Følgende teams har allerede disse kørere på plads:
| BMW Sauber: | Nick Heidfeld og Robert Kubica |
| Ferrari: | Kimi Raikkonen og Felipe Massa |
| Honda: | Jenson Button og Rubens Barrichello |
| McLaren: | Lewis Hamilton |
| Red Bull: | Mark Webber og David Coulthard |
| Super Aguri: | Takuma Sato |
| Renault: | Fernando Alonso og Nelson Piquet Jr. |
| Toro Rosso: | Sebastien Bourdais og Sebastian Vettel |
| Toyota: | Jarno Trulli og Timo Glock |
| Williams: | Nico Rosberg og Kazuki Nakajima |
Den plads som der ubetinget er mest rift om, er nok den ledige plads hos McLaren, og her står Heikki Kovalainen nok som den største kandidat, men teamets faste testkører Pedro de la Rosa kan blive en hård konkurrent.
Den ledige plads i Super Aguri teamet går sandsynligvis til Anthony Davidson, der også kørte for teamet i år.
Tilbage er der så Force India, det tidligere Jordan/Midland/Spyker team, der pt. har to ledige pladser. Her nævnes Adrian Sutil og Ralf Schumacher som de to hotteste navne i øjeblikket.
Efter at Fernando Alonso forlod McLaren teamet i udgangen af denne sæson, blev der et ledigt sæde ved siden af Lewis Hamilton i 2008.
Ron Dennis insistere på, at teamet ikke har travlt med at tage en beslutning, og siger at der er flere køreremner at vælge i mellem.
"Vi har ikke besluttet os endnu, og vi har ikke travlt" - har Ron Dennis sagt til pressen - "det kunne være det blev Pedro de la Rosa. Der er mange muligheder, og jeg kan ikke sætte navn på dem alle. Det eneste jeg ved lige nu er, at vi ikke har nød til at haste noget igennem. I øjeblikket arbejder vi med Hamilton, og når vi har fundet hans team kammerat, så begynder vi at arbejde med ham."
Efter Renault har meddelt at de ikke vil forsætte med deres kører line up, har Ron Dennis måske ret, for nu har han fået endnu to muligheder for at besætte det ledige sæde med to kompetente kørere.
Renault har annonceret at Fernando Alonso og Nilson Piquet Jr. skal kører for det franske team i næste sæson, dermed har teamet sagt endeligt farvel til Giancarlo Fisichella og Heikki Kovalainen.
Flavio Briatore ønsker begge kører det bedste i fremtiden, mens han samtidig roser dem, for det arbejde du har udrettet i hele denne sæson.
"Jeg vil benytte denne lejlighed til at rose både Fisichella og Kovalainen, for alt deres arbejde i gennem hele dette svære år. Vi forventede, at vi havde en konkurrence dygtig bil, men det viste sig ikke at være rigtig. Men i stedes får at 'surmule' så arbejdede begge kører hårdere, for at vende situationen."
Teamet glæder sig over at have haft begge kører ansat i deres svære år, hvor de mener at Fisichella har hjulpet meget med udviklingen af bilen, og de er stolte af at have givet Kovalainen sin første sæson i Formel 1.
Nu er Kovalainen måske på vej til McLaren eller Toyota, mens Fisichella har testet for Force India, så hvem ved, i øjeblikket kan alt ske!
Grunden til at flere teams vælger at fragte alt deres udstyr ud til Menorca, skyldes at 'Real Aeroclub de Mahon' har en usædvanlig lang og jævn landingsbane, hvilket er de optimale forhold til "straight-line" testkørslerne.
Det forlyder at Ferrari teamet allerede nu er på Menorca, samt at BMW Sauber og Toyota også planlægger at teste der i år.
Der er et 'hul' i testreglementet, der tillader "straight-line" test på flyvepladser, uden at det går ud over teamnes testkvote, men FIA's World Motor Sport Council arbejder på at lukke dette hul i 2008.
Ifølge FIA må der i 2008 maksimalt køres 5 dage med "straight-line" testkørsler, og kun på FIA godkendte baner. Så nu haster det med at få udnyttet de sidste 'gratis' testdage inden årsskiftet.