toyota skulle levere motorer til teamet. Sauber menes ellers at have planer om at bygge deres egne motorer.
NJ  


Hop til top
Rosset anklager Pollock

Ricardo Rosset er rasende på BAR-teamchefen, Craig Pollock, fordi Rosset mener at Pollock bevist har ødelagt Rossets chancer i formel 1: "Pollock ødelagde totalt mit image som kører. Han har ikke højere tanker om mig, end han har for en gammel trøje. Jeg fik aldrig lov til at sætte bilen op til min egen kørerstil." Craig Pollock nægter at tage skylden for Rossets meget dårlige sæson: "Han fik altid samme behandling og dele som sin teamkammerat. Jeg forstår ikke hvad han beskylder mig for."
NJ  


Hop til top
Jan har hurtigheden i behold

I denne uge fik Jan langt om længe en lille opmuntring, da han havde lejlighed til at teste for Panoz Motor Sport 's GT racer på Road Atlanta i 2 dage. Magnussen imponerede alle ved at sætte den hurtigste tid nogensinde i sportvognsklassen på Road Atlanta banen.

Administrerende direktør for Panoz Motor Sports, Tony Dowe, sagde at han er lykkelig over testresultaterne og faktisk meget imponeret over Jans indsats i de 2 dage. Han forklarede: "Jan indrømmer selv at han er en smule "rusten" eftersom han kun har kørt en Porsche Cup løb siden han sidste løb for Stewart i det canadiske Grand Prix i juni måned. Vi havde ingen mekaniske problemer undervejs i testene, og vi fortsætter med at udvikle bilerne med henblik på American Le Mans Series i 99".

Der er endnu ikke nogen be-/ afkræftelse om Jan bliver fast kører i Le Mans serien; men de imponerende testdage kunne dog godt tyde på, at lykken igen er ved at vende til fordel for Jan.

KLH  


Hop til top
Anderledes comeback for Honda

Hvem havde troet at vi igen skulle opleve lyden af en F1 V12'er; men det er måske nærmere end man umiddelbart havde turdet håbe på.

Ifølge en talsmand fra Honda fabrikkerne beslutter man sig måske for at vende tilbage til Formel 1 arenaen med en V12'er. Fabrikken er i øjeblikket i gang med at evaluere på en super kompakt V12'er, der hævdes at være mindre end McLaren Mercedes V10'er. Alternativt kan de beslutte at starte med V10'eren og det efterfølgende år skifte til V12'eren.

Men under alle omstændigheder gennemføres 1999 sæsonen for Jordans vedkommende med en ny Honda V10'er, der er udviklet i samarbejde med Mugen.

Spørgsmålet om Honda's comeback bliver med et nystiftet team eller om man vil opkøbe et eksisterende, fik lov at stå i det uvisse. Talsmanden sagde: "Der er ingen planer om en offentliggørelse for øjeblikket".

KLH  


Hop til top
Intet sandt i rygtet om Ferrari's afgang

Rygter har floreret, at Ferrari måske ville skippe F1, som følge af det missede verdensmesterskabet i 98. Spekulationerne har været, at FIAT cheferne er begyndt at blive urolige og frustrerede og derfor var begyndt at overveje at forlade F1. Det fortælles ydermere at FIAT's støtte til Ferrari er omkring 900 millioner danske kroner værd.

Det blev åbenlys, at der ikke var hold i rygterne , da Ferrari's præsident, Luca di Montezemolo, kom med følgende udtalelse: " Ferrari har været i Formel 1 i 50 år, og det vil vi også være de næste 50 ..."

KLH  


 

Hop til top26.11.1998

San Marino's GP i farezonen

Ifølge FIA er det klassiske løb på Imola mindst sikker på at blive gennemført i 1999. Max Mosley beskriver selv situationen således: "..løbet der er mest i fare..". Dette skyldes situationen tilbage fra Senna's død i 1994 og den efterfølgende retssag mod Williams cheferne. Det står klart at med mindre de italienske love ændres inden den 11. december, hvor FIA offentliggører den endelige løbskalender for 99 sæsonen, bliver San Marino's Grand Prix droppet.

Max Mosley understregede sine følelser med ordene: "De nye løb i Asien bliver afviklet. Jeg tror også der findes en løsning på de økonomiske problemer i Argentina".

KLH  


Hop til top
Tuero uarbejdsdygtig

Esteban Tuero er ikke i stand til at deltage i testene fra den 1. til 4. december, som følge af de læsioner han pådrog sig under løbet på Suzuka. Lige siden har han haft rygsmerter og har gennemgået en større undersøgelse på Hospital Britanico de Buenos Aires for at finde årsagen til hans ildebefindende. Doktoren der under søgte har fundet nogle læsioner på 3. til 5. lændehvirvel, hvis heling kræver absolut ro og sengeleje i 60 dage. Han vil gennem resten af perioden blive tilset af specialister, hyret af Minardi teamet, der skal give grønt lys, inden han får lov at genoptage sine kørepligter.

I mellemtiden vil teamet gøre brug af Laurent Redon, som vil teste i de tidlige december tests. Den 2. og 3. december vil ham midlertidig få følgeskab af Donny Crevels og Marc Gene. Som følge af disse test for Minardi teamet, har de to være på fabrikken i Faenza og fået lavet aftryk til sæderne.

KLH  


Hop til top
Magnussen årets mand i motorsport

I dag fik Jan Magnussen prisen som årets motorsportsnavn i Danmark. Selvom Jan Magnussen havde en meget skidt sæson og blev fyret fra Stewart-teamet, blev han alligvel den første dansker som fik et VM point i formel 1. Cermonien foregik i planetariet og alle de store navne i dansk motorsport var til stede. Jan Magnussen kaldte prisen for "en opmuntring i en svær tid". Magnussen hentyder selvfølgelig til at han ikke har fået en kontrakt i hverken formel 1 eller C.A.R.T til næste år.
NJ  


Hop til top
Ford skal beslutte sig inden årets udgang

Inden udgangen af året skal Ford have besluttet, om de fortsat ønsker at støtte Stewart teamet efter 2001. Teamet har en eksklusiv aftale med Ford om motorleverance i 5 år med en opsigelsesvarsel på 2 år. Dette betyder dog ikke at Stewart teamet pludselig kommer til at stå uden motorer, blot at de så ikke længere vil få den sidst nye version.

Ford er ikke tilfreds med måden tingene har udviklet sig på det sidste, og rygter har på det seneste lydt, at den amerikanske bilkoncern ville overtage hele teamet og reintroducere Jaguar navnet. Og diskussionen går stadigt højt i Ford's hovedkvarter om hvordan man sikrer, at investeringen ikke spildes på en "backmarker" med deraf følgende tab af prestige.

Martin Whitaker, Ford Motorsport Europe, gav følgende kommentar: "Det er vigtigt at Ford's indsats i Formel 1 bliver mere synlig. Vi skal have succes".

KLH  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk