"Vi har i aften gennemgået reglementet, og der er nogle få punkter, hvor vi ikke er helt hundrede procent enige om detaljerne. Men vi har fået så meget input i aften, at vi i DTC-organisation kan sætte dette reglement sammen indenfor ganske kort tid, hvilket vil sige en uge," fastslog Peter Elgaard efter mødet.
Den væsentligste reglementsændring vedrører reglementet for de motorer, som anvendes i DTC-klassen, herunder de økonomiske konsekvenser ændringerne må have for de deltagende teams. Hidtil har man i Dansk Touringcar Challenge kørt med et reglement, der var baseret på et fast vægt/effekt-forhold på 5,5 kilo pr. hestekraft, hvilket bl.a. er blevet håndhævet gennem nogle rullefeltsmålinger i forbindelse med løbene. Imidlertid har opbakningen til dette system været faldende i den forgangne sæson, og i stedet arbejder man nu på at indføre såkaldte restriktorer, der i bund og grund fungerer som simple flaskehalse, der begrænser motorernes luftindtag og dermed deres effekt.
"Vores udgangspunkt med det ændrede reglement har været et mål om, at vi i klassen får nogle forholdsvis ens motorer," forklarer Peter Elgaard.
"Vi går efter at få et niveau på mellem 220 og 230 hestekræfter, men vi ved endnu ikke, om størrelserne og udformningen på de restriktorer, som er beskrevet i reglementsudkastet, vil sikre lige præcis dette niveau. Det er vi nu i gang med at få undersøgt, men målet er helt klart, at vi får et reglement, som vi kan håndhæve med nogle nemme og målbare mekanismer."
Til at bistå ikke blot DTC-organisationen, men også de enkelte teams og kørere, kunne Peter Elgaard præsentere klassens nye tekniske kontrollant, Poul Heichendorff, der er kendt som erfaren herre i dansk bilsport. Som noget nyt vil de deltagende teams nu kunne få lejlighed til at konsultere Poul Heichendorff i tekniske spørgsmål med det formål, at man på forhånd får taget stilling til, om en given modifikation er lovlig i henhold til reglementet. Præcis som det er tilfældet i formel 1-sporten.
Forslaget til det kommende reglement for Dansk Touringcar Challenge omfattede også en række andre ændringer af de tekniske bestemmelser, mens der på det rent afviklingsmæssige vil ske småjusteringer. Således sker der en forhøjelse af den såkaldte "succesballast", som de bedste kører i et løb bliver præmieret med, ligesom det også bliver sværere at slippe af med optjent ballast. Dette skal alt sammen være med til at sikre, at DTC også i 2001 bliver et tæt og jævnbyrdig klasse.
Samtidig har teamet fået ny hovedsponsor, nemlig Pioneer Electronic, der var hovedsponfor for PPI Motorsports i 2000 sæsonen. Teamets hidtidige sponsor var Valvoline.
Takagi glæder sig meget til at køre i CART serien selvom han dog udtrykker lidt nervøsitet ved at skulle prøve kræfter med oval-banerne. Han er dog sikker på, at takket være Toyota, så vil han kunne gøre en god figur i den kommende sæson.
Walker Racing har tidligere haft japanske kørere i deres stald. Det drejer sig bl.a. om Naoki Hattori og Shinji Nakano. Teamet har desuden en finger med i spillet i IRL (Indy Racing League) serien, hvor det er Sarah Fisher, der er kører.
Rygterne om, hvem der får de ledige sæder hos Zakspeed, Mo Nunn Racing og Patrick Racing er hottere end nogen sinde.
Det skulle være lykkedes at Johnny Herbert at få sneget sig ind på Zakspeed. Det er dog vigtigt stadig at huske på, at en tysk kører også er kraftigt inde i billedet til en plads hos dette team.
Alex Zanardi skulle være mere end godt på vej til et comeback hos Mo Nunn Racing, hvilket jo i så fald betyder, at Vasser alligevel ikke får dette sæde. Han sættes nu i stedet i forbindelse med Patrick Racing.
Jo, der er skam stadig gang i Silly Season.
Udover disse rygter, så er dette tilgengæld fakta:
De teams, der endnu har ledige sæder er Arciero Project Racing Group (Michael Krumm), Bettenhausen Motorsports (Michel Jourdain Jr, Mario Dominguez, Memo Gidley og Andrea Montermini), PacWest Racing Group (Scott Dixon, Johnny Herbert, Tony Renna, Jason Bright og Lee Bentham) og endelig Dale Coyne Racing (Takuya Kurosawa, Alex Barron og Tarso Marques).
Navnene i parantes er de kørere, der er sat i Silly Season-forbindelse med disse teams.
Endvidere er der måske mulighed for, at Hogan Racing vender tilbage.
Kørere, der er blevet sat i forbindelse med dette evt. team, er Casey Mears og Jason Bright.
De kørere/teams, der allerede er bekræftet for næste år er:
Arciero Project Racing Group:
Luiz Garcia Jr.
Fernandez Racing:
Adrian Fernandez og Shinji Nakano
Penske Racing:
Gil de Ferran og Helio Castroneves
Mo Nunn Racing:
Tony Kanaan
Newman/Hass Racing:
Christian Fittipaldi og Cristiano da Matta
PacWest Racing Group:
Mauricio Gugelmin (dog stadig ikke 100% bekræftet)
Patrick Racing:
Roberto Moreno
Sigma Racing:
Max Wilson
Ganassi Racing:
Bruno Junqueira og Nicolas Minassian
Team KOOL Green:
Dario Franchitti og Paul Tracy
Team Motorola:
Michael Andretti
Team Rahal:
Kenny Brack og Max Papis
Walker Racing:
Tora Takagi
Zakspeed Racing:
Bryan Herta