Udviklingen i 1999 sæsonen viste ellersm at Barrichello klarede sig betydeligt bedre end briten, og ledende Ford-medarbejdere var bekymrede over, at holdet tabte værdifulde konstruktør-points.
Derfor vil Herberts præstationer gennem 2000, som er det sidste år i hans nuværende kontrakt, blive nøje sammenlignet med Irvines. Hvis det ikke går godt nok, vil Jac Nassar nok 'overtale' Dario Franchitti til at tage springet fra CART-serien, sandsynligvis som et bytte-arrangement med Herbert.
Hvor meget hold der er i disse rygter kan kun tiden og udviklingen vise - var der nogle der sagde at Silly Season-2000 starter tidligt ?
Den næsten ensstemmige mening hos de adspurgte var, at Heinz-Harald Frentzen var årets bedste racerkører. Det er måske ikke så overraskende i et tysksproget blad, men listen har dog næsten altid været domineret af Michael Schumacher. Skønt han blev kvæstet og var sygemeldt en stor del af sæsonen, og derfor egentlig ikke kunne komme i betragtning, har bladets meningsundersøgelse afspejlet holdningen i paddock’en om at årets kører var Frentzen.
Tæt bag sin landsmand blev den yngste schumacher placeret, bakket op af nogle interessante støtter. Mercedes bossen Norbert Haug valgte Schumacher junior fremfor sin egen Mika Hakkinen, mens BMWs sportschef Gerhard Berger valgte en mere firmavenlig linie ved at støtte Ralf, der skal køre med BMW-motor næste sæson.
Ralf Schumacher valgte Frentzen, mens Michael Schumacher delte sin støtte ligeligt mellem sin bror og Frentzen. Nick Heidfeld tog McLarens parti og pegede på Mika Hakkinen, ligesom Mercedes motorkonstruktøren Mario Illien.
Den tidligere mester i British Touring Car, Jo Winklehock gav sit nik til H-HF, ligesom Alex Wurz. Jordankørerens gamle chef Peter Sauber valgte også Frentzen som årets topkører.
Løbet har været en favorit i løbsverdenen siden Grand Prix’et flyttede til Albert Park fra Adelaide i 1996.
Men arrangørerne har mistet stadig flere penge gennem de fire år løbet er blevet kørt der, og i delstatens parlament har der været pres for at få stoppet forestillingen.
Nu har Victorias premiereminister Steve Bracks imidlertid udtalt, at løbet skal forblive i Melbourne og begrundet det med det store økonomiske udbytte, arrangementet giver stedets turistindustri.
Bracks sagde: “Den nye (lokal)regering vil kæmpe for at beholde Grand Prix’et. Vi ønsker at bevare det i Victoria.”
Den nye sæson starter iden i Melbourne den 12. marts.
"Kørerne er først og fremmest ansatte i firmaet," sagde han, "De er i fokus og de må alle vide, hvad end de er Schumacher, Barrichello eller nogen som helst anden, at det er en stor ære, at køre for Ferrari, at de må have Ferrari i deres hjerter og at deres opførsel altid må afspejle Ferraris dyder." En talsmand tilføjede at der ikke var tale om at give kørerne mundkurv på: "Vi stopper ikke kørerne i at udtale sig, vi vil bare have pålidelighed." Hvad konsekvensen vil være for en Ferrari-kører i fremtiden taler over sig, blev ikke nævnt.
Frentzen forklarede lynbrylluppet således: "Vi blev gift i Phuket i dybeste hemmelighed. Ikke engang vores nærmeste venner vidste noget om bryllupsdatoen. Oprindeligt ønskede vi et bryllup i den helt store skala, men det var ikke til at overskue da vi nåede invitation nr. 300, så vi besluttede os for det helt modsatte."
Hr. og fru Frentzen
Derudover har Michael Schumacher langet ret kraftigt ud efter den italienske presse, der blandt andet var med til at hagle tyskeren ned da det blev afsløret at Schumacher festede med McLaren-teamet. "Jeg vil slet ikke betragte de italienske medier som seriøse," siger han og mener at de er alt for ustabile - hvilket også er blevet tydeligt i år. Blandt andet krævede pressen Jean Todts afgang efter diskvalifikationen i Malaysia, men da Ferrari vandt appellen blev Todt igen udråbt som en stor frelser, så Schumachers synspunkt er ikke helt hen i vejret.
Samtidig har han fortalt at han holder ferie til januar, eftersom han efter løbet på Suzuka har været på operationsbordet og fået to skruer fjernet.
Jordan vil i den kommende tid få motorer fra Mugen, men der bliver ifølge Honda og Mugen vandtætte skodder mellem de to "divisioner" og mellem Jordan og BAR. Derudover er der mange forskellige rygter om den nye Honda-motor der skulle være lettere end Mugen-motoren, men til gengæld skulle den nye motor lide af store holdbarhedsproblemer.
Derudover er FIA stadig bekymret over sikkerheden, selvom Formel 1 har vist sig at være meget sikker de seneste par år - men Michael Schumachers uheld på Silverstone hvor den forreste del af raceren ikke holdt til sammenstødet, og Pedro Diniz på Nürburgring, hvor brasilianeren var meget heldig at slippe levende fra denne sæsonen mest dramatiske uheld.
Diniz mener ikke at sikkerheden er blevet optimal. "Hvad er mere vigtigt: at have en racer der nemt designet eller sikkerhed? Det der skete med mig var meget seriøst og jeg var heldig ikke at komme til skade. Hvis jeg var, ville jeg nu sidde i rullestol, og så ville de have gjort mere," siger brasilianeren og opfordrer FIA til blandt andet at forbedre sikkerheden omkring styrtbøjlerne. Ved tidligere lignende uheld har styrtbøjlen reddet flere kørere fra at komme slemt til skade.
Indtil videre har det digitale TV ikke slået igennem, men med flere special-features kan Ecclestone måske få mere gang i salget.