Ifølge canadiske medier, har Craig Pollock hyret et sportsmarketingsfirma, Slam Management, til at finde sponsorer og penge til at sikre Jacques Villeneuve det ledige sæde hos Jaguar. Foreløbigt har det dog tilsyneladende ikke givet det helt store resultat.
Efter sigende forlanger Jaguar mindst $ 35 millioner for sædet. Dette hænger sammen med ekstra store udgifter fra de to seneste sæsoner.
Alex Wurz har været sat i forbindelse med Jaguar, men Jaguar er tilsyneladende ikke helt vilde med at få østrigeren i andenbilen. Det hænger ifølge den canadiske avis sammen med at Jaguar nødigt ser Superfunds navn på bilen. Superfund er Alex Wurz's sponsor. Alex Wurz kunne selvfølgelig henvende sig til Red Bull, også et østrigsk firma, men de vil meget hellere køre Christian Klien i position til sædet. Men tilsyneladende vil Jaguar ikke satse på Klien, som de mener, er for uerfaren til at begå sig i Formel 1 - endnu. Nogle mener at Jaguar har anbefalet Wurz at søge sponsorat hos netop Red Bull.
Som tidligere nævnt, har Jaguar ikke alverdens penge at gøre med. De seneste to års, måske fejlsatsninger, har kostet dyrt.
Man har fyret Niki Lauda, det kostede teamet $ 1,8 millioner at gøre det, samt at Niki Lauda skulle have $ 3,5 millioner i kompensation. Derudover har Lauda sikkert også skulle have kompensation fra PPD, gruppen i Ford hvor Jaguar hører ind under.
Der er også udbetalt kompensation til mindst én kører i størrelsesordenen $ 3,5 millioner. Derudover er der i forvejen et underskud, angiveligt i størrelsesordenen $ 2,75 millioner. Så er der vel ikke noget at sige til at et sæde hos Jaguar bliver dyrt. Selvom Jaguar er Ford ejet, så vil Ford ikke bare uden videre gå ind og dække udgifterne. Ford har også selv visse besværligheder med bundlinien som i øjeblikket er rød. Og det er ikke Ferrari rød.
Det betyder at den/de kørere som er alvorligt interesseret i at sikre sig sædet, også Jacques Villeneuve, skal ud at finde sponsorer. Sponsorer med mange penge, og som Jaguar kan acceptere. Vil Jacques Villeneuve køre for Jaguar, som den canadiske avis antyder, kan det blive nødvendigt for ham selv at skrive en check.
McLaren havde adskillige problemer med at få MP4-18 til at køre som den skulle, samt at der også var problemer med at få godkendt den hos den afsluttende crashtest. Bilen blev opgivet, men inden da var udviklingen af efterfølgeren gået i gang. Og den er nu så langt fremme at McLaren meget snart tester i den.
Ifølge Mercedes chefen, Jürgen Hubbert, vil det ske meget snart:
"Teamet håber at MP4-19 vil kunne udfordre Ferrari i kampen om begge mesterskaber. Hvis alt følger planen, vil den nye bil blive testet første gang i uge 48."
Mercedes's motorsportschef, Norbert Haug, følger op med at sige:
"Alt i alt har det været et år med succes. Hvis vi kan forsætte fremgangen, er vi snart der hvor vi gerne vil være. Vi er ikke bange for nogen, og slet ikke Ferrari og Williams."
Kimi Raikkonen:
"Det har været en god sæson, som om man selvfølgelig helst ville have sluttet øverst oppe. Jeg kan ikke love at jeg bliver verdensmester næste år, men det er mit helt klare mål."
Flere kørere havde ellers sat næsen op efter Massa's testkører plads hos Ferrari teamet, og der har været meget der tydede på at den tidligere Toyota kører Allan McNish, var blandt favoritterne til pladsen.
Men nu oplyser en talsmand fra Ferrari, at Felipe Massa sideløbende med sit arrangement med Sauber teamet, skal deltage i Ferrari's testkørsler sammen med fuldtidsansatte Luca Badoer.
Der versere ligeledes rygter om at Felipe Massa står højt på Ferrari's ønskeliste, som afløser for Michael Schumacher, når denne en gang vælger at stoppe.