Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
30.11.1998
Mikas nye autobil
29.11.1998
December test
Kun en dæktype fra 2001?
Frentzen besøgte sit ny team
R. Schumacher´s savner power
Ny Ferrari kommer på banen før jul
30.11.1998
Til sin verdensturne har Mercedes udstyret Mika Hakkinen med en MEGET speciel bil: A190 Twin.
Det findes kun en i hele verden og den er bygget specielt til Hakkinen. Bilen er en ombygget A klasse Mercedes med en ekstra V4 motor i bagenden så der er to motorer til at styre 4-hjulstrækket. Bilen har i alt 250 Hk. Den klarer 0-100 Km/t på 5,7s hvor en Ferrari F355 bruger 5,4s.NJ
29.11.1998
Testen af 1999 bilerne starter i December. Cataluyna banen som ligger ikke ret lang fra Barcelona i Spanien vil være den bane som bliver brugt først, og her er der test fra den 1 til 4 December. De fleste teams vil møde op her, nogle med nye biler, andre med modificerede 1998 biler.
Minardi teamet starter med en modificeret 1998 bil, teamet håber på at 1999 er klar i starten af januar. Minardi's Esteban Tuero vil ikke være til stæde ved den test session, på grund af han ulykke på Suzuka. Lægerne har undersøgt ham og fundet ud af at han har nogle læsioner på 3., 4. og 5. ryg hvirvel. Så de har beordret ham til at hvile i 60 dage.
Laurent Redon vil derfor tage over for Tuero, den 2. og 3. December, han vil dog få selskab af Donny Crevels og Marc Gene.
Arrows kommer til testen med en let modificeret A19. Team's nye bil er først klar i starten af januar. Benetton og Prost har ligeledes også først deres nye biler klar i starten af Januar.
Stewart vil gøre deres nye bil klar før jul. I 1998 sæsonen havde teamet store problem, i starten af sæsonen, fordi de ikke havde nok tid til at teste, og de vil derfor gøre det bedre i 1999.
Det ser ud til at British American Racing, vil være det eneste team der stiller op til testen med en 1999 bil.
HVJ
Formel 1 får måske kun en dæktype allerede fra 2001. Dette er udtalt af FIA Præsident Max Mosley i denne uge. FIA ønsker endnu engang at reducere hastigheden på bilerne, for at højne sikkerheden.
En talsmand fra Bridgestone siger at de ikke har fået nogen henvendelse fra FIA om regelændringer.
HVJ
Heinz-Harald Frentzen har opholdt sig to dage hos Jordan, hvor han har mødt ingeniører og fået lavet et nyt sæde.
Den tidligere Williams chauffør, var ikke helt tilfreds med det sæde der var blevet lavet til Suzuka dæk testen, som forgik lige efter det japanske GP. Men nu er der lavet et nyt sæde som forhåbentligt passer ham bedre.
Frentzen havde et møde med race ingeniøren Sam Michael og mekaniker Andy Stevenson og Patrick Grandidier. Frentzen arbejdede sammen med Stevenson da han kørte for Jordan i F3000 og han sagde at det var som at komme hjem igen.
Frentzen skal køre en 3 dags test på Jerez fra den 8. December. Damon Hill skal test på Barcelona i næste uge.
HVJ
Ralf Schumacher har givet udtryk for at han er utilfreds med 98 versionen af Mecachrome motoren.
I et interview på den Tyske sports kanal DSF, sagde Ralf Schumacher, at han ikke var tilfreds med den power V10'eren gav ham.
Schumacher testede 98 motoren lige efter sæson finalen på Suzuka, under Bridgestone's dæk test. Schumacher siger at han glæder sig til at Williams får monteret en BMW motor i år 2000.
HVJ
Ferrari's '99 som har fået kodenavnet F650, skulle gerne køre sine første omgange inden jul, det skriver den Italienske presse.
Bilen vil først blive officielt præsenteret i Januar.
Der blev set flere forskellige modifikationer på F300, inkl. En ny airbox og også ændringer på bodywork'et, som blev testet af Luca Badoer før det Japanske Japanese Grand Prix, men disse stumper blev ikke brugt i Japan, så det kunne være stumper til den nye bil.
HVJ
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk