Dette års Brasilianske Grand Prix lever i lighed med de to seneste kørte Grand Prixer med risikoen for at blive en våd fornøjelse.
De foreløbige forudsigelser tyder på adskillige regnbyger i løbet af både fredag og lørdag, hvilket vil påvirke både de fri træningssessioner og kvalifikationen.
Søndag hvor Grand Prixet køres, er de foreløbige prognoser dog lidt bedre stemt. Her siger man at der kun er en mindre chance for regn.
Flere teams ankom i mandags og allerede her var det galt. Der var så kraftig regn i området på og omkring Interlagos banen at teampersonellet måtte søge ly og simpelthen lukke for pitgaragerne.
Med Sam Bird på plads hos Mercedes Grand Prix teamet, der der nu offentliggjort ialt femten kørere til 'Young Driver' testen på Yas Marina Circuit i i Abu Dhabi.
Foreløbig deltager liste:
Team | Kørere | Nation |
Ferrari | Jules Bianchi | Frankrig |
Force India | Paul di Resta | England |
Mercedes GP | Sam Bird | England |
McLaren | Gary Paffett | England |
Oliver Turvey | England | |
Red Bull | Daniel Ricciardo | Australien |
Renault | Mikhail Aleshin | Rusland |
Ho-Pin Tung | Kina | |
Sauber | Esteban Gutierrez | Mexico |
Sergio Perez Mendosa | Mexico | |
Toro Rosso | Jean-Eric Vergne | Frankrig |
Virgin | Jerôme d'Ambrosio | Holland |
Liuz Tadeu Razia | Brasilien | |
Williams | Pastor Maldonado | Venezuela |
Dean Stoneman | England | |
Rygterne kører meget om Hispania Racing teamet i øjeblikket. Det især forbindelsen til Toyota som huserer.
Nu er der dog dukket noget nyt op og som er bekræftet af både Hispania Racing Team og Williams teamet. Fremover skal Williams levere gearkasser til Hispania Racing.
Med i aftalen er visse ikke nærmere beskrevet tekniske ydelser, som dog skal beskrives som support. Dermed er i hvert fald et elementet i Toyota rygterne skudt lidt ned.
De to teams anvender begge Cosworth motorer så her vil man have én ens tilgang til teknikken. Det betyder også at Hispania Racing kan gøre nytte af den holdbarhed og konkurrenceevne som Williams har udviklet i motor og gearkasse konstellationen.
Så kontant er meldingen fra Baguette. "Jeg har modtaget tilbud på at deltage i den kommende test i Abu Dhabi, men jeg gider ikke bruge penge på et program som jeg fornemmer ikke fører nogen vegne," siger den 24-årige kører. Han har ellers tidligere været forbi Renaults ungdomsprogram, som dog på det seneste er blevet skåret kraftigt ned. I 2010 har han i stedet forsøgt sig i IndyCar. "Jeg er i stedet fokuseret på IndyCar, hvor jeg føler at jeg kan opbygge en karriere. Jeg vil ikke spilde mere af min tid på at finde en åbning i Formel 1, hvor kørere som har bevist hvad de kan i de mindre klasser, ikke får en chance," slutter han.
I 2010 hentede Baguette en samlet 22. plads i IndyCar serien hvor han kørte for Conquest Racing.
Jerome d'Ambrosio som i den forløbne sæson har kørt i GP2 serien, er ifølge hans management tæt på en kontrakt med Virgin Racing. Han er allerede tilknyttet teamet som såkaldt fredagskører - en rolle der ikke har givet ret mange kilometer for teamet. Men nu ser det ud til at blive til mange flere.
Jerome d'Ambrosio til Virgin Racing i 2011 som fast kører?
(Foto: GP2 Media)
Hans management som er Gravity med Renault ejeren Genii Capital og hvis leder er Renault teamchefen Eric Boullier, hævder at man er meget tæt på at have en kontrakt klar med Virgin Racing. Ifølge Eric Boullier som arbejder med kontrakten, er det nu 95% sikkert at Jerome d'Ambrosio sidder i en af Virgin Racings biler i næste sæson.
Og ifølge Eric Boullier skal Jerome d'Ambrosio køre sammen med Timo Glock. Det betyder at Luca di Grassi ikke får fast sæde hos Virgin Racing. Eric Boullier forventer at man har kontrakten i hus i forbindelse med årets sidste Grand Prix, der køres i Abu Dhabi.