Den ene af Virgin Racings kørere ser ud til at forsætte hos teamet. Det er Timo Glock der nok må erkende at chancerne hos et andet team nærmest er udtømte.
Timo Glock
(Foto: Virgin Racing)
Timo Glock havde håbet da han kom til Toyota i 2008 at Toyota og han kunne være med helt i toppen indenfor en 3 års periode, men da Toyota lukkede sit Formel 1 team, døde disse chancer helt automatisk, og dermed også Timo Glocks egne ambitioner. Han kan nu håbe på at han gøre det så godt at et højere rangerende team vil gøre brug af ham.
"Vi kom desværre aldrig helt over nogen fejl som blev begået i teamet henover vinteren 2009-2010. Men det er altid vanskeligt for et team at starte med et helt blank stykke papir. Der vil altid opstå fejl og nogen af dem kan man ikke rette før det er for sent."
Timo Glocks kontrakt med Virgin Racing gælder også for 2011, men angiveligt har der været flere klausuler indføjet i kontrakten der har kunnet tillade Timo Glock at søge job hos andre teams efter den første sæson.
Pedro de la Rosa har store problemer med at finde et nyt sæde til 2011 sæsonen. Efter at han fik sin opsigelse hos Sauber teamet, har han udover at være testkører for Pirelli, også jagtet et nyt sæde. Der er dog ingen teams der endnu har reageret positivt. Det har faktisk mere været kutymen at han er blevet bedt om at finde en eller flere sponsorer til teamet. Og det er der flere kørere der oplever
(Foto: Sauber F1)
Pedro de la Rosa har dog ikke opgivet endnu, jagten på et sæde forsætter:
"Hvad der er helt sikkert er, at havde jeg pengene, så havde jeg også et sæde i 2011. Sådan har det næsten altid været, men det ser ud som om at det er sværere nu end nogensinde før. Men lad os nu se, det er stadig for tidligt at udelukke noget som helst. Jeg har ikke travlt. Det jeg og min manager gør, skal gøres grundigt, jeg vil ikke presses ud i noget tvivlsomt."
Det er stort det samme som den dobbelte vinder af Macaus Grand Prix for Formel 3, Edoardo Mortaro, sagde efter Macaus Grand Prix. Han sagde blandt andet også at der utroligt langt mellem de gode og store sponsorer.
Pedro de la Rosa har været sat i forbindelse med Hispania teamet, men selv her er prisen temmelig høj. Rygterne vil vide at det koster mindst 40 millioner kroner at få et sæde her. Der har endda været nævnt højere beløb, måske konkurrencen om et sæde gør udslaget. Adskillige kørere har været sat i forbindelse med Hispania teamet.
Scuderia Toro Rosso har ikke haft så god en 2010 sæson som håbet. Alligevel er Franz Tost for så vidt tilfreds med kørernes indsats og mest med Jaime Alguersuari. Han blev i 2009 sæsonen hentet som erstatning for Sebastien Bourdais der afskediget før tid.
Jaime Alguersuari har vel egentlig også gjort det godt. Omend det sommetider er lykkedes for ham at holde lidt for meget i vejen for andre kørere, så har han til gengæld også lavet gode præstationer. Franz Tost nævner flere episoder hvor han har været positivt overrasket over Jaime Alguersuari.
Jaime Alguersuari
(Foto: Toro Rosso Media)
Men Franz Tost maner også til besindighed. Der bliver holdt øje med de to kørere for som Franz Tost siger, så ved man aldrig hvad der sker i Formel 1. På sidelinien står australieren Daniel Ricciardo klar. Han kørte en imponerende test for Red Bull Racing i Abu Dhabi i sidste uge. Han står på spring for at komme ind i varmen enten hos Red Bull Racing eller hos juniorteamet Toro Rosso.
Franz Tost er derimod ikke særlig imponeret over Sebastien Buemi.
"Han startede 2010 sæsonen rigtig godt, men kunne ikke formå at blive i den gode rytme."
Med Franz Tosts udtalelser og som bliver understøttet af dr. Helmut Marko fra Red Bull Racing, så skal ingen af kørerne dog vide sig helt sikker hos teamet.
"Første og største mål er at få udviklet en god bil, så må kørerne følge med udviklingen."