Heidfeld der de sidste par sæsoner har kørt for Sauber teamet, fik efter denne sæson ikke forlænget sin kontrakt.
Siden sæsonafslutningen på Suzuka banen i Japan har rygterne svirret om Heidfeld, og om hvor han måske skulle køre i 2004 sæsonen.
Allerede tidligt blev Jordan teamet nævnet som en mulighed, og formodningerne fik ekstra vægt da Heidfeld fik opgaven med at teste deres racere fornylig.
Og i dag oplyste Werner Heinz så at kontrakten er i hus, og Heidfeld's første tur i Jordan raceren bliver på onsdag, hvor der skal testes på Jerez banen i Spanien.
En stærkt medvirkende årsag til at kontrakten nu er underskrevet, er at Nick Heidfeld har begrænset sit lønkrav væsentligt.
Det var økonomien der var det helt store problem for afholdelsen af Canadas Grand Prix, og dette problem blev til sidst løst ved at regeringen gik ind og støttede arrangementet.
Dette er nu faldet arrangørene af de to canadiske Champ Car World Series (CART) løb for brystet, da de er underlagt de samme regler for tobaksreklamer som Formel 1 folkene er.
Så nu forlanger Bob Singleton, der er arrangør af de to CCWS løb, at få en andel af eller et tilsvarende beløb, og dette kan på ny sætte Canadas Grand Prix i farezonen.
Alex Wurz, nuværende testkører hos McLaren, og tidligere kører hos Benetton, har truffet sit valg. Han bliver hos McLaren endnu et år og bliver dermed makker med Pedro de la Rosa. McLaren har udsendt den officielle bekræftelse på Wurz's valg.
Alex Wurz:
"Jeg er glad for at kunne meddele at jeg besluttet at blive hos West McLaren Mercedes som deres tredje kører. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg har været sat i forbindelse med Jaguar til et sæde der. Men pga. at McLaren allerede har påbegyndt deres testprogram, følte jeg det nødvendigt at tage beslutningen i egne hænder, og har valgt at gå med i teamets forberedelser til den kommende sæson. Teamet er et loyalt og berigende team at være en del af og jeg mener at de tilbyder mig den bedste fremtid."
Martin Whitmarsh:
"Alex har i de seneste tre år virkelig fordybet sig i teamets arbejde og alle er glade for at samarbejdet forsætter. Vi har vidst at der har været flere tilbud fra anden side, og vi har haft den holdning at uanset hvilken beslutning han havde taget, ville vi have stået bag ham. Nu bliver det så sådan at han forsætter endnu et år hos os."
Norbert Haug:
"Det faktum at han har modtaget tilbud fra andre viser at han er en af de kørere der fortjener et sæde som fast kører. Vi har alle stået bag ham - også i tiden hvor han skulle træffe sin beslutning. Vi er derfor glade for at han har valgt at blive endnu et år hos West McLaren Mercedes. Han har bidraget med rigtig meget til den tekniske udvikling gennem årene, vi er derfor glade for at han forsætter hos os."
Ifølge McLarens administrerende direktør, Martin Whitmarsh, er det ikke usandsynligt at der kommer mindre benzintanke i Formel 1 bilerne allerede i den kommende sæson. McLaren teamet har analyseret pitstop strategierne fra 2003 sæsonen, og er kommet frem til at ingen har kørt med en étstopsstrategi. Det primære antal pitstops har været på 2 og 3. Det er ikke usandsynligt at det findes i den nye MP4-19.
Martin Whitmarsh:
"Vi har selvfølgeligt kigget nærmere på størrelsen af brændstoftanken. Tidligere var det nødvendigt at køre med op til en halv løbsdistance. Det er ikke længere nødvendigt. Jeg er sikker på at alle teams har lavet deres hjemmearbejde om dette. Man kan måske klare sig med en tank der rummer op til 20 liter mindre. Det giver mulighed for at bygge en bil med kortere hjulafstand, og som følge af mindre tanke, gøre dette område mindre. Det giver også mulighed for at forbedre tyngdepunktet i bilen."