Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
7.11.1998
Ferrari har 99 udfordreren klar før jul.
6.11.1998
Ferrari uden dæk?
7.11.1998
Der arbejdes på livet løs i Ferrari Teamet for øjeblikket i bestræbelserne på at få 99 bilen klar før jul, trods den officielle præsentation først finder sted i januar måned. Ferrari's øverste leder, Luca di Montezemelo, har endnu én gang bedt teamet om at gøre en ekstra indsats for at sikre mesterskabet i 99. " Vi vil helt sikkert gøre vort bedste for at vinde næste år " udtalte han efter at have tabt mesterskabet først på måneden. De vil endnu en gang teste bilen i sort kamuflage indtil lanceringen af den nye F650, udtalte kilder tæt på lørdag. Under de nyligt afsluttede Bridgestone dæktest i denne uge, indrømmede Michael Schumacher at han syntes om de nye dæk. Han sagde: " Denne gang kan jeg allerede føle forskellen mellem 3 og 4 riller. Selvfølgelig har Bridgestone været nødt til at udføre de nye dæk i en hårdere gummiblanding; men allerede herefter førstedagen er mine indtryk af dækprototypen positiv. Jeg ved også at der vil ske en masse endnu. " Det er første gang Ferrari bruger Bridgestone dæk, og Schumacher klarede i tirsdags med 1.41.801at sætte en tid tæt på David Coulthard's 1.41.296. McLaren har fordelen at have brugt Bridgestone hele sæsonen.
KLH
6.11.1998
Ferrari og Williams er stadig uden dæk til næste år. Ingen af de to teams har endnu underskrevet
en aftale med Bridgestone, som til næste år er eneleverandør af dæk. Den Japanske dæk gigant
vil begrænse antallet af dæk til rådighed pr. bane pr. dag. Ferrari teamet som i år har været
kendt for næsten at teste non-stop er ikke tilfredse med denne plan og nægter at indgå aftale
med Bridgestone herom. Jean Todt udtaler: "Hvis ikke de vil sende dæk til Fiorano, så må vi selv
komme og hente dem." Ferrari's president, Luca Di Montezemelo stiller to krav som skal opfyldes
hvis teamet skal indgå aftale med Bridgestone: "Det første punkt går på hvor meget vi kan teste, og
det andet drejer som aftalens varighed - mindst tre år" udtaler Montezemelo. Det ser dog ud som om
Bridgestone sidder med de bedste kort på hånden, for Ferrari's alternativ er at køre på fælgene!
MBP
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk