Allerede inden 2007-sæsonen var slut, var Mercedes-McLaren ude med en melding om, at det ikke var muligt, at blive klar med "kunde-biler" til sæsonstarten i Australien.
Det var fra start meningen, at Prodrive skulle køre med 2008 biler, men Dave Richards (Prodrive-chef) har leget med tanken om at stille op med 2007-biler og senere få leveret 2008-biler.
(Det er nemlig ikke tilladt, at "dumpe ind" midt i sæsonen.)
Der er imidlertid lige et par forhindringer inden dette lader sig gøre: For det første er der endnu ikke "forhandlet" en ny Concorde-aftale og for det andet kæmper Williams stadig med næb og klør mod "kunde-biler". I værste fald vil Williams gå rettens vej for at forhindre "kunde-bilerne".
Det kan nok undre lidt, når man kigger tilbage i Formel 1-historien. Williams benyttede sig af "andres" biler i starten f.eks. March, som man dog ganske smart kaldte "Politoys Formel 1" efter sponsoren, den italienske modelbilsfabrikant "Politoys".
Det er lidt uforståligt, at Williams har så meget imod de såkaldte "kundebiler", da det må være i alles interesse med det størst mulige felt i Formel 1.
Formel 1 gadeløbet i Singapore i 2008 bliver ikke bare det første Formel 1 løb i landet, det bliver samtidig det første Formel 1 løb som køres som aften/nat løb.
Det at Singapore har fået lov til at afholde et Formel 1 har fået landets politikere til at se mulighederne indenfor motorsporten, derfor har de nu besluttet, at der skal bygges en permanent motorbane tæt ved Changi Airport.
Der er i første omgang tale om en 'Grade 2' bane, der ikke er oppe på Formel 1 standard og sikkerhed, men hvor der skal dog skal kunne køres mindst 3 internationale løb, samt 2 natinale løb hver sæson.
Udover selve racerbanen, skal der på området ved Changi også anlægges en go kart bane samt et køreteknisk anlæg.