Nick Heidfels kørte sidste sæson for Sauberteamet, men fik ikke sin kontrakt forlænget, og der derfor med i 'jobkøen' for ledige Formel 1 kørere.
Teamchef Eddie Jordan lægger ikke skjul på at han gerne ser at Nick Heidfels bliver en fast del af teamet i 2004, ligesom han er overbevist om at Heidfeld vil kunne vise sig at blive værdifuld for teamet.
Med sidst nævnte udtalelse så formodes det at Eddie Jorden med en eventuel ansættelse af Heidfeld, måske vil få lettere ved at få en motorkontrakt med Mercedes Benz i fremtiden.
Men uanset hvor interesseret Jordan er i Nick Heidfeld, så kommer han ikke til at køre for teamet uden at medbringe et større sponsorat, så måske ender det med kun denne ene rolle som testkører på Jerez i perioden 3. til 5. december.
Udover Nick Heidfeld, så skal også Formel 3000 køreren Jaroslav Janis deltage i testen på Jerez, hvor begge kørere skel køre i dette års modeller (EJ13).
Jordan teamet har planlagt at præsentere deres nye racer (EJ14) i den første uge af februar 2004.
Da Michael Schumacher var på ovennævnte besøg, fik han set hvor langt man er kommet med den nye 2004 Ferrari. Og efter alt at dømme er den klar i slutningen af januar måned, men om selve præsentationen så vil finde sted på dette tidspunkt er en helt anden sag.
Michael Schumacher:
"Hvis alt går efter planen, vil bilen være klar i slutningen af januar måned. Der vil være en masse nye ting i den, jeg ser frem til at den bliver klar."
På trods af den positive udmelding fra Michael Schumacher, så er Ross Brawn lidt mere forsigtig.
"Vi får en ny bil næste år, og jeg kender til en masse ting på den som skal forbedres hen over sæsonen."
I øjeblikket forlyder det fra Maranello at Luca Badoer og Felipe Massa skal teste i F2003-GA modellen, mens Michael Schumacher tilsyneladende ikke skal teste før 2004 modellen er klar til dette. Det kommer dog sikkert an på hvor langt man når med 2004 modellen. Ross Brawn vil ikke udelukke at man kan blive nødt til at køre de første løb i F2003-GA modellen.
Det franske Grand Prix 2004 blev forleden aflyst pga. bl.a. økonomiske vanskeligheder på Magny-Cour, men en løsning for afviklingen af Grand Prixet er måske på vej. Fra flere sider, bl.a. Renault, har der været sagt at man ikke kan undvære det franske Grand Prix. Siden har der været arbejdet på et alternativ.
Direktøren for Paul Ricard banen siger at det ikke er umuligt at kunne afvikle det franske Grand Prix på hans bane, eller man burde måske sige Bernie Ecclestone. Han er banen via et af sine mange selskaber, Excelis. Siden Bernie Ecclestone overtog banen er der sket meget. Toyota bruger banen som deres egen testbane, og flere andre teams har da også været der ved enkelte lejligheder for at teste. Banen er i de seneste år blevet kraftigt moderniseret, så det er ikke umuligt at kunne afvikle et Grand Prix der.
Williams teamet har valgt at præsentere deres nye FW26 racer den 5. januar, de oplyser dog ikke hvor dette skal foregå.
Det formodes at teamet stiller med Ralf Schumacher og Juan Pablo Montoya til 2004 sæsonen, selv om der på det sidste har været rygter om at Montoya måske bliver udskiftet med Mark Webber fra Jaguar teamet.
Panasonic Toyota Racing har valgt at præsentere deres nye racer på deres racehovedsæde i Cologne i Tyskland, og det bliver den 17. januar.
Præsentations datoer:
Dato | Team | Sted |
5. januar | Williams | Ikke oplyst endnu |
12. januar | Sauber | Salzburg, Østrig |
17. januar | Toyota | Cologne, Tyskland |
18. januar | Jaguar | Barcelona, Spanien |
29. januar | Renault | Palermo, Italien |