Rygterne om, hvem der får de ledige sæder hos Zakspeed, Mo Nunn Racing og Patrick Racing er hottere end nogen sinde.
Det skulle være lykkedes at Johnny Herbert at få sneget sig ind på Zakspeed. Det er dog vigtigt stadig at huske på, at en tysk kører også er kraftigt inde i billedet til en plads hos dette team.
Alex Zanardi skulle være mere end godt på vej til et comeback hos Mo Nunn Racing, hvilket jo i så fald betyder, at Vasser alligevel ikke får dette sæde. Han sættes nu i stedet i forbindelse med Patrick Racing.
Jo, der er skam stadig gang i Silly Season.
Udover disse rygter, så er dette tilgengæld fakta:
De teams, der endnu har ledige sæder er Arciero Project Racing Group (Michael Krumm), Bettenhausen Motorsports (Michel Jourdain Jr, Mario Dominguez, Memo Gidley og Andrea Montermini), PacWest Racing Group (Scott Dixon, Johnny Herbert, Tony Renna, Jason Bright og Lee Bentham) og endelig Dale Coyne Racing (Takuya Kurosawa, Alex Barron og Tarso Marques).
Navnene i parantes er de kørere, der er sat i Silly Season-forbindelse med disse teams.
Endvidere er der måske mulighed for, at Hogan Racing vender tilbage.
Kørere, der er blevet sat i forbindelse med dette evt. team, er Casey Mears og Jason Bright.
De kørere/teams, der allerede er bekræftet for næste år er:
Arciero Project Racing Group:
Luiz Garcia Jr.
Fernandez Racing:
Adrian Fernandez og Shinji Nakano
Penske Racing:
Gil de Ferran og Helio Castroneves
Mo Nunn Racing:
Tony Kanaan
Newman/Hass Racing:
Christian Fittipaldi og Cristiano da Matta
PacWest Racing Group:
Mauricio Gugelmin (dog stadig ikke 100% bekræftet)
Patrick Racing:
Roberto Moreno
Sigma Racing:
Max Wilson
Ganassi Racing:
Bruno Junqueira og Nicolas Minassian
Team KOOL Green:
Dario Franchitti og Paul Tracy
Team Motorola:
Michael Andretti
Team Rahal:
Kenny Brack og Max Papis
Walker Racing:
Tora Takagi
Zakspeed Racing:
Bryan Herta
Under overværelse af godt 40.000 tilskuere lagde den Dannebrogs-dekorerede Panoz LMP-Roadster fra Team Den Blå Avis ellers godt ud og forsvarede den tredjeplads, som man havde opnået under lørdagens tidtagning. Men da lidt mere end en femtedel af det 88 omgange lange løb var kørt, begyndte Panoz-raceren at tabe terræn og falde tilbage med næsten et sekund pr. omgang, og da løbet var færdigt, måtte Super John og Elgaard konstatere, at det for fjerde gang i træk var blevet til en fjerdeplads for Team Den Blå Avis' førende vogn. Tidligere på året sluttede den nemlig også lige udenfor en podieplacering på Donington Park, Nürburgring og Magny Cours.
"Vi havde håbet på en podieplads," sagde en skuffet Casper Elgaard i telefonen fra Sydafrika, "men desværre kunne det kun blive til en fjerdeplads, og det hænger til en vis del sammen med det regelsæt, som man bruger her i Sports Racing World Cuppen. Det reglement begrænser på sin vis Panoz-raceren, der bl.a. i kraft sin længde har svært ved at få fuld effekt af sine vinger, da disse ikke kan komme så langt ud, som det var ønskeligt."
Resultatet af ottende og sidste afdeling af Sports Racing World Cup:
1 Ralf Kelleners (NL)/Gary Formato (ZA)
Lola B98/K2-Ford
2 Marco Zadra (I)/Philip Peter (A)
Ferrari 333SP
3 Giovanni Lavaggi (I)/ Nicolas Filiberti (RA)
Ferrari 333SP
4 John Nielsen (England)/Casper Elgaard (Århus)
Panoz LMP1 Roadster